[test] Akai Mpc-4000

Cisco

advancedtechnoresearch
Oke! het is geen echt eind oordeel! Maar, ik heb net als "Dobre" een weekje een mpc4k getest!
Mijn conclusie (trouw gebruiker mpc3k): Vette sounds, sublieme audio-kwaliteit, vette sampler!!!, zeer strakke sequencer.

MAAR!!! Tering!!! Wat "Dobre" zegt! Je ken in de tussen tijd de Nijmeegse vierdaagse lopen voordat die klaar is met laden!!! Serieus!!! Dit duurt ECHT te lang!!!

Gebruikersgemak is ook zeker vet afgenomen!!! Zitten teveel addertjes onder het gras!!!

Last but not least!!! Dit geloof je niet!!! Ik had de mpc voor 5 dagen, en hij is bij mij gewoon (geen gein) drie keer helemaal weggevallen!!!!! Blanco screen!!! sounds weg!!! alles weg!!!

Mijn oordeel staat vast!!! Het is een hele mooie en krachtige workstation! Maar akai moet nog behoorlijk wat sleutelen voordat ik er 3400 oiro's voor betaal!!!

ps: Dit is mijn vizie!!! En dat wou ik jullie alleen maar ff meedelen!!!

greetz,

Mangina :doei:

was ik ook nog vergeten te melden: bij mij is ie ook een keer compleet vastgelopen...alle sounds foetsie, song weg.

en dat laden en saven is inderdaad treurig...

Dobre! Zeg nou eens eerlijk! Nadat jij e'm getest hebt! Heb jij 7500 gulden over voor deze bak?

Voor 'n paarhonderd euro minder heb je 'n Z8 of S5000, plus 'n tweedehands MPC2000xl, plus 'n rol gaffertape om het hele zwikkie aan elkaar te tapen.

Ik wil het niet weten..

Ik wil het niet weten..

Ik wil niet eens weten hoe jullie nou aan een MPC4000 op proef komen.. :stupid

Maar ik heb er bij MusicStore Keulen ooit mee staan spelen.. en daar was het laden van interne harddisk alles behalve langzaam..

te duur inderdaad...

en nog iets: te zwaar!
loop nog steeds krom...
maar god, hij blijft toch wel lonken hoor...wat is dat toch?

Dat komt omdat het "DE NIEUWE MPC!!!" is. MPC's zijn altijd al cool geweest, en deze is qua specs 'n monster. Maar ja, als je goed kijkt (wat jullie dus gedaan hebben) dan valt het allemaal 'n beetje tegen.

Inderdaad!!! Als Akai een top OS weet te fabriceren, dan overweeg ik het zeker! (Want ik wil absoluut bij hardware sequencing blijven!)
Maar als ik die threads lees van de rs7k, die bak heeft wel heel veel aanvullende functies! En hij is veel meer loop-based! En dat is toch wel mijn ding! Veel met loops werken! Naar je Mac gooien, uitwerken en dan weer in stukken naar je RS zetten!!! TOP!!!

Met alle respect hoor .... maar is een weekje niet een beetje te kort om echt goed te kunnen oordelen over zo'n toch best wel complexe bak ??

Origineel geplaatst door glennplumber
Met alle respect hoor .... maar is een weekje niet een beetje te kort om echt goed te kunnen oordelen over zo'n toch best wel complexe bak ??

Hoe zal jij je voelen? Als jouw vlaggenschip in 5 dagen tijd jouw kapzeilt?:confused:

Origineel geplaatst door Mangina

Hoe zal jij je voelen? Als jouw vlaggenschip in 5 dagen tijd jouw kapzeilt?:confused:

he he k*t ... zwaar k*t !! :P Tuurlijk dat mag natuurlijk gewoon niet !!

Ze maken er bij akai een (slechte) gewoonte van bugs te 'progameren'. Feit is wel dat 99% van de bugs bij akai opgelost word !
Foei foei .. akai :z ze slaapen schijnbaar of hebben te weinig personeel ??

Maarru ff zonder :P .... hoe zou ie zijn als die bugs verdwenen zijn ??

Ik vraag me af waarom iemand die gewend is met een MPC2000xl of een MPC3000 te werken over zou willen schakelen naar de MPC4000. Ik vind te weinig echte voordelen. Okee, de sampler is een stuk geavanceerder, maar verder...

En over die RS7000... Hij heeft wel weinig tracks om te sequencen.. lijkt me.

Ik vind dat grote scherm, die topsampler en die opgewaardeerde geluidskwaliteit (naast de meer uitgebreide specs) toch wel redelijk zwaar belangrijk. Als dat crashen voorbij zou zijn, is het de beste musicproduction unit op de markt, als je van die werkwijze houdt natuurlijk.

draait er niet gewoon een PC in ofzo? die mackie hd-recorder heeft dat nl ook.....dan kan je ook een laptoppie met een MPD16 en een goeie sampling editor + sequencer naar keuze kopen natuurlijk, en windows XP erop installeren..een goeie soundcard erin, bv RME hammerfall DSP multiface en een fijne midicontroller bv de doepfer pocketcontrol, alles in een koffertje stoppen en met velcro/tape aan mekaar plakken et voila! de ultieme music workstation...

mmmm...helemaal geen slecht idee! laptoppie met mpd16, novation k-station (=keyboard+knoppies), evt. pocketcontrol, rme hammerfall DSP multiface, cubase SX met kontakt en of you go! uit te breiden naar wens met extra software plugins en synths....

je moet ook geen spelletjes en crap op je audio computer installeren! ;)

Origineel geplaatst door olafmol
draait er niet gewoon een PC in ofzo? die mackie hd-recorder heeft dat nl ook.....dan kan je ook een laptoppie met een MPD16 en een goeie sampling editor + sequencer naar keuze kopen natuurlijk, en windows XP erop installeren..een goeie soundcard erin, bv RME hammerfall DSP multiface en een fijne midicontroller bv de doepfer pocketcontrol, alles in een koffertje stoppen en met velcro/tape aan mekaar plakken et voila! de ultieme music workstation...

mmmm...helemaal geen slecht idee! laptoppie met mpd16, novation k-station (=keyboard+knoppies), evt. pocketcontrol, rme hammerfall DSP multiface, cubase SX met kontakt en of you go! uit te breiden naar wens met extra software plugins en synths....

het is een pc. sterker nog de processor is gewoon een intel.

welk OS? of custom firmware?

Origineel geplaatst door olafmol
welk OS? of custom firmware?

ik denk een os gebaseerd op linux aangezien meer apparatuur daar gebruik van maakt(lexicon enz)

linux in een lexicon? eehmm..volgens mij hebben die gewoon hun eigen DSP chips....verder ken ik ook geen enkel muziekinstrument waar linux of bv RTlinux op draait

Back