TB-303 Midi Sync?

hmmmm
ben blij dat ik zonet een TB heb aangesloten, maar de midi > sync laat het spijtig genoeg ook afweten.

ik heb een kenton pro 2 om midi naar sync te converteren.

als ik de TB aansluit op de kenton stop de eigen clock van de TB, en kan ik niet meer autonoom spelen, maar hij doet niet mee met de rest.

op diezelfde kenton heb ik via midi thru een acidlab bassline die prima meeloopt.

Mijn kabels zijn wel allemaal midi kabels, maar met 5 pinnetjes.

als ik de tb dan op de sync van de acidlab bassline steek geeft dit ook niets, maar als ik de acidlab op sync zet, en hem dan via de sync van de kenton te spelen werkt dit ook niet.

aaargh. wat een puzzel :p

Nu weet ik dus niet of de sync van de TB niet meer werkt of de sync van de kenton, of de sync van de Bassline of alledrie :s

of moet ik din sinc kabels hebben voor sync

ik zal maar wat gewoon rammen op de TB en eens testen hoe dat programeren werkt.

als er iemand meer weet laat me dan zeker weten.

groeten,

mp213

Origineel geplaatst door PG13
als er iemand meer weet laat me dan zeker weten.

Das een groot probleem bij tb's .. die sync gaat het nooit meer doen. Ik wil hem wel van je kopen .. hij is nu niks meer waard 8o)

Maar serieus heb vaker gelezen dat de sync kontakten snel loskomen van het board ( vooral met insteken en uithalen sync kabel). Dus effe openmaken en kijken of alle pins nog goed gesoldeert zitten. Zo niet effe met een soldeerstick de boel aanstippen met wat soldeer en voila ..

Al kan het probleem dieper zitten maar dat vermoed ik niet.

Succes

hmmmm
ben blij dat ik zonet een TB heb aangesloten, maar de midi > sync laat het spijtig genoeg ook afweten. mp213

Ik zou gewoon even GOED en RUSTIG en STRUCTUREEL testen of je voor de DIN SYNC tussen Kenton en 303 wel echte goede sync-kabels gebruikt. In sommige/veel gevallen werken gewone MIDI kabels niet. MIDI THRU werkt heel anders dan DIN SYNC, dus daar kan je het niet mee vergelijken. Kan je van iemand wellicht even een sync-kabeltje lenen anders?

En oh ja, ik zou dat doen VOORDAT je losgaat met een soldeerbout in je 303.
Lijkt me niet echt tof als je er later achterkomt dat het zoiets simpels was.

Origineel geplaatst door MadR
Das een groot probleem bij tb's .. die sync gaat het nooit meer doen. Ik wil hem wel van je kopen .. hij is nu niks meer waard 8o)

Maar serieus heb vaker gelezen dat de sync kontakten snel loskomen van het board ( vooral met insteken en uithalen sync kabel). Dus effe openmaken en kijken of alle pins nog goed gesoldeert zitten. Zo niet effe met een soldeerstick de boel aanstippen met wat soldeer en voila ..

Al kan het probleem dieper zitten maar dat vermoed ik niet.

Succes

Lol heb hem zelf nog niet gekocht, ben hem enkel aan het testen vooraleer ik er mn geld aan geef.

Ik ben echter geen techneut, en zelfs redeljk onhandig dus het bakje opendoen en solderen vind ik eenslecht idee. ik zal het ding waarschijnlijk nog kapot maken.

Ik hoop dat ik het ding niet moet opensmijten.

groeten,

mp213

Origineel geplaatst door Hanz
Ik zou gewoon even GOED en RUSTIG en STRUCTUREEL testen of je voor de DIN SYNC tussen Kenton en 303 wel echte goede sync-kabels gebruikt. In sommige/veel gevallen werken gewone MIDI kabels niet. MIDI THRU werkt heel anders dan DIN SYNC, dus daar kan je het niet mee vergelijken. Kan je van iemand wellicht even een sync-kabeltje lenen anders?.

Mja ik vermoed ook dat het aan de kabels ligt, vermits dit ook het enige raakpunt is bij de drie tests die ik deed.
Vermits de sync niet werkte van kenton naar TB, van Acidlab naar TB, en van Kenton naar acidlab, zie ik geen andere mogelijkheid. Het zou al straf zijn dat de acidlab sync ingang ook al defect, terwijl het ding nog geen maand oud is.

Het probleem is echter dat ik geen DIN sync kabels heb, en ook niet weet waar ik zoiets moet gaan zoeken.

Bedankt voor de tip echter ;)

Kalm bijven, niet paniekeren :p

groeten,

mp213

Het probleem is echter dat ik geen DIN sync kabels heb, en ook niet weet waar ik zoiets moet gaan zoeken

neem de vorige pagina ff door misschien dat je er iets aan heb :)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
neem de vorige pagina ff door misschien dat je er iets aan heb :)

hehehe, had ik al gedaan hoor. Ik zal later eens langsgan in de elektro zaak om een kijkje te nemen.

Het is wel vreemd dat mn MIDI kabels 5 pins hebben, maar niet werken. is er een dan een verschil met de DIN sync buiten die 5 polen ??

of zijn misschien niet alle polen actief op de MIDI kabels die ik heb.

groeten,

mp213 player

ok, voor de 10000ste keer op dit forum:

- midi en din hebben 5 pinnen
- midi heeft 3 aders (draden)
midiplug.gif

- din heeft 4 aders
syncable.gif

probeer nu eens (zonder de rest):

a) acidlab bassline dinsync uit -> naar 303 (moet werken) [= testen sync poort 303]

b) kenton dinsync uit -> acidlab dinsync in (moet werken) [= testen kenton ]

als a) fout gaat, dan ligt het aan je sync connecter, ff openvijzen en contactjes even laten opwarmen met soldeerbout
als b) fout gaat, is je kenton kapot

Origineel geplaatst door Patat Met

Ik ga gewoon met de multimeter naar de winkel en ga effe meten.
Staat heus wel op de verpakking hoor!

ik snap niet waarom iedereen hier altijd problemen over maakt

koop gewoon el cheapo DIN - Audio kabels... in de el cheapo electronica winkel

heb eens een hele partij kunnen kopen aan 1 euro/stuk

Origineel geplaatst door rvooh
ok, voor de 10000ste keer op dit forum:

- midi en din hebben 5 pinnen
- midi heeft 3 aders (draden)

hehehe mijn excuses voor de onwetendheid, heb nog nooit oude apparatuur gebruikt of aangesloten.

En hartelijk bedankt om voor eens en altijd, klaar en duidelijk het verschil aan te tonen tussen beide.

groeten,

The mp213 Player

Back