een pc samenstellen

beocreem

Ingeburgerd
ok, dankzij juliie ben ik er dus uit, en heb besloten om eerst mijn pc te gaan upgraden qua systeem, daarna kan ik als ik het goed begrepen heb er nog altijd een hardware synth bijkopen mocht ik die drang hebben...
Ik ga dus een voledige nieuwe samenstellen... zouden jullie mij kunnen helpen met mijn set-up?

mijn wensen zijn als volgt...

1.wil graag een bom van een geluidskaart, waar je dus later ook nog mee verder kunt als je hardware aanschaft.

2 qua software ga ik werken met reason 2.0 (dat is dus een minder probleem want die draait nu al ok op een p3 566 mhz) en cubase sx met de vereiste softsynths..

3 ik zou graag horen waar ik qua intern geheugen, qua harde schijf ruimte, en qua snelheid van de proccesor aan moet denken...

ik krijg dr namelijk 1 van mijn werk en heb redelijk vrij spel wat prijs betreft....:halleluja redelijk!!!! dus niet overdrijven he :)

ben erg benieuwd, groeten Ron

[moderator mode]
P4 2,6GHz
MSI-bordje met 533Mhz frontsidebus, Promise-RAID, LAN on board (dat scheelt een PCI-slot), USB 2.0
512MB DDR2100 Samsung. Schijnt erg stabiel te zijn
Radeon 9000; (voor toch af en toe een spelletje en Dualhead)
60GB IBM 7200rpm (data)

een M-audio audiopile 2496 of een m-audio delta44 als je iets meer i/o nodig hebt.....

Dit alles uit het draadje: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=5906

Voortaan svp eerst zoekfunctie gebruiken
[/moderator mode]

Greetz,

Yawgmoth

ik weet t ik weet t, zal erop letten, maar dan zijn toch bijna alle vragen die belangrijk zijn al 100 keer gesteld, of zie ik dat verkeerd, en in zo een zoek functie vind je soms zo een lange verhalen die dan ook nog eens afwijken van het uiteindelijke onderwerp dat het soms moeilijk is om te vinden wat je wil hebben... vind ik, en een forum is er toch om mekaar te helpen? of om gezellig wat te kletsen?

ja dat is waar maar niet zo veel over computers. Ga daarvoor naar tweakers ofzo ;)

probleem is meestal dat de mensen die op een computer site staan, niet de ervaring hebben die je nodig hebt om een systeem samen te stellen om muziek mee te maken. ik merk dat ook als ik een computerzaak inloop hier in de buurt, ze weten echt wel veel, maar een stabiel systeem om muziek mee te maken is toch net even iets anders.

verder ga ik met mijn systeem niks anders doen als muziek maken, ga er dus ook niet mee het internet op e.d.

de mensen die hier wat rondhangen :) die hebben volgens mijn inziens wel de nowhow om zo een systeem samen te stellen, het blijft een grote investering die je doet als je zoiets gaat aanschaffen, dus je wilt dan natuurlijk zeker er van zijn dat je iets moois koopt, dus vandaar de 1000 post die over een computer gaat...

Back