Vette House Muziek: Fokko Versloot - Hot Sand (God's Hand remix)

Heeft iemand nog wat te zeggen over deze track?

Even snel geluisterd.

Klinkt fijn. Lekker trackje. Iets te veel hoog en wat ik zo hoor mag de kick net IETSJES ronder

lekker maar dat statische offbeatgeluidje gaat wel heel erg irriteren na een tijdje, zou daar wat meer mee spelen

verder lekker sfeertje wat je erin hebt gegooid :okdan:

De kick had ietsjes dieper gekunnen als je het mij vraagt. Verder lekkere plaat, energiek. Beetje die Prydz sound die je tegenwoordig vaak hoort... Komt vast door die ge-sidechain'de sounds.

Over je mix kan ik niet heel veel zeggen, ik luister over oordoppen.

Dat geluid dat je flink hebt gesidechain'ed vind ik op een gegeven moment wel irritant worden. Mischein kun je hier en daar een ander akkoord nemen.

Inderdaad, sidechainen das wat het is. Jouw tip, trouwens, Forcesupreme, is de sidekick v3. Dank daarvoor!

Maar wat jullie zeggen klopt wel denk ik. Akkoorden wisselen of wat filter en eq-werk plaatsen, dan blijft het leuker. Ga ik nog aan werken.

Verder moet de kick idd wel wat dieper... Hebben jullie suggesties hoe dat te bewerkstelligen? Kwestie van Eq? Of zijn er andere manieren om het te doen? Heb nl best wat moeite gedaan om deze sound te bereiken, dus ik vraag me af hoe het nog verder geperfectioneerd kan worden. Ideeen daarvoor?

Volgende week als ik wat meer tijd heb, zal ik proberen een nieuwe versie te maken. Thanks voor het commentaar iig!

andere kick pakken .. en wat meer boxen naast je nearfields zetten .. 1 huistuin en keuken speaker op een vloer laat het laag altijd goed horen en vooral voelen .. trouwens heb je geen directe mp3 download ofzow .. ik haat registreren op dit soort sites ..

trouwens wat is die sidechain tip v3 ? ben wel benieuwd ! dank !

Origineel geplaatst door Fokov
Inderdaad, sidechainen das wat het is. Jouw tip, trouwens, Forcesupreme, is de sidekick v3. Dank daarvoor!

Maar wat jullie zeggen klopt wel denk ik. Akkoorden wisselen of wat filter en eq-werk plaatsen, dan blijft het leuker. Ga ik nog aan werken.

Verder moet de kick idd wel wat dieper... Hebben jullie suggesties hoe dat te bewerkstelligen? Kwestie van Eq? Of zijn er andere manieren om het te doen? Heb nl best wat moeite gedaan om deze sound te bereiken, dus ik vraag me af hoe het nog verder geperfectioneerd kan worden. Ideeen daarvoor?

Volgende week als ik wat meer tijd heb, zal ik proberen een nieuwe versie te maken. Thanks voor het commentaar iig!

Je zou is een andere kick erbij kunnen nemen, deze highpass'en tot ie alleen mid en hoog over heeft, de andere diepere / zwaardere kick lowpass'en tot ie alleen laag over heeft en deze 'eronder' plaatsen.

Moet je regsitreren? Ik dacht dat je hem gewoon in een keer kon afluisteren...

Maar die sidekick v3 is een sidechain compressor, gratis en voor niets. Hier kan je hem downen:

http://www.twistedlemon.nl/site/ind...id=19&Itemid=32

(met dank aan Forcesupreme!)

Te gebruiken in Ableton, Renoise, of volgens mij overal. Werkt heel simpel.

Maar wat bedoelde je met die kick? Is ie echt zo slecht en heeft ie helemaal geen laag? Want ik hoor het alleen op Tannoy Reveals aangelsoten op een ouwe merkloze buttholeversterker. Ik weet niet dus niet echt hoe het met eht diepe laag zit. Is dat heel slecht en moet ik een andere kick pakken (of natuuurlijk gewoon beter afmixen)?

da's alweer ene goede tip van forcesupreme, dank. Dan ga ik dat eens proberen binnenkort.

Origineel geplaatst door MadR
andere kick pakken .. en wat meer boxen naast je nearfields zetten .. 1 huistuin en keuken speaker op een vloer laat het laag altijd goed horen en vooral voelen .. trouwens heb je geen directe mp3 download ofzow .. ik haat registreren op dit soort sites ..

trouwens wat is die sidechain tip v3 ? ben wel benieuwd ! dank !

Je hoeft alleen te registreren als je hem wilt downloaden. Anders kan je gewoon op PLAY klikken

Opend die wel weer een nieuw venstertje(en dat vind ik dan weer irritant)

EDIT:
Wat is er nou precies gesidechained? Ben zelf geen sidechain/compressie held dus als iemand me wil vertellen waar ik het sidechainen hoor in deze track dan heb ik ook weer wat geleerd vandaag. (hoe het werkt zoek ik dan zelf wel in de vele threads hier over)

Dat offbeat geluid dat iedereen na verloop van tijd nogal irritant vindt worden, is offbeat, omdat het wordt weggedrukt door de kick. Dat is dus sidechainene, als je het ene geluid gebruikt om het andere weg te drukken, Geeft vaak ook het effect dat het geluid dat het andere wegdrukt veel harder klinkt.

Ook wordt een drumloop die er vanaf het begin al inzit een beetje weggedrukt, maar dat is wat subtieler gebruikt. Let dus vooral op dat 'irritante' geluid. Is overigens een verknipte vocal met wat filter en eq en delay werk - voor degenen die het graag willen weten).

Hoor je het nu?

Wat het was en wat het doet was me al wel redelijk duidelijk, maar ik herkende het niet echt als dusdanig

Weer wat geleerd. bedankt

Aankomende week maak ik een nieuwe geupdate versie. Althans, als ik er tijd en inspiratie voor heb. Iemand nog wat te zeggen over dze track? Dingen die ik absolutt moet veranderen ofzo? Of andere goede tips?

lekkere track hoor, naar mijn idee klinkt de kick prima (op sony stereosetje) . lekker vloeiend nummer van begin tot eind.

misschien dat je eerder in de track al de vocal er even in kan faden met een effect erover, de luisteraar nieuwsgierig maken met teasers tot je de vocal echt erin gooit.

Ik vind het nu ook al prima hoor. Waarom nou weer zo een achterlijk dikke diepe bassdrum ervan willen maken, nergens voor nodig. Nu hebben je oren tenminste wat minder moeite om te blijven luisteren. Dat heb ik met tracks met teveel zware bassdrum weer wel..

succes!

R

Hallo, heb nog ff aan deze track gezeten. Niet zo heel veel veranderingen, maar wel wat. Ik vind zelf vooral de sound veel relaxter om naar te luisteren, de eerste versie was nogal opgepompt. Hij klinkt nu wat cleaner, aangenamer.

Wat vinden jullie? Welke versie was beter?

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=770586&T=8772

Ik luister hem nu zelf en om een of andere reden staat het einde er niet op. Dat is dus raar...

Om zelf maar een commentaar te geven op de nieuwe versie; hij is wel een beetje zielloos en zonder ballen nu dat ik hem wat cleaner heb gemaakt...

Back