Waarmee vervorm je stemmen?

Leendert

Gedeactiveerd account
Hey mensen.

Ik zou graag willen weten wat jij nou gebruikt als vsti om stemen mee te vervormen. Dus gewoon evil achtig. Een vocoder, maar welke? Of wat anders? Alvast bedankt! :okdan:

Wat houdt "vervormen" in? Zoals je 't nu uitlegt is het nogal breed; en als je echt moeilijk wilt doen vervormt een vocoder niet maar pikt 'ie er frequentiebanden uit.

Je kunt er eens proberen een ringmodulator over te jagen; interessant is het als je een andere carrier gebruikt als een sinusgolf.

Wat ook leuk is, pitch omlaag smijten maar de duur gelijk houden. Ook succesvol: dit meerdere keren doen met verschillende pitches zodat je een akkoord van stemmen krijgt; zo kun je een "monster"-stem krijgen. Variaties: een hele hoop verschillende pitches (maar wel met gelijke duur) naast elkaar leggen en er dan steeds per klank 3 of 4 aanzetten.

Gebruik een granulaire synthesizer. Formant freeze; loop een bepaalde klank zodat een woord als "woord" in feite w-(geloopte o-formant)-rd wordt.

Micro-edits; pak stukjes stem die je heel even een paar keer laat loopen tussendoor. FL Studio schijnt dit redelijk aardig te kunnen.

8)

Misschien niet heel erg evil, maar erg de moeite waard als je het mij vraagt...

DXF bufferoverride Megavette en gratis plugin.

Je kunt hier niet alleen een soort buffereffect mee creëren, maar ook allerlei vage vervormingen...

Bijgevoegd een kort stukje gepraat... let niet op de tekst :D , is gewoon live een beetje brabbelen en tweaken. (Dit is de "echo" preset met getweak).
Ook prima als realtime plugin te gebruiken!

STEM2

micromodular of microkorg hebben betaalbare vocoders aan boord.. ik gebruik ook de metavox, maar daar wordt de boel zo fucked up van, dat je het eigenlijk geen vervormen, maar verkrachten kunt noemen!

Cornholio.jpg

gnaaf

Is dit evil genoeg?
Anders moet je zelf maar ff aan de knoppen draaien, zijn 2 pitchshifters in serie, eerste sample is clean, 2e is 1 shifter, 3e zijn er 2 in serie(1 doorgelust naar de 2e), en de laatste is de 2e shifter.

Zijn gratis plugs, moet je ff zelf zoeken op de KVR site, het zijn de Madshifta en Specmonkey.

Attachments

• evil stem.mp3
    41,5 KB · Bekeken: 121
Op zich zijn PVCi's ook heel geschikt om stemmen me te vervormen, je moet wel lange armen hebben om de microfoon nog vast te houden, maar die kan je ook vast tapen nutuulk..

op analogx.com kun je een gratis vocoder downloaden, waarmee je elke wav als carrier kunt gebruiken! best cool!

ik doe altijd net als yoozer zij een pitch shifter eroverheen en zet ik 1 pitch shift bijv op -300 en een op +200 en de originele draai ik uit (wet)

heb even een stukje uit een trackje geknipt als voorbeeld dat gebler ben ik door een pitch shifter en staat nog redelijk subtiel ingesteld

Attachments

• track04.mp3
    479,2 KB · Bekeken: 111
erg mp3 comprimeren wil ook wel apart klinken:)

Madshifta,Waves pluggies,Kontakt...en qua hardware : TC Helicon Voiceworks...

Voice machine van Steinberg
vocoder in de V-synth.
vocoder in MS 2000

Back