Main Fader Automation

Idioteque

This is the Gloaming
Beetje domme vraag misschien maar ik kon het nergens vinden: Kun je het totale volume van je mix in Cubase ook automatiseren? Ik heb namelijk een nr dat op een moment een climx heeft, maar ik heb niet zon zin om alle aparte audiokanalen te moet automatiseren. Bestaat zo'n functie?
Alvast bedankt

Ik weet niet hoe het in Cubase zit, maar in Logic heb je een fader op de mixer voor het totaalgeluid vlak voordat het de audio-uits in gaat (of bounced naar een bestand). Deze zou ik dan automatiseren. Zit zoiets niet in Cubase...

... een bus fader maken en daar alles doorheen jagen? Hmm. maar dan moet je alle tracks naar de bus routeren... Ook niet handig. Sorry, ik ben bang dat je moet wachten op een antwoord van een Cubase-kenner. (en het is nu ook bedtijd voor mij)

Origineel geplaatst door Yost
... een bus fader maken en daar alles doorheen jagen? Hmm. maar dan moet je alle tracks naar de bus routeren...

Zo dus inderdaad. En waarom is dat niet handig ?
(bij mij staan alle kanalen standaard naar BUS1 gerouteerd)

Snap zowieso niet waarom je dat nodig hebt.
Je main fader moet toch al hard genoeg staan (zonder te clippen).
En als je het harder wilt hebben ga je toch al clippen en vernaggel je hele sound door het hard en schel te maken. (Je kan valspelen met een limiter te gebruiken maar dan klinkt het nog steeds minder.)

Zorg dan dat je die climax via de moeilijke manier maakt. (zul je nog over verbazen hoeveel meer controle je over de mix houdt ipv één fader te wijzigen) En dat die master fader afstemt met de piek van die climax. Niet voor niets dat ze die niet automatiseerbaar hebben gemaakt want het is een denkfout om dit wel te willen.

Origineel geplaatst door fuse
Niet voor niets dat ze die niet automatiseerbaar hebben gemaakt want het is een denkfout om dit wel te willen.

ik moest ook even kijken voor de zekerheid, want gebruik NOOIT automation bij m'n output-bus, maar die is toch echt automatiseerbaar !
Dat het niet werkt (iig niet zoals ik wil), mee eens, maar het is wel mogelijk.
(of heb ik de routing van m'n mixer in cubase gewoon zo verrot ingesteld ?)

net even snel gechecked, en ik snap het niet dat het bij jullie niet werkt. Hier werkt automation op de master fader prima. Werkt exact hetzelfde als alle andere fader automation.

Origineel geplaatst door quifster
net even snel gechecked, en ik snap het niet dat het bij jullie niet werkt. Hier werkt automation op de master fader prima. Werkt exact hetzelfde als alle andere fader automation.

Jaaaa, sorry..... "werkt" in de overdrachtelijke zin natuurlijk.
Het "werkt" wel, maar het "werkt" niet voor mij.
snappie ? ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
Jaaaa, sorry..... "werkt" in de overdrachtelijke zin natuurlijk.
Het "werkt" wel, maar het "werkt" niet voor mij.
snappie ? ;)

aaaah. vandaar.
me snappie

Back