Patches in je synth laden

Bob1991

Ouwe rot
Ik zou graag wat van het internet gedownloade patches in mn Novation KS-Rack zetten.. Maar ik weet niet hoe dit moet.. De handleiding is er ook nogal vaag in, staan allerlei sysex data codes etc.

De patches zijn sysex formaat, maar hoe zet ik ze erin? Moet het via je sequencer (FLStudio 6), of is er aparte software voor?

Thx,

Bob

Ik zit nu in dat programma.. Ik ga maar is uitzoeken hoe ik een bestand kan laden en verzenden.. :P

Oke, het is gelukt.. Gaat best makkelijk.. Ik verzend een sysex file, komt binnen op de ks en die write ik dan in het geheugen

KUT KUT KUT al mn patches weg :{ =( Het was te verwachten.. Ipv een single program heeft hij maar zomaar een hele bank geexport.. Juist.. Natuurlijk net vanaf nummers 300.. Waar de user patches stonden :stupid Is er een manier om dit trug te halen

Je hebt nu op de harde manier geleerd dat je altijd eerst je patches naar je compu moet dumpen voordat je dit soort dingen gaat doen :)

Ik weet vrij zeker dat er geen manier is om de patches uit je synth terug te halen.

Hoe kan ik een dump van de patches uit de synth op de pc opslaan? Als ik een dump doe komen als die sysex bestanden op mn scherm bij dat Midi-Ox, maar hoe kan ik ze opslaan?

Dankzij sysex zitten er nu meerdere gaten in mn muur, je bent niet de enige bij wie dit welleens fout gegaan is... :)

Vertel vertel 8) Hoe zijn die gaten er precies ingekomen?:D

Maar het is inderdaad erg vervelend.. Gelukkig gebruikte ik in mn huidige project maar 1 geluid uit de ks.. Die zal ik dus wel na moetenzien te maken..

Verder ben ik een paar mooie warme pads etc. kwijt die mooi waren om te bespelen

Nog even een ander vraagje:

Ik geloof dat de V-Station patches ook in de ks-rack geladen kunnen worden.. Maar die V-Station patches zijn in .mid formaat, en die voor de KS in .syx formaat.. Hoe kan ik (Als dit mogelijk is) midi bestanden via sysex (of moet het anders)naar mn synth verzenden?

Thx

Een .mid (midi) bestand kan je in een sequencer zoals Cubase importeren, en vervolgens afspelen naar je synth.

Of in MidiOx: Actions > Play midi

Vervolgens kan je dan je .mid bestand inladen en afspelen.

Of V-Station en K-station patches uitwisselbaar zijn weet ik trouwens niet.

Origineel geplaatst door j0ris

Ik wel, dat gaat prima! :okdan:

Origineel geplaatst door The Unholy
Dankzij sysex zitten er nu meerdere gaten in mn muur, je bent niet de enige bij wie dit welleens fout gegaan is... :)

inderdaad, join the club :D

Origineel geplaatst door j0ris
Een .mid (midi) bestand kan je in een sequencer zoals Cubase importeren, en vervolgens afspelen naar je synth.

Of in MidiOx: Actions > Play midi

Vervolgens kan je dan je .mid bestand inladen en afspelen.

In Midi Ox kan ik alleen een midi liedje afspelen via die 'Midibar' .. De .mid patches kan hij niet afspelen..

Als ik deze patches in FLStudio open, komt er gewoon een lege midi track, zonder iets erin..

Dus het werkt gloof ik niet echt..

Ik heb het ook geprobeerd, patches in je KS te laden via MIDI-OX maar dat lukt nog niet hard ;{

Als ik het sysex bestand stuur dan veranderd er dus helemaal niks, de patches zouden vanaf 100 moeten beginnen maar daar blijven gewoon de oude staan.

Memry protection staat uit, moet ik nog iets anders doen om een bank te verzenden?

In Midi Ox kan ik alleen een midi liedje afspelen via die 'Midibar' .. De .mid patches kan hij niet afspelen..

Ik heb ook problemen gehad met .mid files met sysex data die niet in mijn sequencer en MIDI-OX goed waren af te spelen.
Bome's SendSX zendde de .mid files zonder problemen. Het is freeware.

Bomes SendSX heb ik ook idd, en werkt een stuk makkelijker.

Alleen komen de patches niet aan op m'n KS rack, moet je behalve de memory protection uitzetten nog wat dingen veranderen??

Back