midi controller verbinden met je comp???

Raymion

Nieuwkomer
misschien domme vraag maar hoe krijg ik nou mn midi controller verbonden met mijn muziek programma? ik heb mn midi als geinstalleerd etc maar ik werk met fruity loops 6 maar hoe krijg ik dan daar contact mee met mn midi controller?? BIJ OPTIONS STAAT DAN *MIDI SETTINGS*maar als ik daar alles instel dan doet ie t alsnog niet terwijl ie is verbonden met mijn comp ?

wie o wie kan mij uit de brand helpen :erm:

adios ramon
www.raymion.tk

Om wat voor MIDI controller gaat het?

is het een USB device? of firewire?
Heb je midi in en uit op je geluidskaart?

geef ff wat details, dan komen we er wel uit....

het is n edirol pcr-m50, het is ook n usb zo is ie verbonden met mn comp op t moment, heb ook midi in en uit op mn geluids kaart maar krijg t niet aan de praat :confused:

Kijk onder [options] --> "MIDI settings" :

Staat onder [MIDI IN] de Edirol ergens? en evt een andere MIDI poort op je pc?
Zo ja.. is deze geactiveerd? Kan je doen door je midi device ff te selecteren en dan dat vakje daar links onder aan te vinken...

Overgens kent FL6 jou Edirol standaard al... Je kan onder "Controller type" (dit staat standaard op "generic controller" het uiklapmenuutje openen .. Daar staat ie tussen. (Maar je moet wel ff je MIDI IN en UIT dus enablen!!)

Succes!

los van welk programma dan ook, standaard zal er niets gebeuren,
tenzij je eerst in je programma aan bepaalde functies cc's toewijst.
Eens de cc's toegewezen zijn in je software kan ze reageren op die cc's van je hardware...

Met de kans een enorme open deur in te trappen:
je hebt naast je midi aansluiting ook gewoon je audio-uitgangen aangesloten op je mixer / speakers, neem ik aan?

Back