opnemen met een EMU 0404 en wavelab

S.A.R.S

Nieuwkomer
hallo allemaal,

Ik heb een probleempje, kom er niet helemaal uit :(

een maat van me wil graag ze dj set opnemen op de pc via zijn EMU0404.
Het beste leek me Wavelab 5 dus daar ben ik mee aan de slag gegaan.

Ten eerste heb ik de patch "multitrack96" geopend in de patchmix van EMU.

Daarna in wavelab de EMU ASIO als soundcard gekozen.

Wil ik opnemen krijg ik als eerste de melding in wavelab dat ik me kaart op slave of sync moet zetten, ik kan nergens iets vinden waar k dit kan instellen.

Na wat geklooi in wavelab en de patchmixer (andere patches geprobeerd) kon ik opeens WEL opnemen maar kwam er maar uit 1 monitor geluid (de rechter) en dat lag niet aan het mengpaneel.....

ik vind die patchmixer best ingewikkeld (ben ook beetje een noob wat hardware betreft)

Wie kan mij hier doorheen slepen, zou echt geweldig zijn! :luv:

Die patchmixer zuigt, ik heb een EMU 1212m en zit er bijna aan te denken iets anders aan te schaffen IVM die %^*(& interface. Maargoed, ik heb dat eens gevraagd aan die gasten, en toen kwam ik uit op de configuratie die ik heb meegeleverd in de bijlage..

Nu bedenk ik me dat dit waarschijnlijk niet werkt (andere kaart), maarja toch maar erbij doen..

Attachments

• standaard met gebalanceerd in.zip
    1,3 KB · Bekeken: 116
Oh wat ik vergat te zeggen, is dat ik ook een vraagje heb hierover :)

Ik kan wel stereo line-in signaal opnemen, maar het kan blijkbaar niet via een niet-asio programma om ALLEEN maar het line-signaal op te nemen. Dat is zeer kut, want als ik iets wil inzingen (hoest) dan gaat dat dus niet als ik ook andere geluiden afpeel.

Origineel geplaatst door skies
Oh wat ik vergat te zeggen, is dat ik ook een vraagje heb hierover :)

Ik kan wel stereo line-in signaal opnemen, maar het kan blijkbaar niet via een niet-asio programma om ALLEEN maar het line-signaal op te nemen. Dat is zeer kut, want als ik iets wil inzingen (hoest) dan gaat dat dus niet als ik ook andere geluiden afpeel.

En wat is dan de vraag ? :D

Afijn....dat kan dus niet....daarom hebben ze ASIO uitgevonden...kun je dus beter gaan klagen over dat programma waarmee je wilt opnemen...;)

Re: opnemen met een EMU 0404 en wavelab

Origineel geplaatst door S.A.R.S
hallo allemaal,

Ik heb een probleempje, kom er niet helemaal uit :(

een maat van me wil graag ze dj set opnemen op de pc via zijn EMU0404.
Het beste leek me Wavelab 5 dus daar ben ik mee aan de slag gegaan.

Ten eerste heb ik de patch "multitrack96" geopend in de patchmix van EMU.

Daarna in wavelab de EMU ASIO als soundcard gekozen.

Wil ik opnemen krijg ik als eerste de melding in wavelab dat ik me kaart op slave of sync moet zetten, ik kan nergens iets vinden waar k dit kan instellen.

Na wat geklooi in wavelab en de patchmixer (andere patches geprobeerd) kon ik opeens WEL opnemen maar kwam er maar uit 1 monitor geluid (de rechter) en dat lag niet aan het mengpaneel.....

ik vind die patchmixer best ingewikkeld (ben ook beetje een noob wat hardware betreft)

Wie kan mij hier doorheen slepen, zou echt geweldig zijn! :luv:

over dat sync verhaal : als je op het knopje klikt waar 'sync' op staat kom je al een heel eind lijkt me....rechtsbovenin je Patchmix dus...;)
voor verdere instellingen wat betreft sync kun je beter ff de handleiding checken...

verder ; in Wavelab open je het "preferences" menu....voor de rest verwijs ik je ook naar de handleiding (ik weet ook niet wat jij verder aan welke asio-kanalen hebt hangen)...

als je in Patchmix een nieuw kanaal aanmaakt kun je kiezen voor Asio en dan welke kanalen....als die overeenstemmen met je asio-kanalen die je in Wavelab hebt ingesteld zou alles moeten werken...
ik heb het hier op het forum al veels te vaak uitgelegd,dus gebruik anders ff de zoekfunctie...

denk er overigens wel om dat je monitor terug kan komen op je opname spoor (als je met een externe mixer werkt,gezien je uitleg lijkt me dat wel...)

(reactie op dione's eerste antwoord: )
Grrbmmbl..

Ja, is ook oude software (Cool Edit pro).. Maar van de andere kant, de Creative SB audigy nogwat kan dat wel, maar hij heeft óók asio.

Mijn antwoord aan SARS slaat geloof ik ook nergens op want wavelab heeft wel asio.. :stupid

Re: Re: opnemen met een EMU 0404 en wavelab

Re: Re: opnemen met een EMU 0404 en wavelab

Origineel geplaatst door dione
over dat sync verhaal : als je op het knopje klikt waar 'sync' op staat kom je al een heel eind lijkt me....rechtsbovenin je Patchmix dus...;)
voor verdere instellingen wat betreft sync kun je beter ff de handleiding checken...

verder ; in Wavelab open je het "preferences" menu....voor de rest verwijs ik je ook naar de handleiding (ik weet ook niet wat jij verder aan welke asio-kanalen hebt hangen)...

als je in Patchmix een nieuw kanaal aanmaakt kun je kiezen voor Asio en dan welke kanalen....als die overeenstemmen met je asio-kanalen die je in Wavelab hebt ingesteld zou alles moeten werken...
ik heb het hier op het forum al veels te vaak uitgelegd,dus gebruik anders ff de zoekfunctie...

denk er overigens wel om dat je monitor terug kan komen op je opname spoor (als je met een externe mixer werkt,gezien je uitleg lijkt me dat wel...)

ik stel in ASIO 1 en 2, ook in wavelab, sync lampje brand altijd en in de manual vind ik niks terug over syncen... het stomme is, de eerste keer deed ie het, toen bleef opeens de pc hangen.
na het opstarten kreeg ik het niet meer aan het lopen (van wavelabs kant dan) en kwam de hele tijd die foutmelding van dat sync / slave verhaal

thnx anyway :)

die "sync" knop moet je op klikken,dan kom je in het sync menu....

als je op het knopje klikt waar 'sync' op staat kom je al een heel eind lijkt me....rechtsbovenin je Patchmix dus...

:stupid

Back