gitaar fx pedalen als normaal effect?

FreqJuggler

Stamgast
hey, ik vroeg me af of iemand hier de effectpedalen voor gitaren gebruikt als effecten bak voor je synths/ sampler enz.? Is dit een echte NEE!!! of kunnen de effecten erg goed gebruikt worden zoals een effecten module dat doet? De reden waarom ik het vraag is omdat er idioot veel gitaareffectenpedalen zijn en die zijn een stuk goedkoper als de " echte bakken". Ik snap natuurlijk ook wel dat de prijs de kwaliteit vaak bepaalt, maar dan nog zijn ze goedkoper. Dus is het het waard om een gitaareffect bij mijn mpc te gebruiken over mijn samples/drums? :halleluja

Re: gitaar fx pedalen als normaal effect?

Origineel geplaatst door Poast PR
hey, ik vroeg me af of iemand hier de effectpedalen voor gitaren gebruikt als effecten bak voor je synths/ sampler enz.? Is dit een echte NEE!!! of kunnen de effecten erg goed gebruikt worden zoals een effecten module dat doet? De reden waarom ik het vraag is omdat er idioot veel gitaareffectenpedalen zijn en die zijn een stuk goedkoper als de " echte bakken". Ik snap natuurlijk ook wel dat de prijs de kwaliteit vaak bepaalt, maar dan nog zijn ze goedkoper. Dus is het het waard om een gitaareffect bij mijn mpc te gebruiken over mijn samples/drums? :halleluja

doe de zoek fucntie maar gebruiken .. :-)

Voordeel: goedkoop, en best goed / ranzig 8~

Nadeel(?) : vaak/altijd? mono, ruis.

Maar idd kijk maar eens rond op 't forum hier: ze worden ERG veel gebruikt!

Mijn filosofie is dat alles kan in muziek, als het klinkt zoals jij wilt dan is het goed...ik heb een MXR compressor en die klinkt werkelijk fantastisch op mijn synth....

dat klopt, daarom heb ik ook een emmer gekocht.... wat gitaarsnaartjes erop en wat water erin en voilá: Een unieke "gitaar" klank. Naar mate ik water toevoeg of verwijder krijg ik een ander geluid. Ga nu ook nog wat vet klinkende pannen en potten uit me keukencollectie plukken en ga daar eens lekker op rammen. In mijn mpc samplen en weer voilá: vette eigenaardige kicks en snares!! Ik wil eens kijken wat ik kan bereiken door creatief mijn omgeving te misbruiken. Aangezien ik een erg laag budget heb en niet alles kan halen wat ik wil hebben gaat het maar anders ja toch!:slotje:

dat klopt, daarom heb ik ook een emmer gekocht.... wat gitaarsnaartjes erop en wat water erin en voilá: Een unieke "gitaar" klank. Naar mate ik water toevoeg of verwijder krijg ik een ander geluid. Ga nu ook nog wat vet klinkende pannen en potten uit me keukencollectie plukken en ga daar eens lekker op rammen. In mijn mpc samplen en weer voilá: vette eigenaardige kicks en snares!! Ik wil eens kijken wat ik kan bereiken door creatief mijn omgeving te misbruiken. Aangezien ik een erg laag budget heb en niet alles kan halen wat ik wil hebben gaat het maar anders ja toch!:slotje:

En zo hoort het...zet er eens een microfoon met compressor/pre-amp/stompbox FX op de insert op...
Echte geluiden klinken vaak exotischer en mooier dan allerlei synthjes....Sample maar eens 0,2 seconden witte ruis en loop dat supersnel in je sampler...heppie een Noise based Oscilator waarmee je de filters van je sampler kan laten flippen

Ik stel voor dat er een thread word geopend waarin iedereen zijn creatieve geest kan laten gaan. Met bijvoorbeeld de dingen die beschreven heb. Fuck yamaha, korg, roland enz. We kunnen het ook zelf doen! heheheh (naja een beetje dan....soort van....):D :engel:

weet je wat heel goed werkt...neem een Autospeakertje...monteer die op een PVC buis....speel je muziek door je mond net als een talkbox....opnemen en voila

Haal eens een sound of drum-track door een wah-wah en voila....een makkelijk bedienbaar filter
(je kan hem ook met de hand bedienen ipv voet !) ;)

en natuurlijk de bierflesjes met water!:dubbel:

Heb vroeger op een school kamp samen met een muzikale maat een compleet concert gegeven achter een hele lange tafel met flesjes met bier..en dat ging heeel serieus....sjit te hoog...nog een slokje...sjit te laag...pak es een nieuwe...aardig dronken geweest :D

Maar volgens mij is de "Tril-o-foon" de origineelste/ ranzigste/ lekkerste/ creatiefste!!

Back