• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Te Koop TR-626

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
tipje van mij, kopen dat ding !!
Naar mijn mening de meest ondergewaarderrde drummachine van Roland.
TR 707, TR 727 sound en nog te pitchen ook en 10 (?) outputs !

staat er ergens een geluidsdemo online?

De 626 was de eerste drumcomputer die ik had. Ik weet me nog vaag te herinneren dat hij best leuk was. Heeft ook best een uitgebreide midi implementatie, dus hij is goed geschikt om allerlei (drum) modules mee aan te sturen. Al gebruik je hem alleen maar voor de sequencer dan is hij zijn geld al waard.

ik zit erg te twijfelen....ik neem aan dat je deze bak aan midi kan syncen? en kun je dan tijdens playbak patterns switchen?

ehm ja...daar vind ik niet of ik m kan syncen als je dat bedoelde 20 hz?

Uiteraard kan je hem aan midi syncen en kun je van patterns wisselen als hij loopt. Het is in principe een heel uitgebreid ding.

pjotr: was meer om even de specs in het algemeen te lezen :)

De TR-626 is een zalig machien. De klanken zijn zeer 80-ties, maar toch nog zeer bruikbaar voor Breakbeatz en zelfs electro en techno. Wat leuk is, is de pitch functie waarmee je toch elke klank +7 of -7 semitonen kan veranderen van pitch. Ook zeer zeldzaam voor dit soort drumboxen: een apparte accent voor elke drumklank.
Vergeet ook niet de apparte outputs voor elke drumklank. Dit werkt ook zeer flexibel: elke apparte output waar je en jack instopt wordt uit de main output uitgehaald, dus als je de bassdrum uit de apparte bassdrum output neemt gaat deze niet meer op de main output te horen zijn. ZEER HANDIG!
Ook zeer handig is dat je MIDI uitstuurd en externe apparatuur kan aansturen. Zo gebruik je de TR-626 als drumsequencer. Alle MIDI-noten zijn in te stellen. Ik heb dit al regelmatig gebruikt met mijn Drumstation.
Ik zou zeggen: zeker kopen!
Op de moment zijn de TR-505 en 626 zeer ondergewaardeerd en goedkoop. Ik zou zeggen, koop die toestellen nu. Ik heb een voorgevoel dat ze binnen een paar jaar in waarde kunnen gaan stijgen.

Is er niet ergens een site ofzo waar alle roland TR drumboxen naast elkaar staan in een matrixje zodat je heel gemakkelijk de specs kan vergelijken?

Ik woon in Rotterdam-Zuid, dus ik kan 'm zo op komen halen als je wilt!

op de moment zijn de TR-505 en 626 zeer ondergewaardeerd en goedkoop. Ik zou zeggen, koop die toestellen nu. Ik heb een voorgevoel dat ze binnen een paar jaar in waarde kunnen gaan stijgen.

De 505 zal ondergewaardeerd blijven aangezien dit een bakkie is zonder individuele outputs en
niet erg interesante geluiden heeft. Het is meer zoiets als een ritmebox de-luxe.

626 is idd een heel mooi stukkie gear. Te vergelijken met een 707 EN 727 in een box, hoewel de sounds net iets minder zijn...
Voor die prijs zou ik er ook graag een memory card bij hebben gezien.
4 jaar geleden heb ik de 626+card en de 707 samen gekocht voor fl.300... :peukie:

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back