Die Maplin 3800...

Die ETI4600 (=Maplin 5600s met iets andere moduleconfig?) heeft 4 oscillators, da's een flinke kerel.

eti4600.jpg

Die lijkt me een stuk interessanter dan de Maplin 3800, welke bv geen patch matrix heeft.

sonix 6 white face look
Moog Sonic 5 look dus :)

Ik ken hem niet, dus ik weet niet hoeveel hij me waard zou zijn. 1800€ in ieder geval niet (die van MP, niet dat 4osc monster :)).

Ik zou de Maplin van MP ook links laten liggen

ISgewoon een kleine broer van de wel leukere 4osc/matrix biggo synth van maplin
en je hebt dus verschillende versies / uitvoeringen ..[leesditributed ]
misschien kan mrmorley klein demootje doen mbt ...de sound ben egt benieuwd

dat eml spul [lijkt beetje hierop ] lijkt me ook geweldig obscuur maar hoet klinkt ?
blijft een gok

Toen laatst er een ETI4600 of een Maplin 5600s werd aangeboden heb ik met genoegen naar Deze synth heeft imo een hoog schreeuwgehalte, weirde fx en nog meer mooie kapotte geluiden in z'n arsenaal :okdan: :{

ontopic:
Ik heb een mailtje naar de verkoper gestuurd en gevraagd wat z'n verkoopprijs is. Als antwoord kreeg ik dat er €850 was geboden en dit per mail al was overboden naar €900.

wsl dat de verkoper er €850 voor wil(de) hebben, is dit geboden op MP en zijn er via mail meer biedingen binnengekomen waardoor die nog niet verkocht is.

Zou het een ETI4600 of een Maplin 5600's zijn dan zou ik serieus overwegen om mn Synton Fenix XL budget aan te breken!
Een oude bekende hier van SF is momenteel in overleg met de ontwikkelaar bezig de 2e prototype van de Fenix GT te testen...
Ik kan niet wachten tot de laatste update met de mededeling dat er een productielijn wordt opgestart!
(LET WEL--> IK HOOP DIT en PRAAT NIET NAMENS DE PRODUCENT!)

Ik heb een hekel aan verkopers die eindeloos wachten en biedingen aannemen, en per mail overboden worden en nog even willen wachten..

Maak een prijs,

zet hem te koop,

wacht op een koper die akkoord is met je prijs,

en verkoop het ding.

punt...

Wekenlange biedtrajecten leiden tot niks, spookbieders en structurele overwaardering.

Ik heb een hekel aan verkopers die eindeloos wachten en biedingen aannemen, en per mail overboden worden en nog even willen wachten..

Maak een prijs,

zet hem te koop,

wacht op een koper die akkoord is met je prijs,

en verkoop het ding.

punt...

Wekenlange biedtrajecten leiden tot niks, spookbieders en structurele overwaardering.

idd bxxlshit
straks heeftie door 4x andere bieders ietsje meer
haak de bovenste bieder af
en heeft de onderse biedere zn cash al uitgegeven

ik wel iig :D
by my is de lol eraf ask moet wachten [lang ]

En nu, bijna een jaar later staat hij hier in volle glorie... Net opgehaald bij Mark Cox (Cox Electronics) en behoorlijk laten modificeren.

o.a.
-Betere VCA (minder ruis op de output)
-Extra VCA
-2 extra LFO's
-2 extra EG's
-Nieuwe equalizer
-Patchpoints
-Midi (aftertouch, velocity)

soundbites komen nog wel..

Bedankt Mark! :okdan:

Attachments

• maplin 3800_3.jpg
    maplin 3800_3.jpg
    75,4 KB · Bekeken: 76
Hij was sowieso toe aan een goede servicebeurt en wat mij opviel was dat het bereik van de modulatiemogelijkheden wel erg aan de slappe kant was. Daarentegen vond ik de vco's en filter erg bijzonder en vooral rauw klinken.
Ik heb Mark de vrije hand gegeven om hem weer werkend en verbeterd te krijgen. Het is een groot project geworden en het resultaat mag er wezen!!

En nu, bijna een jaar later staat hij hier in volle glorie... Net opgehaald bij Mark Cox (Cox Electronics) en behoorlijk laten modificeren.

o.a.
-Betere VCA (minder ruis op de output)
-Extra VCA
-2 extra LFO's
-2 extra EG's
-Nieuwe equalizer
-Patchpoints
-Midi (aftertouch, velocity)

soundbites komen nog wel..

Bedankt Mark! :okdan:

okdan synthiaks altyd goed voor een egt analoog nrtje:doei:
laatdie maplin scheuren ,..
asjenie soon extreme hoofd prijs hebt betaald voor een zelf bouwert hebje een uniek / leuk ding
sterke klank weetk dus nu nog niet
:bekdicht::bekdicht:

Zelfbouwers worden ondergewaardeerd vind ik. Alsof een serieproduct zoveel degelijker en mooier is. SHS-10 die open splijt als je er een kabel in plugt, M1 stickje dat afbreekt als je ernaar kijkt, Roland flatcables en aftertouchklavieren die per definitie stuk zijn, rohs miserie, vréééselijke '70's Elna of Matsushita "ik eet lekker mezelf op" elco's, scheef Mooggebit klavier...Dan heb ik net zo graag een goede zelfbouwer.

Back