Koptelefoon Spinvis?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Ik zag net op yt een korte video over Spinvis z'n studio en z'n koptelefoon kwam ter sprake bij 4.30
Hij noemde geen merk maar vertelde dat ie heel happy was ermee, ik keek even bij Thomann en volgens mij is het een Audeze, die zijn niet goedkoop zag ik, klopt dat en hebben leden er ervaring mee?
Zo ja, wat kan je specifiek benoemen van deze headphone gezien de prijs, ik ben wel benieuwd.
Ik lees net op Thomann dat deze magnetostaten heeft als weergevers, dat doet me denken aan m'n vroegere huiskamer speakers, ik had Magnepan magnetostaten, die waren net zo plat en bijna zo groot als een deur, beetje vergelijkbaar met elektrostaten en die gaven een kamerbrede ruimtelijke luisterervaring met een heel breed stereobeeld maar bekend minpunt is dat de basweergave wat minder is, dat zal bij de Audeze ook zo zijn neem ik aan

Laatst gewijzigd:
de reviews gaan alle kanten uit. En nogal onheilspellend. Ik zou m maar eerst even testen als ik u was

Ik heb deze ook, ik heb daar al eens uitgebreid over verteld, komt er eigenlijk op neer dat ie natuurlijk erg prima is maar voor mij eigenlijk een beetje overkill. Voor mij was een exemplaar van zeg maar 300 euro net zo goed geweest. Er heeft hier een tijdje een Audeze LCD-1 van Martinez te koop gestaan voor 190 euro. Dat was wel een koopje.

Mijn aankoop was inderdaad bedoeld als alternatief voor mijn monitoren vwb bass weergave. maar zo werkt het voor mij niet. Ik werk sowieso niet graag op koptelefoon met mixen. gebruik de koptelefoon alleen voor het checken.

Ik zou m maar eerst even testen als ik u was
Ik was gewoon benieuwd gezien de prijs en ik het merk niet ken maar ik heb 2 headphones (Beyer en Sennheiser) dus ik had geen plannen om iets te kopen.
Ik heb deze ook, ik heb daar al eens uitgebreid over verteld, komt er eigenlijk op neer dat ie natuurlijk erg prima is maar voor mij eigenlijk een beetje overkill. Voor mij was een exemplaar van zeg maar 300 euro net zo goed geweest. Er heeft hier een tijdje een Audeze LCD-1 van Martinez te koop gestaan voor 190 euro. Dat was wel een koopje.
Ja wat is overkill als je het belangrijk vindt maar het is wel een uitgaaf natuurlijk.
Voor 190 euro da's idd vrij goedkoop, voor een liefhebber zeker interessant.
Mijn aankoop was inderdaad bedoeld als alternatief voor mijn monitoren vwb bass weergave.
Wacht even, wilde je minder bass of juist wat meer aanwezig?
Want als deze zoals in de beschrijving werken zoals magnetostaten dan is het laag niet heel aanwezig denk ik maar vrij neutraal, klopt dat bij dit merk?

Ik gebruiken hem voor monitoring bij het produceren, niet voor hifi luisteren, ik wil dan gewoon horen wat in mijn mix zit.
Gaat dus niet om een keuze tussen meer of minder bass willen horen. Monitoring op zichzelf moet neutraal zijn. Ik wil dat mijn mix goed klinkt op andere systemen.

En voor wat betreft die overkill; hiermee bedoel ik dat ik waarschijnlijk met een koptelefoon van zeg 300 euro niet echt andere mixbeslissingen zou nemen dan met deze duurdere. Zoals met veel dingen (bv camera lenzen) geldt bij koptelefoons ook dat je na een bepaald goed niveau product, logaritmisch meer gaat betalen voor net ietsje beter. 1% beter kost dan voor mijn budget onevenredig veel geld.

Vond ze zwaar en lomp

Nlet de soort headphones vr uren aan te hebben.

Maar ja je moet je oren eigenlijk toch op tijd laten rusten.
Blijven lomp en zwaar!!

Klank was goed maar niet zoooo goed dat ik direct dat bedrag op de toon bank leg

Luistersessie was kort +_ 15 min maar ik had geen wow gevoel.

Tja als ze neutraal klinken en niet pimpen zal luisteren vast nooit 'overweldigend' worden ervaren. Daar heb je Sennheiser voor die boosten lekker in t laag :)

Audeze vind ik echt top. Ik had de lcd 1 en nu de mm500. Groot verschil in geluid en ook de prijs haha.

Je ziet veel producers die Audeze gebruiken. Ik heb de lcd-x nooit gehad. Ik vond het verschil in prijs te klein met de mm500 dus heb daarvoor gekozen.

Ik gebruiken hem voor monitoring bij het produceren, niet voor hifi luisteren, ik wil dan gewoon horen wat in mijn mix zit.
Gaat dus niet om een keuze tussen meer of minder bass willen horen. Monitoring op zichzelf moet neutraal zijn. Ik wil dat mijn mix goed klinkt op andere systemen.
Ja oké, neutraal is ook de bedoeling natuurlijk, kon het uit je antwoord niet helemaal opmaken.
En voor wat betreft die overkill; hiermee bedoel ik dat ik waarschijnlijk met een koptelefoon van zeg 300 euro niet echt andere mixbeslissingen zou nemen dan met deze duurdere. Zoals met veel dingen (bv camera lenzen) geldt bij koptelefoons ook dat je na een bepaald goed niveau product, logaritmisch meer gaat betalen voor net ietsje beter. 1% beter kost dan voor mijn budget onevenredig veel geld.
Da's waar, dat was met hifi ook, bij wat kleinere bedragen merkte je al snel verschil maar zodra je in het "betere segment" zat dan werd de volgende stap ook meteen weer een stuk duurder
Vond ze zwaar en lomp

Nlet de soort headphones vr uren aan te hebben.

Maar ja je moet je oren eigenlijk toch op tijd laten rusten.
Blijven lomp en zwaar!!
Dat las ik ook in een paar reviews ondaks dat ze ook wel comfortabel zaten werd er gezegd.
Een koptelefoon moet je als het even kan zo min mogelijk last van hebben tijdens het dragen en wat dat betreft vind ik de Beyer die ik heb niet fijn, op zich luistert die goed maar dat krulsnoer dat ze dat ooit bedacht hebben, dat haalt de hele balans weg het is te zwaar aan één kant op die manier.
Audeze vind ik echt top. Ik had de lcd 1 en nu de mm500. Groot verschil in geluid en ook de prijs haha.
Zeker een verschll in prijs, het zal ook wel top klinken ja.
Waarom verkocht je de lcd 1 eigenlijk want van wat ik lees is ook die al erg goed?
Klopt m'n vergelijking met die magnetostaten die ik indertijd had een beetje, ik had een hele ruimtelijke geluidsbeleving met een prachtig stereobeeld en je hoorde elke nuance, ze waren heel goed voor vocalen en akoestische instrumenten ook en de bas was heel neutraal, zelfs wat bescheiden misschien en minder aanwezig dan sommige andere merken wat juist voor mixen wel weer prima is natuurlijk.
Je ziet veel producers die Audeze gebruiken. Ik heb de lcd-x nooit gehad. Ik vond het verschil in prijs te klein met de mm500 dus heb daarvoor gekozen.
Ben je professional dat je zo'n groot bedrag uitgeeft of heb je gewoon veel geld voor je hobby over want er zijn er genoeg incl mezelf die 10% van dat bedrag uitgeven voor een headphone.
Als je zo vlot dit soort bedragen uitgeeft begrijp ik nu ook die discussie die we een tijdje terug hadden beter waarin je vertelde dat je liever kwalitatief iets beter had ipv een Behringer.

Laatst gewijzigd:
Zeker een verschll in prijs, het zal ook wel top klinken ja.
Waarom verkocht je de lcd 1 eigenlijk want van wat ik lees is ook die al erg goed?
Klopt m'n vergelijking met die magnetostaten die ik indertijd had een beetje, ik had een hele ruimtelijke geluidsbeleving met een prachtig stereobeeld en je hoorde elke nuance, ze waren heel goed voor vocalen en akoestische instrumenten ook en de bas was heel neutraal, zelfs wat bescheiden misschien en minder aanwezig dan sommige andere merken wat juist voor mixen wel weer prima is natuurlijk.

Ben je professional dat je zo'n groot bedrag uitgeeft of heb je gewoon veel geld voor je hobby over want er zijn er genoeg incl mezelf die 10% van dat bedrag uitgeven voor een headphone.
Als je zo vlot dit soort bedragen uitgeeft begrijp ik nu ook die discussie die we een tijdje terug hadden beter waarin je vertelde dat je liever kwalitatief iets beter had ipv een Behringer.
De LCD1 is zeker goed. Ik werk vooral met koptelefoon omdat mijn ruimte niet bewerkt is. Ik kan dus niet mixen etc op mijn speakers. Ik wilde daarom upgrade voor koptelefoon proberen om te horen of het beter is. MM500 stelde niet teleur dus verkocht ik de LCD1. Ik heb buiten deze twee van Audeze alleen ervaring met Beyerdynamic DT990pro. LCD1 en de MM500 klinken zeker ruimtelijker en meer detail dan de DT990, maar of dit komt door de magnetostaten of omdat het gewoon betere koptelefoons zijn geen idee.

Ik ben geen professional. Muziek is wel al jarenlang een hobby en dat mag af en toe wel wat kosten. Ik hecht veel waarde aan kwaliteit. Ik vind behringer overigens geen slechte kwaliteit (buiten UMC1820, waar ik dan wel slechte ervaring mee heb, heb ik geen behringer gehad), maar wat ik belangrijk vind, vond ik niet in die synths.

Volgens mij heb je vooral winst met transients maar dit heb ik van horen zeggen en niet van luisteren, ik ben zelf echt van de koptelefoons, maar ze zitten niet lekker als je lekker op de bank zit of in de luie stoel zit die grote dingen dus… dat maakt het voor mij niet echt handig.

wat dat betreft vind ik de Beyer die ik heb niet fijn, op zich luistert die goed maar dat krulsnoer dat ze dat ooit bedacht hebben, dat haalt de hele balans weg het is te zwaar aan één kant op die manier.
Die had ik ook maar het krulsnoer kan je vervangen door een recht snoer. Moet je wat voor solderen maar was voor mij zeker de moeite waard! Mn beyer 990s zijn nu veruit mn favoriete koptelefoons.

Ik heb buiten deze twee van Audeze alleen ervaring met Beyerdynamic DT990pro.
Ik heb dezelfde
LCD1 en de MM500 klinken zeker ruimtelijker en meer detail dan de DT990, maar of dit komt door de magnetostaten of omdat het gewoon betere koptelefoons zijn geen idee.
Denk dat dit voral door het principe van de magnetostaten komt, ik weet nog goed toen ik die Magnepans overnam hoorde ik nuances vooral bij vocalen en akoestische instrumenten die ik daarvoor met m'n gewonen monitoren niet had gehoord terwijl ik in die tijd toch wel redelijke speakers gewend was.
Van wat ik ervan begrepen heb wordt bij magnetostaten folie gebruikt wat dunner is dan een menselijke haar en dat reageert sneller en subtieler dan gewone bijv 3 weg speakers.
Die had ik ook maar het krulsnoer kan je vervangen door een recht snoer. Moet je wat voor solderen maar was voor mij zeker de moeite waard! Mn beyer 990s zijn nu veruit mn favoriete koptelefoons.
Ja, je hebt gelijk en dat zou ik ook moeten doen maar ik zag er tegen op om de Beyer uit elkaar te slopen dus heb ik bij m'n oude Sennheiser 2 jaar terug maar de pads vervangen en die kunnen weer een tijdje mee

Idd dat snoer mag wat wegen ik heb de 880 die hebben dat idd ook. Maar ik word sowieso moe van die dingen mn oren en mn hoofd. Mijn sennheiser hd600 zijn op dit moment mn favoriet. Die kan ik uren dragen. De hd25 ook. Plus die Beyers hebben veel te veel bass dus ik kan daar echt niet op mixen. Bestaan er eigenlijk ook een beetje redelijk geprijsde magnetostatische koptelefoons? Zeg max €400 maar het liefst minder natuurlijk.

Idd dat snoer mag wat wegen ik heb de 880 die hebben dat idd ook. Maar ik word sowieso moe van die dingen mn oren en mn hoofd. Mijn sennheiser hd600 zijn op dit moment mn favoriet. Die kan ik uren dragen. De hd25 ook. Plus die Beyers hebben veel te veel bass dus ik kan daar echt niet op mixen. Bestaan er eigenlijk ook een beetje redelijk geprijsde magnetostatische koptelefoons? Zeg max €400 maar het liefst minder natuurlijk.
Audeze instapmodel zit net boven de 500 euro. Als je tweedehands zoekt naar lcd1 of mm100 moet onder de 400 wel lukken.

Zelf ben ik heel happy met de Sennheiser HD 490 Pro (met de mixing earpads).
Ik hoef nooit meer een andere. Absolute aanrader.
(vergelijkingsmateriaal met andere merken heb ik niet; alleen met m'n vorige Sennheisers)

Back