Korg Triton Pro stand

Mr.Fish

Ingeburgerd
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een standaard die mijn korg triton pro kan dragen, heb nu nog zo'n simpele keyboard standaard staan maar dat is niets. Kent iemand webshops verder of winkels waar ik dat spul kan kopen? Heb al lopen googlen maar kwam niet echt ver...

Laatst gewijzigd:
misschien dat je hier iets vindt.... Is in ieder geval wel stevig! :D

On topic:
Ik zou in ieder geval een dubbelbeens standaard pakken voor zo'n slagschip, die zijn juist voor zwaardere synths (of stage piano's) gemaakt. Ik ga er maar even vanuit dat je je standaard niet stevig genoeg vindt, want "dat is niets", daar kan ik niet zoveel mee. ;)

Hehe. Inderdaad het "dat is niets": daar bedoeling ik mee dat de standaard nu een beetje wankeld en ik de boel gewoonweg niet vetrouw :P

zoek ook eens op ultimate apex, dat zijn stevige stands, en erg patsig om te zien :{
Zelf gebruik ik thuis 2 "jerker" bureaus van Ikea om mijn synths op te zetten. Die zijn behoorlijk stevig en modulair uit te breiden.

Ik heb gewoon een dubbele X van Quiklock. Twee synths erop, gaan geen kant op.

Ql641.jpg

Ik heb ook die hieroder, met vier poten. Nog steviger, iets flexibeler, erg klein opklapbaar en flink uitbreidbaar met allerlei aanhangsels. Vooral fijn onder grote synths, bijvoorbeeld met hamerklavier (prettiger dan zo'n X-stand).

Ws550key.jpg

Ik vind die Apex-stands er niet uitzien eigenlijk... :engel:

Music Store Koeln - B-99 - keyboard stand

Music Store Koeln - B-99 - keyboard stand

Ik heb onlangs deze besteld:

http://www.musicstorekoeln.de/de/Ke...0_KEY0000198-000/0/0/0/detail/musicstore.html

De onderkant is zeer stevig, op de bovenste houders zou ik geen Triton Pro leggen, al kan -ie veel gewicht hebben. Leuke prijs lijkt me, handig en heel compact wanneer opgevouwen.

Maar ik zou hem niet aanraden als je ermee wilt gaan touren. De bovenste houders lijken op de foto voorzien van zware stalen gewrichten (nou ja, dat wilde ik er graag in zien!) maar het is aluminium. Met tourgeweld zou zoiets waarschijnlijk vroeg in de revalidatie terecht komen.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik heb gewoon een dubbele X van Quiklock. Twee synths erop, gaan geen kant op.

Ql641.jpg

die gebruik ik ook live, maar ik vind dat ie niet hoog genoeg kan... Wil ik een beetje een lekkere hoogte hebben, dan moet ie in de hoogste stand, maar dan is ie niet zo breed, waardoor hij toch weer instabiel wordt.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
die gebruik ik ook live, maar ik vind dat ie niet hoog genoeg kan... Wil ik een beetje een lekkere hoogte hebben, dan moet ie in de hoogste stand, maar dan is ie niet zo breed, waardoor hij toch weer instabiel wordt.

Heb je wel gelijk in ja. Hangt er trouwens wel vanaf wat je er opzet. Met mijn S90 kon-ie een standje lager dan met mijn XP-30, dus dat compenseerde weer. Maar tegenwoordig 'mag' ik sowieso weer zitten en dan is het probleem er sowieso niet. :engel:

Origineel geplaatst door Cheimoon
Heb je wel gelijk in ja. Hangt er trouwens wel vanaf wat je er opzet. Met mijn S90 kon-ie een standje lager dan met mijn XP-30, dus dat compenseerde weer. Maar tegenwoordig 'mag' ik sowieso weer zitten en dan is het probleem er sowieso niet. :engel:

Ik heb onderop een rd600 in een flightcasebodem staan, maar dan moet ie voor mij nog steeds in de hoogste stand. Zet ik hem lager, dan krijg ik in de derde set last van mijn rug (blijf toch een Helmonder hè :D).
Vooral met onstabiele podiumdelen en een springerige zangeres zwiebert alles alle kanten op. En zitten mag ik ook niet van ze =(

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Ik heb onderop een rd600 in een flightcasebodem staan, maar dan moet ie voor mij nog steeds in de hoogste stand. Zet ik hem lager, dan krijg ik in de derde set last van mijn rug (blijf toch een Helmonder hè :D).
Vooral met onstabiele podiumdelen en een springerige zangeres zwiebert alles alle kanten op. En zitten mag ik ook niet van ze =(

Zorgen dat je midipedalen gebruikt + sustainpedaaltjes: je hebt minstens één vrije voet nodig om te kunnen staan, dus dan mag je wel weer zitten. :D Dan worden die X-stands ineens wel ineens weer erg onhandig trouwens; waar laat je je benen?!

(voor de rest zien zittende synthesiasten er niet uit natuurlijk => :gaap: )

niet als je disco aan het spelen bent nee :D

Back