De ultime chorus?

... als je dan toch bezig bent... "waarom een koptelefoon-uitgang"... :D

Gij zult uw afgod Roland nimmer in twijfel trekken...

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Sry maar het is een uitgang voor de remote :bekdicht:
Maar idd als we toch bezig zijn > Doe hem dan bij de rest van de aansluitingen oftewel op de achterkant

DUUUH! :stupid ... en dan te bedenken dat het ding 30 cm. van me af in het rack hangt! :D

ik heb anders ook een CE1 chorus die ik eventueel wel wil verkopen, PB me gerust hierover. Om hier ten volle van te genieten moet je wel stereo out gaan, is een weeeeeereld van verschil!

Het vreselijkste aan veel chorussen vind ik dat ze mid-hoog en/ of hoog toevoegen (ik spreek nu overigens als gitarist). Dat doet de TC SCF o.a. Als het om breed analoog gaat is de Rocktron Tsunami mijn favoriet

_dimension-C-Ax.jpg

Ik gebruik de Boss Dimension C , ik vind het een hele fijne warme chorus, ik ken het geluid van de Roland Dimension D niet maar het zou me niet verbazen als het eigenlijk dezelfde chorus is.
Weet iemand dat?

Hier staan nog wat samples van de Dimension C: http://www.modezero.com/boss_dimension_c.htm

Zover ik het begrepen heb is de Dimension D de rackversie van de Dimension C, met gebalanceerde in- en uitgangen.
Verder is de Dimension D stereo in / stereo out uitgevoerd (de C is mono in / stereo out toch?), en ruist-ie geloof ik wat minder.

Zijn er hier ook mensen die een plugin van Waves gebruiken als chorus, zoals bijv. metaflanger??
Of is dit geen aanrader??

Het is duur spul, dat Waves gebeuren. Nu is het natuurlijk geen garantie dat dure software
ook gelijk goed is, maar ik wil toch de meningen even peilen!!

De eventide eclipse heeft wel een lekkere chorus8)

lekker RUIM en VOL:{

Ik schop een oud draadje nog eens even omhoog.

Iemand ervaring met de Carl Martin Chorus XII?

Boss CE-300 Super Chorus

07.jpg

Wat betaal- en vindbaarder dan de Dimension D. Wat meer jaren '80 qua klank. Maar het is feite een flexibelere en minder ruisende versie van wat je in een Juno 60 aantreft. Ik heb hem zelfs op een send zitten op mijn mixer, want het is echt iets wat een bepaalde ruimte definieert net zoals een reverb.

Nadelen:

- Geen EQ ('Tone') bypass (maar als send is dat te hebben)
- Gebouwd voor één instrument, dus zacht insturen en dan daarna weer versterken als je hem als send gebruikt.

Boss CE-300 Super Chorus

Wat meer jaren '80 qua klank.

Ik moet zeggen dat ik chorus over het algemeen een beetje een jaren 80 klank vind hebben. Zeker over gitaarpartijen.

Niemand de Carl Martin ooit gebruikt? Ik wil een knappe chorus voor over mijn Rhodes. En dit zou een mogelijkheid zijn.

Het heeft ook met die 'Tone' knop te maken. Die maakt het echt zo typisch midhoog als je hem in het adviesbereik (blauwe boogje) draait. Gewoon laag of heel hoog er in draaien, dan heb je dat al minder.

Die belletjes zijn leuk maar ik was niet erg onder de indruk van de rest. Ligt het nu aan mij of is deze chorus gewoon een beetje te synthetisch en dik. Ik vind het weinig subtiel allemaal.

Van die CE-300 had iemand ook samples gemaakt en gepost op het forum.

Die belletjes zijn leuk maar ik was niet erg onder de indruk van de rest. Ligt het nu aan mij of is deze chorus gewoon een beetje te synthetisch en dik. Ik vind het weinig subtiel allemaal.

Je hebt toch een mengpaneel.

Nooit kan een effect of synth te dik zijn, dat is met een eenvoudige draai aan de eq of schuif op het mengpaneel te verhelpen. Klinkt het te dun, dan moeten alle truuks uit de kast worden getrokken om het nog enigzins te laten klinken.

Persoonlijk ben ik groot liefhebber van de chorus in de Ensoniq DP/2 en DP/4: de 8-voice chorus. De Dimension C is ook fijn en de Boss RCE10 (9,5 inch rack versie van de CE300 denk ik) mag er ook wezen.

In software kan ik iedereen de Audio Damage Fluid aanraden. Niet duur, Wel goed.

Back