Garantie bij Piens ?!? OPGEPAST !!!

Barto

Barto
Bij Piens draait de klant op voor de verzendingskosten naar de fabriek bij een defect dat Piens zelf niet kan herstellen, OOK TIJDENS DE GARANTIEPERIODE !!!

Dit komt van Piens :

"U krijgt van alle merken de volledige Europese garantiebepaling van 2
jaar waarborg op onderdelen en werkuren.
Leest u er gerust de wetgeving op na: transportkosten zijn niet in
begrepen. Wat wij als bedrijf worden aangerekend door de importeur/
fabrikant rekenen we gewoon door naar de klant. U kunt altijd zelf
contact opnemen met de distributeur voor een rechtstreekse
herstelling, zonder onze tussenkomst, indien u dat wenst."

Wettelijk zal dit wel in orde zijn; het staat in kleine letters gedrukt op de factuur die je krijgt NADAT je al betaalt hebt.
Persoonlijk vind ik dit de klant bedriegen. Je doet toch zaken met Piens en niet met de importeur of fabrikant ?
Het is toch Piens die jou garandeert dat een produkt tijdens de garantieperiode functioneert ? JIJ hoeft dan toch geen kosten te betalen bij een gebrek ???

Wat zijn jullie meningen hierover ?

Is dit bij andere muziekwinkels ook zo ( binnen Europa dus ... ) ?
( Bij Keymusic geldt deze regel alvast niet. )

volgens mij betaald de fabrikant de vervoerskosten (van de winkel naar de fabrikant)...als ik me niet vergis is dat wettelijk geregeld,in Nederland tenminste....jammer voor Piens,maar ook zulke kleine lettertjes kunnen daar weinig aan doen....

uit coulance zou het idd wel netjes van Piens zijn om die kosten voor hun rekening te nemen ja.

behalve als het een apparaat van € 30,- is waar ze een dubbeltje aan hebben verdiend. dan snap ik het wel..

ik betwijfel of dit hun standaard reactie is trouwens.

ben wel erg benieuwd.

bij mijn weten kunnen ze je officieel inderdaad kosten in rekening brengen voor het verzenden, maar als ze jou graag als klant willen houden, dan doen ze dat natuurlijk niet.

Zelf hebben wij het als volgt geregeld:

Wij, (firma in de ICT sector) geven 1 jaar volledige garantie op 'dozen schuiven', dwz een klant wil iets, ik bestel het, de klant komt het halen en betaald en is weer weg.

Deze garantie houdt in dat mocht er een defect aan het prosuct zijn, nemen wij ALLE kosten voor onze rekening.

Zit er meer dan 1 jaar fabrieksgarantie op de producten, kunnen wij de RMA regelen, maar dan zijn wel de verzendkosten voor rekening van de klant.

Je hoort achter je producten te staan, wat inhoudt, gaat er iets stuk, niet zeiken, neem de kosten voor eigen rekening.

Ik kan me niet voorstellen dat de zaken zo slecht gaan dat je door de verzendkosten voor eigen rekening te nemen, dat je omzet er echt onder te lijden heeft...

Ik heb zelf bij een andere dealer eens een apparaat gehad dat hersteld moest worden, en daarvoor moesten ze ermee naar Nederland (ik woon zelf in België en die dealer ook), want in België was er geen erkende reparateur. Dat heeft me geen eurocent gekost.

Dat Piens de klant voor verzendkosten laat opdraaien verbaast me eigenlijk niet... Heb die zaak nooit pluis gevonden eigenlijk...

Volgens mij is het zo dat je bij een winkel 1 jaar garantie hebt (in NL in ieder geval). Als iets binnen die periode stuk gaat, zijn de verzendkosten voor de winkel.
Sommige fabrikanten geven een soort 'garantie registratie kaart' mee met hun producten. Daar staat op dat je die moet invullen en opsturen om je garantie te kunnen krijgen. Dit is onzin, je aankop bon is je garantie bewijs.

Een fabrikant kan een langere garantie geven, maar hoe redelijk is het om van de winkelier te vragen dat hij daar op achteruit moet gaan? Je kunt wel 30 jaar garantie geven op je product, maar het is dan totaal niet realistisch om de winkelier na 25 jaar nog eens voor verzendkosten op te laten draaien bij een defect.

Re: Garantie bij Piens ?!? OPGEPAST !!!

Origineel geplaatst door Barto
"Leest u er gerust de wetgeving op na: transportkosten zijn niet in
begrepen. Wat wij als bedrijf worden aangerekend door de importeur/
fabrikant rekenen we gewoon door naar de klant. "

Heeft ook een beetje een wrange toon. Zo precies van "kijk ... het is misschien niet koosjer, maar we doen alles voor de wet. Dus als je niet akkoord gaat, ga dan maar reclameren bij de wetgever".

Zo doe je normaal geen zaken :confused: . Ach ... niet erg. Er zijn genoeg andere winkels waar volgens mij andere voorwaarden gelden ;) . Dus ... who needs Piens anyway :D ?

Dat voor mijn 2 cts.

:doei:

Origineel geplaatst door etaoin
Even totaal off-topic, maar een vraag voor onze zuiderburen: hoe spreek je Piens uit, op z'n Nederlands of op z'n Frans?

píens (lange 'ie') en dus niet pjèn (als je dat bedoelt met een franse uitspraak) :geslaagd:

:doei:

Origineel geplaatst door Remmelt
behalve als het een apparaat van € 30,- is waar ze een dubbeltje aan hebben verdiend. dan snap ik het wel..
ik betwijfel of dit hun standaard reactie is trouwens.

Ik heb het persoonlijk meegemaakt.
Na twee maanden was mijn Digitech Space Station defect. Ik heb het teruggebracht naar de winkel. Daar heeft men niks gezegd over eventuele kosten. Piens : "Geen probleem, wordt hersteld."
Toen ik enkele weken later terug ging moest ik plotseling betalen...
Piens :"Het staat op je factuur dat vervoerskosten voor de klant zijn."
Ik had geluk, het stond niet op mijn factuur ! Toch moest ik betalen.
Ik ben toen wat 'luider' gaan spreken. Er was ook nogal wat volk in de winkel...
Plotseling was alles OK. Het kan een tip zijn ... :)

Bij Piens denken ze dat ze op transportkosten winst moeten maken.
Dit staat op hun site:

Voor Belgische klanten is de transportkost minimum 23 Euro inclusief BTW

Stel dat je een gitaareffectje of zo bestelt (of bvb een Behringer Rackmixer): weegt allemaal niet veel, zeker minder dan 10 kg.
Met de Post betaal je daarvoor 11,1 euro van 5 tot 10 kg.
Bij Ups (en Piens verstuurt met hen) 11,5 euro voor 10 kg.
En da's dan nog alleen voor intern Belgie.

Voor herstellingspaketten zal het wellicht niet anders zijn.

Ik heb ooit 1 keer iets bij Piens besteld, en daarna nooit meer. Net omwille van deze praktijk.

Piens stuurde ook altijd spam naar mij (ik had één keer de prijs van een artikel opgevraagd). Een mailtje met de vraag mij met rust te laten hielp niet... Nu heb ik een ander emailadres wat ze gelukkig niet kennen.

Ik vind het een rotzaak eigenlijk. En nog een erg dure ook bovendien.

Om het nog eens op de spits te drijven wat Piens betreft:

Ik plan de aankoop van een bepaalde synth (Alesis Fusion 8HD). Nu, dat plan ik al een tijdje (en gelukkig maar) want de prijzen blijven maar dalen. Ik krijg een prijs van Piens en neem deze mee naar Keymusic. Deze duikt er telkens onder, en dan zo plots onverwachts krijg ik opnieuw een offerte van Piens...
Nu, gisteren krijg ik plots telefoon:

"Piens hier, bent u eigenlijk nog van plan om een synth te kopen?" (op een arrogante toon).
Ik stond even perplex.

Piens belde me even op om me te zeggen dat ik op punt sta brol te kopen en dat ik veeeeeeeeel beter een Yamaha Tyros koop. Het werkte op hun zenuwen dat er maar geen bestelling kwam. De kakkers! Hij wist niet eens waarvoor ik het toestel precies nodig had, en trouwens, zo behandel je toch geen klant?????????

Geen één positief punt over Piens. Een bende arrogante eikels.
Zo koste mijn toestel aanvankelijk 3333 euro. Hun laatste offerte bedraagt 1540 euro. DUS: als je er je tijd NIET in insteekt en domweg om die synth gaat betaal je MEER DAN DUBBEL ZOVEEL. Dat kan toch niet!? Dat is toch schandalig!? (moet maar even denken op de winstmarge dat die kakkers hebben!).

Nee, echt, als je op punt staat bij Piens te kopen, mail me, en ik zal u zeggen dat je niet goed bezig bent!!!

L.

Arrogant is wel het juiste woord. Toen ik nog spam van hen kreeg hadden die ook zo'n toon. En in m'n brievenbus komen er ook geregeld 'uitnodigingen' voor koopdagen (terwijl die 'afgeprijsde producten' elders zelfs zonder korting goedkoper zijn), die zijn ook wel van die aard.

Het valt me wel op dat er heel veel mensen zijn die het een slechte winkel vinden. Blijkbaar zijn er dan toch genoeg onwetende stakkers zijn die ginder te veel betalen en nog eens lastig gevallen worden ook...

Het is inderdaat zo dat in nederland het zo geregld is dat je een deal sluit met de dealer. hij is diegene die met de oplossing moet komen, je hebt dus niets te maken met de groot handelaar. Ook al zegt het bonnetje wat anders dat is niet geldig.en met de garantie is het zo dat als je een ding koopt die een minimale levens duur zou moeten hebben van gemiddeld 3 jaar, je ook drie jaar garantie hebt. al weet ik niet hoe dit zit in de praktijk.

ik heb eens ruzie gemaakt met een piens verkoper, ik wou een prijs weten via internet maar moiest eerst mn gegevens invullen, ik vulde maar wat in.. even later die gast aan de telefoon :" :erm: :( :kont: :Z :confused: =( 8D ;{ " .. en vloeken maar! hij ging er zelfs de internetpolitie voor inschakelen! :dubbel:
... ondertussen, na twee jaar ofzo, sturen ze me nog steeds mailtjes met allerhande uitnodigingen en andere rotzooi

Piens is ronduit kut! duur, arrogant en blijkbaar achterbaks ook :stupid

haha, ja, dat heb ik daar ook gehad,..

prijsje opgevraagd (was serieus geinteresseerd) moest ik ook eerst al mn gegevens invullen..

heb ze maar meteen gewist uit m'n bookmarks.

het leven is simpel :)

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
en vloeken maar! hij ging er zelfs de internetpolitie voor inschakelen! :dubbel:
:dubbel:... ha ha ha tof :duivels: 8o) ik zou tegen hem willen zeggen "sukses

Heb net een Alesis Fusion gekocht bij Keymusic maar...

Heb net een Alesis Fusion gekocht bij Keymusic maar...

Mijn gisteravond aangekochte Alesis Fusion 8HD, bij Key Music, is al defect (heeft nooit gewerkt). Bevat ook niet de normale harddisk (40Gb ipv 80Gb) en een oud OS - ga hen straks vragen voor een snelle replace, ik laat mijn bevindingen hier weten.

Back