Een n00b vraag volgens mij, maar toch kwam ik er met de search en google niet uit. Ik ben nu sinds een paar weken met cubase sx3 bezig, en ik had nog een oude Yamaha PSR-230 liggen waar ik vroeger nog jaren les op had
Maar destijd heb ik die nooit aan de pc gekoppeld, maar nu zou ik hem graag gebruiken om VSTtjes e.d. aan te sturen in Cubase. Volgens mij heb ik dan een usb MIDI-interface nodig, maar de prijzen en mogelijkheden van die dingen lopen enorm uiteen, en meestal zeggen de specificaties me maar weinig :confused: .
Ik hoef dus voorlopig maar 1 synth aan te sluiten, thats it. Toch durf ik niet meteen de goedkoopste te nemen want ik weet niet of dat nog uitmaakt in latency (lijkt me niet, aangezien midi niet bepaald veel datastroom is) of op een andere wijze.
Kunnen jullie me adviseren?
(ps ik heb ook firewire op m'n audigy 2 zs als dat misschien beter is, ik heb wel een redelijke cpu dus voor de cpu-belasting hoef ik het niet te doen denk ik.)
Maar destijd heb ik die nooit aan de pc gekoppeld, maar nu zou ik hem graag gebruiken om VSTtjes e.d. aan te sturen in Cubase. Volgens mij heb ik dan een usb MIDI-interface nodig, maar de prijzen en mogelijkheden van die dingen lopen enorm uiteen, en meestal zeggen de specificaties me maar weinig :confused: . Ik hoef dus voorlopig maar 1 synth aan te sluiten, thats it. Toch durf ik niet meteen de goedkoopste te nemen want ik weet niet of dat nog uitmaakt in latency (lijkt me niet, aangezien midi niet bepaald veel datastroom is) of op een andere wijze.
Kunnen jullie me adviseren?
(ps ik heb ook firewire op m'n audigy 2 zs als dat misschien beter is, ik heb wel een redelijke cpu dus voor de cpu-belasting hoef ik het niet te doen denk ik.)

bedankt voor de adviezen