Die Maplin 3800...

JohnnyBusca

rocket scientist
Op marktplaats staat de volgende synth te koop.

Maplin 3800

Als ik de beschrijving mag geloven dan is het een leuk apparaat. Heeft iemand ervaring met deze bak of weet iemand iets meer over de afkomst. (Zelfbouw, subdivisie Moog, ect)

Ik heb begrepen dat het een DIY is, maar wel een mooie...

http://www.marktplaats.nl/printbody...6&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=0&ref=&style=

Wat vinden we van de prijs? 1400 piek... Hoe zeldzaam is ie?

maplin38.gif

Volgens mij is het geen DIY, maar een DIY ontwerp dat door Maplin in productie is genomen. Ik heb deze synth al eerder te koop zien staan, blijkbaar is hij de eerste ronde niet verkocht.

Hij lijkt me een behoorlijk zeldzaam ding, aangezien er bijna niks over te vinden is op het internet, maar als je goed zoekt via google dan vind je wel wat.

Je kon nog iets speciaals met dit ding doen, waarmee je een soort FM achtige synthese kreeg, maar pin me d'r niet op vast, het staat ergens online te lezen.

Dat ding heeft ie echt al 20x aangeboden. Ben hem namelijk al op zoveel sites tegengekomen.

Dussuh, afdingen maar zou ik zeggen. Volgens mij wel een stoere synth.

Dit vond ik op Sonicstate:

The Maplin 3800 is based on a synth-kit, the Maplin 3600. As far as I know, the 3800 came pre-assembled, as opposed to the 3600 kit, but I'm not sure about this. Many sources call the 3800 a kit-synth, but maybe they're confused with the 3600... who knows?
Anyway, the build-quality of mine is first rate - nothing to indicate any sloppy assembling by some spotty hippy (no offense meant, really) - BUT...
The sound quality of mine isn't all that it could be. There's a LOT of noise in the sound, triggered together with the envelopes. Maybe it's a defective VCA, or internal dust - dunno. I'm going to have mine revised a.s.a.p. Once the noise is down this will be one HELL of a synth!
Already I love it to death for its moody, ARROGANT sounds and looks. It has some special features, like a patented way to produce a sort of clipped sawtooth wave, a 'transient' envelope which I don't fully understand yet, a VCO pitch-range which is four times normal (according to Peter Forrest's book), and some unusual ring modulation and AM (I think) options.
Comments About the Sounds:
The Maplin 3800 has a very distinctive analog sound. The audiopath is totally analog, from the oscillators all the way to the build in spring reverb! It's very good for Moog-like basses and leads, total weirdness and drones. The spring reverb is a sort of

-------

Deze review heeft het zelfde mailadres als de aanbieder op marktplaats trouwens!

Over twee maanden ga ik bij hem langs.

Eerst eventjes een financiele reserve opbouwen. Daarna deze synth en natuurlijk eindelijk een 808.

Bedankt voor de reacties.

Zodra ik iets meer weet over de synth meld ik het jullie.

Maplin is een electronica fabrikant in UK en US zeer geliefd bij de DIY gasten. Zie het maar als een elektuur bouwdoos. Deze synth zou naar verluiden een beetje blikkerig klinken maar dat heb ik zelf niet gehoord.

hehe van 1400 gulden naar 1800 euro... da's omgerekend zo'n 1100 Euro meer dan toen... :D

Volgens mij is dit gewoon dezelfde als die van 8 jaar geleden?

Zover ik me nog kan herinneren was de springreverb toen brak, hij heeft toen heel lang op Marktplaats gestaan.

Ik denk dat dit dezelfde is omdat de Maplin's nog altijd erg zeldzaam zijn, het zou kunnen zijn dat er twee in Nederland verblijven maar acht die kans bijzonder klein.

soo die link van mr morley ...
http://www.eti4600synthesiser.org.uk/

die aussieversie is egt cool
beetje eml spul achtig/sonix 6 white face look

wel apart datr meerder bedrijven by deze synth s betrokken zijn

persoonlijk vindt k t egt geen 1000 zekers geen 1800 waard

in 2osc ..land is een hoop leuks te koop
:doei:

Attachments

• AusVersionSmall.jpg
    AusVersionSmall.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 93