Moet je zien! Frank Zappa!

JEFReak

Stamgast
Moet je zien
Portret uit 1971 van de in 1993 overleden musicus Frank Zappa. Zappa over zijn jeugd, zijn interesse voor explosieven, blues, gitaren, niet-Westerse muziek en de oprichting van The Mothers of Invention.

die is erg leuk..

die is erg leuk..

als je van Zappa houdt..was op tv..:okdan:

Heb al 5 jaar geen tv gelukkig. vond het leuk om te kijken, wat een lekkere freaks waren dat.
Ook wel leuk om te zien is dat zoontje van hem Dweezel. Die geeft nu een tour ter nagedachtenis van zijn papa.

Zappa

Zappa

is wat mij betreft een van de grote componisten van de vorige eeuw..
Ik heb zelf zeker 30 cd's van hem en heel veel live optredens op cassette en mp3..
Ik had deze docu ook nog niet gezien ,er zijn er nog een paar.Interesant is ook dat Zappa later een synclavier had waarmee hij veel muziek heeft gecomponeerd,o.a.Jazz from Hell..
Maar het blijft natuurlijk een eigenzinnige gitarist.Laatst nog naar wat klassiek werk van hem zitten luisteren..mooi hoor,hij laat de muzikanten allerlei dingen doen die ze normaal nooit doen..
:okdan:

:D ik heb hier nu zoon 65 volledige albums van hem op mp3 formaat :D 10 GB Zappa muziek.
Ook is de DVD Baby snakes echt een aanrader om aanteschaffen.

65 albums!!! Teriiiing!
Baby snakes..love that song! Altijd lagge met Zappa!:D

Origineel geplaatst door MARCO2
65 albums!!! Teriiiing!

En dat is nog niet alles!!
Ik heb ook wel een 15 gb aan live materiaal !!Hij heeft alles bewaard en aan het eind van zijn leven geremasterd,er is ook veel videomateriaal bij youtube!!
Maar om er echt van te genieten volstaat mp3 niet hoor,hij maakt vreselijk goede mixen en het is echte audiofielenmuziek!!
Hij was de meester van de overdub!Maakte vaak mixen van live en studiomateriaal !!
Even Zappa in het zonnetje!
Zappa rules!:halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door RednoiZ
En dat is nog niet alles!!
Ik heb ook wel een 15 gb aan live materiaal !!Hij heeft alles bewaard en aan het eind van zijn leven geremasterd,er is ook veel videomateriaal bij youtube!!
Maar om er echt van te genieten volstaat mp3 niet hoor,hij maakt vreselijk goede mixen en het is echte audiofielenmuziek!!
Hij was de meester van de overdub!Maakte vaak mixen van live en studiomateriaal !!
Even Zappa in het zonnetje!
Zappa rules!:halleluja :halleluja

Was allemaal voor mijn tijd maar ik vind hem geweldig. :halleluja

Back