[Techno - maar geen minimal] FV - Balbezit

Fokov

Stamgast
overleden lid
http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=769382&t=2786

Hier een Techno Track van mijn hand, vrij stevig; nog het best te omschrijven als Umek/Marco Carola/Hertz/Marko Nastic-stijl. Of ergens daar tussenin...

Het nummer is nog niet af, maar een fragmentje van een minuut. Het gaat dus puur om de sound. Ik had het idee dat het wel redelijk pompend klonk. In ieder geval pompender dan Jeff Mills gisteren in het paard, vrij saai draait die man.

Ook kon ik het niet laten om er een oldschool-piano-geluid in te verwerken. Alleen is de gebruikte sample niet helemaal OK. Weet iemand waar ik een betere sample van hetzelfde geluid vandaan kan halen?

Graag hoor ik jullie reacties! Groeten.

ik vind de ballans tussen de div. sounds niet hellemaal okee, geloof ik (koptelefoon)
dat pianoootjuh vind ik wel erg hithouse (r.i.p.) 1988.(maar dat is voor mij dan weer jeugdsentiment :yamaha: ) Ik vind ook dat er in de korte tijd veel "breaks" zijn.
de drum en percusion stijl vind ik wel rlx. :dj:

Wat bedoel je met de balans tussen geluiden? Welke geluiden dan?

Je hebt gelijk die breaks slaan niet echt ergens op, ging meer om de sound, een echt arrangement moet ik nog aan beginnen.

Er zit een lekker hoge korrel'achtige sound op die shakers / percussie sounds!

Lekkere beat dus... de bassdrum mag wel iets meer punch hebben.

En die piano stab... tja, origineel is het niet, maar lekker blijft ie! Hij word alleen wel wat te veel weggedrukt door de compressie waardoor ie niet zo prettig klinkt. Ik zou alleen deze compressie gebruiken voor de drums, dus niet op de eindmix. Zo blijft die stab lekker zuiver en heb je toch nog pompende beats. Mocht ie er dan te 'losjes' boven opliggen dan kun je nog altijd die ene fijne sidechain compressor gebruiken ;)

Ik zou hem wel draaien in mijn technosetje.. loopt lekker en denk dat het publiek een classic soundje wel kan waarderen op zijn tijd dus die piano mag best :)

Erg lekker track zeg. Hij klinkt ook lekker ranzig. Geweldig, en ja, als ouwe lul zijnde vind ik dat pianotje natuurlijk ook erg goed. Ik vind alleen wel dat wanneer die lekker ranzige beat/baseline samenkomt met het pianotje, dat er dan af en toe een confilict ontstaat in toonsoort. Bij veel andere muziek ervaar ik dat ook zo dus wie ben ik?, maar Ik denk dat ik het leuker vind als de geluiden rond het pianotje de melodie van het pianotje ondersteunen in plaats van ongeintereseerd door te beuken.

En nog even over de kwalitijd van het piano geluid, Ik zou daar echt helemaal niets aan veranderen.

:biertje: Jip, vinnum lekker!

Lekker trackje, gaat vooral zo door....

offtopic:
Wat een gruwelijke avatar heb jij Zoidsity

Klinkt lekker ! ik zou het alleen ff afmaken :) lekker beatlijntje moet me beetje denken aan club-groove muziek iets in die geest.

Origineel geplaatst door Deimos
offtopic:
Wat een gruwelijke avatar heb jij Zoidsity

:D tnx

Hallo,

Ik denk dat ik binnenkort maar weer eens een nieuwe versie ga maken. Als ik weer tijd heb...

Geduld, schone zaak, enzovoort

zeer schone track! .. alhoewel hij ietsje vuil klinkt maar dat is idd wss door die compressor op de eindmix.. en idd mss wa meer sidechainen.. lekker onderliggende rollende loop.. kben er zelf nog niet 100% aan uit hoe ik die in elkaar steek.. mss kan je een hint geven hehe :p maar zeker vette track, kzou em ook wel draaien...

check pm

Veels te kort stukkie, ik had 'm graag verder gehoord, maar voor de rest klinkt-ie goed hoor! Die stab is behoorlijk uitgekauwd, maar hey... als houseliefhebber van het eerste uur kan ik er iig geen genoeg van krijgen!!! ;)

cheers, F

Back