Welke koptelefoon voor monitoring bij opname zang

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Ik ben opzoek naar een uiteraard dichte koptelefoon die geschikt is voor opname bij zang.
Heb al gezocht op koptelefoon maar kom hier niet echt iets over tegen.
Ook niet te duur als hij maar niet doorlekt. Ik heb er geen ervaring mee.
Ik heb een beetje zitten kijken bij allerlei merken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Heeft iemand een aanrader?

groet Derk

ik heb zelf een sennheiser, dies erg okee.

(het is natuurlijk ook een kwestie van de koptelefoon niet te hard zetten, elke koptelefoon lekt door als je er 110 dB doorheenjaagt ;) )

Origineel geplaatst door B.S.E.
ik heb zelf een sennheiser, dies erg okee.

(het is natuurlijk ook een kwestie van de koptelefoon niet te hard zetten, elke koptelefoon lekt door als je er 110 dB doorheenjaagt ;) )

Welk type gebruik je?

Probleem is dat ik al drie senheizers in een korte tijd kaduuk heb.
Het is geweldig geluid maar tegen een stootje kunnen ze niet.

Ik was ook van plan een nieuwe koptelefoon te kopen voor deze toepassing, aangezien mijn AKG K240 Studio koptelefoon semi-open is, en inderdaad, goed te horen is in de opnames. Tot ik eigenlijk voor de grap de zanger oordopjes van Sony liet gebruiken. Hij vond het geweldig, kon zichzelf veel beter horen en de opnames klinken al een stuk beter.

Niet de ideale oplossing, maar wel een goedkope/tijdelijke oplossing.8)

Beyer DT 770 Edition 2005, eindelijk een restyle!!!

b459e00e5b.jpg

Ziet er zo echt een stuk beter uit zeg!
Ik heb een DT 770 uit de voor vorige generatie, het is nog zo'n 600 ohm variant, maar het blijft mijn favoriet.

Niet alleen is het geluid van de Beyerdynamics mooi neutraal, er is geen enkel merk die in de buurt komt van het draagcomfort.

Ok, ze zien er wel uit als hi-tech oorwarmers. Je kunt niet alles hebben :frons:

Origineel geplaatst door Randy