TB-303 Midi Sync?

heel raar dit:

dus alles loopt mee via midi clock, maar alle DINSYNC24 gear loopt dus op een eigen tempo
als ik de BPM verhoog boven de (schatting) 130 BPM, dan vertraagd het tempo van de dinsync-gear...

ik snap het niet, en vind nergens mensen met hetzelfde probleem :confused:

Versneld je sequence van je tb als je aan de tempo knop draait ?
Zoja dan krijgt je tb wel start/stop maar geen deftig sync signaal, waarschijnlijk moet je dan even een andere kabel proberen.

de 303 werkt perfect met andere klokken.. en nee er gebeurd nieks als ik aan de tempo draai..
het is echt iets raars waar die MDS op flipt.. want machinedrum enzo lopen wel perfect.

nog raarder dat de TB trager gaat als ik het tempo verhoog in logic...

werkt perfect op mijn powermac met audiophile kaart..

dus het zel wel aan een driverprobleem van de M-audio FW1814 liggen.
vreemd dat machinedrum dus wel meeliep zoals verwacht

hallo ik heb een tr-606 en een tb-303 die ik wil laten syncen via een MSY 2 met mijn mc-303 (die heeft een midi clock)

vraagje:

hiervoor heb ik onderandere

1x midi kabel
2x din sync kabel

nodig

waar koop ik din sync kabels?

Origineel geplaatst door maximgeerts
Ik geloof dat je bij de electronicaboer wel geschikte synckabels kunt krijgen, het dienen dan echter geen MIDI-kabels te zijn (indien dat wel het geval is, staat het er op aangegeven), maar gewone vijf pins-kabels. Ik weet het niet 100% zeker, maar heb laatst wel zoiets vernomen.

Origineel geplaatst door maximgeerts
hallo ik heb een tr-606 en een tb-303 die ik wil laten syncen via een MSY 2 met mijn mc-303 (die heeft een midi clock)

vraagje:

hiervoor heb ik onderandere

1x midi kabel
2x din sync kabel

nodig

Meeste midikabels werken prima!

Origineel geplaatst door spdk
Meeste midikabels werken prima!

Ja, maar midi heeft maar 3 aders nodig. Dus je kan ook kabels hebben die maar 3 aders verbonden
hebben en dan werkt het niet als sync kabel. Maar de midikabels die ik geprobeerd heb zijn dan
allemaal 5 geweest.

Precies, de meeste midikabels werken prima, maar als je geen midikabels hebt kan het lastig zijn om ze te kopen voor dinsync. Het zou leuk zijn als je ze uit mocht proberen ofzo.

Origineel geplaatst door sander
Je hoeft geen sync converter te kopen, want die zit al op je teebee en dat werkt prima. Gebruik ik zelf ook altijd voor 303 en 808. Loopt prima strak met midi sequencer mee.

CV/Gate aan je 303 toevoegen hoeft niet duur te kosten, het is een vrij simpele ingreep welke je misschien zelf ookwel kan doen. Dan kan je vervolgens weer de cv/gate van je teebee gebruiken om de 303 als een midi synth te bespelen.
Dan gebruik je dus niet de 303 sequencer.

Sander, over welke versie van de Teebee heb je het nu? Is dit (dus ook die sync) mogelijk met alle Teebee's?

Origineel geplaatst door kaihugo
Sander, over welke versie van de Teebee heb je het nu? Is dit (dus ook die sync) mogelijk met alle Teebee's?

Ik heb MK1, maar de sync poort zit lijkt mij op alle teebee's. Is wel zo handig.

Eindelijk is t dan zo ver.. krijg hopelijk volgende week een TB met dinsync en kenton socket 5 kit..
Dit wil ik dus aan mn Teebee hangen maar ik heb nog een paar vraagjes:

heb ik nu nog een Pro 2000 nodig om t maximale eruit te halen?
doet de Teebee t nog steeds als geluids module als ik hier de TB aan hang
wat voor kabels/pluggen gaan er achter in die CV openingen?

bedoel je deze? GBP 250,- excl. verzendkosten

Als je nog meer cv/gate gear heb of wil kopen, kan je mssn beter een Doepfer MCV24 kopen ... EUR595,- ... op te halen bij de Nederlandse importeur in Utrecht...

het zijn mini-jacks... Kenton Socket Kits
als je zelf kabels ga knutselen moet je wel ff opletten voor mono/stereo (manual TB303 kenton socket kit )

din-sync kabels kan je het beste bij de electronicaboer kopen... vragen naar 5-polige din

Origineel geplaatst door sander
Ik heb MK1, maar de sync poort zit lijkt mij op alle teebee's. Is wel zo handig.

ik heb ook een MK1, en ik wil graag t volgende proberen nu, cutoff en resonance via de TB besturen en programmeren
heb de kenton kit nog niet geprobeerd omdat ik te korte en te weinig mini jack kabeltjes heb op t moment..

maar waar ik erg benieuwd naar ben, op de tb zit maar 1 filter input, gaan hier beide filters doorheen? of alleen cutoff of resonance? en als ik die input aan de tb hang, moet ik verder nog iets op de TB doen? ik weet bijv, dat er bepaalde settings bereikbaar waren als je de knoppen in bepaalde standen zet etc.

en wat is strakker? mmc of de standaard midi clock?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

en wat is strakker? mmc of de standaard midi clock?

MMC is geen clock maar vooral controle singnalen zoals Start/Stop/Reset

samen zijn ze het strakst ;)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik heb ook een MK1, en ik wil graag t volgende proberen nu, cutoff en resonance via de TB besturen en programmeren
heb de kenton kit nog niet geprobeerd omdat ik te korte en te weinig mini jack kabeltjes heb op t moment..

maar waar ik erg benieuwd naar ben, op de tb zit maar 1 filter input, gaan hier beide filters doorheen? of alleen cutoff of resonance? en als ik die input aan de tb hang, moet ik verder nog iets op de TB doen? ik weet bijv, dat er bepaalde settings bereikbaar waren als je de knoppen in bepaalde standen zet etc.

Ik snap het niet. beide filters? de teebee heeft 1 filter. Als je een extern geluid via de filter ingang de teebee in stopt, kan je de cutoff en resonance gebruiken om dit geluid te filteren.

Als je de teebee met je TB-303 wil aansturen, dan moet je de kenton kit zo programmeren dat de de CC's van de parameters die de TB-3030 uitstuurd overheen komen met de tebee.
Wat jij bedoeld met de knoppen in bepaalde settings is om de teebee te configureren. Midikanaal, midi/cv settings (hz of oct, etc) en misschien dat cc waarde parameters gewijzigd kan worden. De handleiding kan je van de Syntecno site downloaden.

ik bedoelde de filter op de TB de cutoff en de resonance, ik bedoelde niet de analoge filter in van de Teebee of de andere filters op de Teebee.. ik wil dus de cutoff en de resonance van de TB op de Teebee kunnen tweaken en opnemen naar midi .. en aangezien de TB maar 1 ingang (en hiermee bedoel ik de kenton ingang voor een mini jack) heeft vroeg ik me af of ik dus wel cutoff en resonance samen kan besturen vanaf de Teebee ?

aangezien slide en accent ook een apparte ingang heeft.. vroeg ik me af of cutoff en resonance dat niet ook zouden moeten hebben, of dat ik nu maar 1 van beide heb.. hoop dat ik nu een beetje duidelijker ben :)

ah ok, ja het lijkt me inderdaad diat je alleen de parameters kan aansturen die een eigen CV ingang op de 303 hebben. Die CV ingangen kan je aansturen met de CV uitgangen van de teebee. Dus 4 parameters tegelijk aangezien de teebee 4 cv/gate poorten heeft. Ik denk dat de midi data van de knoppen echter niet over de cv poorten van de teebee reststreeks gestuurd worden. Dan zal er nog een sequencer tussen moeten, waarje de midi in en uit van de teebee mee laat praten. Dan kan je de midi data van het geknoppendraai doorsturen naar de midikanalen die naar de CV/Gate uitgangen van de teebee gaan. Maar misschien heb ik het ook mis.

Back