Leuk vooruitstrevend Italootje uit 1983

Zeer gave track, maar deze is volgens mij al een paar keer gereleased, in iig een bootleg.
En meen op radius records van placid.
2 jaar terug

En... volgens mij kwam dit ook alleen door DJ ferenc die dit zulk plaatjes al zo lang draaide, en ze bleef draaien.
Herrinner me nog de uitzendingen van zone mid jaren 90 vanuit een donker hol in de vpro radio studio's.
Terwijl menig dj bezig was met alleen techno of alleen acid, draaide Ferenc van alles door elkaar, waaronder veel obscure Italo.

Toevallig ..die ben ik nu aan het remixen voor Radius :)
Heb goed contact met Salvatore een van de producers .
Hemd van het lijf gevraagd over het produceren in die tijd .. erg leuk om te horen .
Hij heeft mij een heel verhaal gestuurd hoe hij op de track kwam .
Als eerste officele remixer moest ik dat weten .. erg goed .
Erg goeie gast .. nog steeds helemaal muziek freak .

Origineel geplaatst door dextah
Hemd van het lijf gevraagd over het produceren in die tijd .. erg leuk om te horen .

En dat andere werk van hem? Is dat ook smullen?
En hoe is ie op de track gekomen?
Ik vind het thema "cybernatic love" met het internet daten erg toepasselijk anno 2006

Mag je wat details vertellen? Ik ben wel benieuwd.

Origineel geplaatst door Catalunya
En dat andere werk van hem? Is dat ook smullen?
En hoe is ie op de track gekomen?
Ik vind het thema "cybernatic love" met het internet daten erg toepasselijk anno 2006

is het ook .. de cel metafoor begint nu echt vorm te krijgen .. ;)

Its the story of a girl that has a materialist boyfriend offering her only nice cars ...
But the girl is in love with a cybernetic humanoid, and she is able to
communicate via.....(email?internet or chat? didnt existing yet in
'83) anyway by a computer .. but she didnt know how this could happen,maybe she
was dreaming of virtual meetings .
Anyway, its happenning virtual and the voice of the humanoid is robotic reminding of E.T. (thats why
in the record we can hear 'hoi-hoi' like in the movie of spielberg)...
So ..finally she can get in touch with him by phone -pc (25 years before
skype,that's not bad to preview that).
The E.T. ask her to go in the cybernetic world and she said 'yes'.
Of course her man is very jalous and he is saying to her that she is just a cybernetic love for a cybernetic lover!
By chance he was calling at sametime as the ET .. he fights telling her that if she leaves him for a cybernetic lover she can forget a magic cadillac...
But she dont give a sh*t about him and she decide to have a virtual cybernetic love with this E.T.
'ohi-ohi'.

So now think that this story was created by me in the early 80's, mixing the
love for spielberg movie e.t. and the music lessons received by all records
of giorgio moroder...

Er is duidelijk fantasie nodig om een verhaal te vertellen... Is behoorlijk vaag dit verhaal. Ik zal vanavond eens naar het nummer luisteren (zit nu op mijn werk, waar ik dus werk...).
Oeps, als ik het teruglees komt het best negatief over, is niet zo bedoeld. Ik zit dit alles met een grote grijns te lezen.
Dextah (of is het Dexter?) ik ben ook benieuwd naar de actualisatie slag die jij uitvoert. Komt het uit via Klakson?

loik nummer idd... alleen die telefoon toon vanaf 3:25 was wel erg kitch :D

Origineel geplaatst door Catalunya
Heeft Daft Punk zich niet laten inspireren door deze track?
is heel goed mogelijk... door veel platen (uit de 80's)
ik weet wel dat de bassline in Around the World rechtstreeks is gejat van Kajagoogoo, Ooh to be Ah

Laatst gewijzigd:
Geweldige plaat, leuk om dat verhaaltje te lezen. Ben benieuwd naar de remix, succes ermee Dextah, een geniale plaat remixen is een moeilijke klus :D

Oja en doe die maker maar de groeten..ofzo.. :okdan:

Heerlijk...gister de hele dag met deze tune in mn telefoon door de stad gemp3't ...Echt te vet dit: Heerlijk gaar analoog, super funky en wat mij betreft ook zeer humoristisch ..gheehe
Geeft inspiratie dit. Binnekort de jx8, ms en andere analoge rakkers maar eens dit soort sequenzes proberen uit te laten brullen:D Die oehw yeah ...ghahhaah:dj: :walker: :dubbel: :okdan:

erg strakke plaat!
mooi afwisseling van verschillende instrumenten + constante bassline. 'less is more' gaat hier voor mij op.
hier kan ik nog veel van leren, mijn italo trekske is wat dat betreft behoorlijk amateuristisch :/

Origineel geplaatst door 6 trak
loik nummer idd... alleen die telefoon toon vanaf 3:25 was wel erg kitch :D

is heel goed mogelijk... door veel platen (uit de 80's)
ik weet wel dat de bassline in Around the World rechtstreeks is gejat van Kajagoogoo, Ooh to be Ah

Ik was erg nieuwsgierig en heb die track nu paar keer beluisterd .. maar dat is wel erg overdreven .
Ok.. het is een plukbasje maar ik vind het er totaal niet op lijken .
Mischien heb jij een 12" versie waar nog een break in zit ofzo ?

Ik was erg nieuwsgierig en heb die track nu paar keer beluisterd .. maar dat is wel erg overdreven .
Ok.. het is een plukbasje maar ik vind het er totaal niet op lijken .
Mischien heb jij een 12" versie waar nog een break in zit ofzo ?

Ik heb net ook even dat nummer gechecked maar ik hoor ook totaal geen gelijkenis.

Back