analoge mixtafel...

Blueprint

Nieuwkomer
ik ben nu al enige tijd aan het uitzoeken hoe ik mijn sound kan maken, omdat ik naar een analoge tafel zou willen gaan.
Ben me serieus overal aan het informeren. Enige mensen hier die hier ervaring mee hebben en hun mening willen posten?

Wat ik zou willen doen en volgens mijn informatie die ik al gevonden heb is het ook mogelijk: Een 24 kanaals analoge tafel (trident 8t waarschijnlijk) binnenbrengen in Alesis HD-24. Alles daarin opnemen. Dan opnieuw binnenbrengen in de analoge tafel om na het opnemen alles te mixen. Opnieuw naar HD-24. De Alesis heeft een ethernet verbinding. Dus via ethernet de tracks in computer binnenslepen om de automatisatie te doen (in Pro Tools of Cubase). Wanneer de automatisatie is gedaan alles terug via HD-24 door de tafel sturen om eindmix te maken en te schrijven naar 1 stereo-track.

Ik ben nog niet ver genoeg in mijn zoektocht om ook te weten of het praktisch mogelijk is, maar als het werkt heb ik wel die analoge, vette sound die ik o zo graag zou willen.

groeten Blueprint

Zo, ff spammen. :D

M`n pa heeft nog een Spirit 24 sporen 4 aux en 4 stereo groepen, Q is per kanaal hoog/laag, mid hoog met sweep en mid laag met sweep, de sub groepen hebben ieder nog een apart hoog en laag tafel te koop staan, lange faders (150mm) en goed voor 24 sporen HD recording, die ouwe heeft ook altijd met die Alesis HD gewerkt dus ja het is mogenlijk.

Laten we voorop stellen dat de alesis hd24 een prima opname apparaat is , maar vooor een vette sound denk ik dat je ook eens moet kijken naar een (nog) betere harddisk recorder.
Dan heb je misschien in combinatie met cubase al in 1 x de sound die je zoekt.
Ook denk ik dat je voor het geld van een trident een tafel kunt kopen die ook uitstekent klinkt, en waar automatisering op zit.

Voor de alesis is trouwens een prima firewire optie te koop ; de fireport 1394, daar sluit een je een harddisk op aan , en dan kun je veel sneller dan via ethernet de bestanden 'overpompen'.

Tascam heeft naar mijn idee een betere klank dan de spirits in de prijsklasse tot 1000 euro tweede hands. Ik zou zeggen, kijk eens uit naar een Tascam M2524 of een 24 kanaals M2600/M3500. Direct out per kanaals en zeer goed kwalitatief spul ! 2e hands kost het ook erg weinig vind ik.

Ik heb een M3500 gehad, heb hem verkocht en ben na de mackie32 weer teruggegaan naar een M2524 gevolgd door de M2600 (meer EQ mogelijkheden en meer auxen).

@Blueprint,

Wij weken al een tijdje op die manier> Een HD24 (die we eigenlijk alleen als AD/DA gebruiken) via 3 ADAT kabels de computer in (RME interface kaart) en met 3 ADAT optische kabels weer terug. Als analoge mengtafel gebruiken we momenteel een M3700 van Tascam.
ALs je dan toch al iets gaat doen in de computer, waarom dan niet meteen tracken. Het edditen is zowiesoo dan veel eenvoudiger.

Ik zelf vind de HD24 een goede kueze, vergeleken met duurdere RME ADDA's en ook Mackie recorder maar de HD24 doet het behoorlijk goed, en is belachelijk goedkoop.

Groet..... (www.cell4.nl)

thanks studioduif

Ik ben aan het denken om via de analoge mixtafel rechtstreeks in de computer te gaan met bv. een motu 24 i/o
Dan kan ik 24 kanalen rechtstreeks inbrengen in de computer en na de mix (met waves) in 24 kanalen terug naar de analoge tafel om de eindmix te doen.

Lijkt me de interessantste oplossing, niet?

groeten Blueprint,

http://www.blueprintrecording.be

Ook een alternatief voor de TASCAM's is een Topaz Project 8. 24 direct out's, 24 tape/monitor in's om te kunnen mixen na opname, 8 bus out, een erg bruikbare EQ (hi shelving, mid peak 1 en 2 en low shelving), en een typische 'Britse' sound. Dit alles kan je voor onder de 1000 EUR vinden.

Maar er zijn ongetwijfeld nog andere goede analoge tafels ;) .

Succes :okdan:

:doei:

@ blueprint.

Zo werken wij dus precies. Maar dan met Cubase SX en de HD24 als ADDA. Deze wordt helemaal niet als recorder gebruikt maar als ADDA. Hij kost momenteel 1199 bij feedback. Ik weet niet wat een motu 24 i/o kost, maar ik vermoedt behoorlijk wat meer.

Ik weet in ieder geval dat we op deze manier zeer kwalitatief goede opnames gemaakt hebben.

Dus denk ik dat je op de goede weg bent. Best of both worlds.

Groet,

Back