Welke geluidskaart raden jullie mij aan?

Origineel geplaatst door plieuw
Die emu 0404 klink ook nog vrij vlak, je hebt een kaart met goede ad converters nodig. zodat het geluid goed omgezet wort naar digitaale bagger....

die emu 0404 is in mijn oren daar niet zo goed in. het is meer een afspeel kaart...(dus geen synth opnemen)

....

Hier heb ik nog geen ervaringen mee... Opnames klinken perfect hier.
Heb niet het idee dat het vlak klinkt hoor! integendeel. de 1212 waar je het over hebt is bijna 2x zo duur en bied nou niet echt 2x zoveel kwaliteit volgens mij.
De topicstarter vraagt ook om een afspeelkaart met de mogelijkheid om op te nemen. Met de goede drivers is de 0404 echt prima voor dat doel. Maar smaken verschillen natuurlijk. 0404 komt ook met midi trouwens en optisch in/uit spdif en alle andere meuk.

Klopt dat de hele meuk ook in de 0404 zit.

Aleen ik heb het idee dat die converters geen gelul zijn, natuurlijk kan je goede opnames maken op een 0404 maar als je met dat soort (mindere kwaliteit) converters werkt is het wel ff iets lastiger. zo hoor je vaak dat als je je synth te hard zet dat er sneller vervorming optreed. Je kan dus goede opnames maken op een 0404 maar IETS betere op de 1212. Zit gewoon andere hardware op de kaart.

maar of dat het dubbele waard is (voor mij wel! voor de ander niet!)

Als je een professionele high-end kaart en dito kwaliteit zoekt, zou je Lynx 1 kunnen overwegen (wel duur, maar absolute topkwaliteit). Zit helaas wel midi op. Veel goedkoper, maar naar mijn mening erg goed is -het goedbewaarde geheim- Marian Marc 2, alleen audio, geen midi! (firma Marian heeft vaag iets te maken met het merk Sek'D). Als je gewoon een leuke -niks aan de hand- basic audiokaart zoekt: M-Audio delta 44 (zonder digital 1.0) of 66 (met digital i/o).

Lynx 1

Marian Marc 2

Re: Bedankt voor alle antwoorden maar....

Re: Bedankt voor alle antwoorden maar....

Origineel geplaatst door robbie50
Wie heeft ervaring met de genoemde m-audio kaart?

http://www.m-audio.com/products/en_us/Revolution51-main.html
:)

Ik heb er geen ervaring mee, maar het ding heeft zo te zien stereo 1/8" MINI jacks. En mini jacks horen niet thuis in een beetje serieuze studio. Duidelijk een "consumenten"kaart voor het afspelen van DVD's op de PC (surround).

van de zojuist genoemde kaarten vind ik de ,m-audio converters het slechtst klinken.

Echo Mya zijn erg goed voor het geld,

EMU heeft ook voor weinig goeie converters, maar die kaarten zijn walgelijk gebruikersonvriendelijk naar mijn smaak en vreten je cpu snel leeg.

Back