novation remote sl automap

divi

Ouwe rot
voor wie er nog niet over gehoord/gelezen heeft: novation heeft in z'n nieuwe Remote SL controller range de bijzonder interessante 'automap' feature. parameters van het geselecteerde onderdeel in de sequencer software (transport, mixer, plug-ins, etc.) worden automatisch gemapt op de controller. op de LCD schermpjes kan je aflezen welke parameters gelinkt zijn. funky or what? :okdan:

tot nu toe worden ondersteund: cubase, nuendo, logic, reason en -vers van de pers- live

check: http://www.novationmusic.com/automap/ & http://www.novationmusic.com/product.asp?id=30&Type=1&bArchive=False

automapgraphic.jpg

en nee, ik heb geen novation aandelen ;)

Laatst gewijzigd:
werkt heel goed in live en cubase. Ik zou geen normale midi controller meer willen.
En ja de mijne is ook terug op weg naar novation :(

eerst leek hij me niet zo intressant, tot ik las dat hij er ook in 3 en 5 octaven uitvoering is. het begint bij mij nu ook te kriebelen alleen nog even sparen. :D
de us-2400 van tascam leek me ook wel wat aangezien ik al een synthesizer heb alleen een beetje jammer dat de faders niet gemoteriseerd zijn dus die valt af.
groeten.

Origineel geplaatst door mavn
De faders van de us-2400 zijn wel degelijk gemotoriseerd!

JA en werkt ls een trein....

Nu kostten ze ook nog maar iets van 750 euro ofzo.

Origineel geplaatst door mecanoiz
werkt heel goed in live en cubase. Ik zou geen normale midi controller meer willen.
En ja de mijne is ook terug op weg naar novation :(

Ook brakke drumpads?

Wel klote dan voor je....

De rest kan beter wachten tot hardware versie 2 dan denk ik....
Want hoe lang zijn ze nu verkrijgbaar? 2maanden ofzo...

En een 5 octaafs is zeker mooi

Fijn apparaat... Ik heb alleen wat problemen sinds ik dit ding heb;

Bij bepaalde handelingen in Cubase SX (o.a. mixer scherm openen) veranderd soms het geluid van een VST-synth of een externe hardware synth. Heel irritant!

Ook blijven noten wel eens hangen alsof je een toets ingedrukt houdt.

Ik vermoed dat het te maken heeft met m'n Remote SL. Het zal wel zo zijn dat er een bepaalde overlap aan midi messages is. Dus als ik de mixer open er een signaal naar de Remote gaat maar ook naar bijvoorbeeld de Bass-station plugin.

Iemand bekend met deze problemen?

Back