Help Mij??? met Kontakt 2.0

Serfinio

Ingeburgerd
Hallo mede forummers..

Ik zit met een klein Kontakt 2.0. probleem.
Als je kontakt gebruikt in combinatie met cubase SX kun je in Cubase instellen dat je een VST of geluidjes uit kontakt via midi wil gaan gebruiken. Je kan dan een midi track openen in Cubase.... en je midi In zet je op kontakt 2.0 . Je kunt dan in Kontakt een geluid selecteren die je doorzendt naar je Cubase... door deze op één van de midi kanalen te zetten in Kontakt 2.0.

Nu wil ik weten omdat het Kontakt 1.5 wat makkelijker te vinden is waar deze midi kanalen te vinden zijn in kontakt 2.0?
En Hoe ik Cubase zorg dat het Kontakt ziet en zijn VST signalen via midi accepteert.

alvast bedankt voor jullie goede reacties
Groet,

Serfinio

volges mij gaat het makkelijk als je bij midi IN instelt waar je het mee aanstuurt (keyboardje oid)
en bij midi OUT kontakt 2 selecteert.

Origineel geplaatst door Theofiel
volges mij gaat het makkelijk als je bij midi IN instelt waar je het mee aanstuurt (keyboardje oid)
en bij midi OUT kontakt 2 selecteert.

Dat is hem nou juist Cubase ziet mij Kontakt niet eens..... als ik een midi track aanmaak in Cubase...

En... Vervolgens binnen de gekozen instruments in Kontakt de midi channel kiezen (dit is echt heel eenvoudig!).
Daarna op de midi track een midi transformer als midi effect invoegen als volgt:

Channel, Unequal to midi track x (x=1-16 aan jou de keuze hier).
Vervolgens Filter kiezen i.p.v Transformer en voila!

8~

PS: Voor elke midi track hetzelfde doen en eventueel als template saven.

Origineel geplaatst door gremlin23
En... Vervolgens binnen de gekozen in instruments in Kontakt de midi channel kiezen.
Daarna op de midi track een midi transformer als midi effects invoegen als volgt:

Channel, Unequal to midi track (1-16 aan jou de keuze hier).
Vervolgens Filter kiezen i.p.v Transformer en voila!

8~

En waar vind ik deze midi kanalen in Kontakt 2.0 want dat was eigenlijk mijn eerste vraag want die kan ik juist dus niet vinden?

Kijk naar het onderstaande plaatje:

De geladen instrument heet: RESOMORPH
Daaronder staat Surr.5.1 --->> Audio Output.
Hieronder weer, staat "1" --->>> DIT IS DE MIDI CHANNEL!!!:D

Ik hoop dat je het nu begrijpt..
Succes!;)

Attachments

• kontakt-2-lg_klein2.jpg
    kontakt-2-lg_klein2.jpg
    49 KB · Bekeken: 113
Origineel geplaatst door gremlin23
Kijk naar het onderstaande plaatje:

De geladen instrument heet: RESOMORPH
Daaronder staat Surr.5.1 --->> Audio Output.
Hieronder weer, staat "1" --->>> DIT IS DE MIDI CHANNEL!!!:D

Ik hoop dat je het nu begrijpt..
Succes!;)

Gelukt..!! maar dan via een andere manier...
Het scheen zo te zijn dat Cubase... de DLL onder de VST-plugins folder (van Cubase) voor Kontakt niet kon inladen.
Na deze toegevoegd te hebben... is werkt het nu eindelijk...

DEZE KAN OP SLOT OPERATOR!!:slotje:

Origineel geplaatst door Rauzi
Dus je had Kontakt2 stand-alone draaien naast Cubase?

Ja ook... maar bij de installatie van Kontakt2 kun je kiezen voor stand alone installatie en VST-plugin installatie.
En het laatste heb waarschijnlijk niet aangevinkt.... waardoor Cubase het dus niet herkent.

Als je nou eerst eens even de meegeleverde handleiding of op z'n minst de quick start guide doorleest voordat je aan de slag gaat!

---> Bespaar je jezelf een hoop ergernis en tijd met het stellen van onnozele vragen.:walker:

Origineel geplaatst door Carnivore
Als je nou eerst eens even de meegeleverde handleiding of op z'n minst de quick start guide doorleest voordat je aan de slag gaat!

---> Bespaar je jezelf een hoop ergernis en tijd met het stellen van onnozele vragen.:walker:

Dat soort opmerkingen stel ik ZEKER niet op prijs.... Dit is een pot kinderachtig lopen doen dat meer over je zelf zegt dan over mij. En kerel je hoeft hier niet eens op te reageren want daarmee bevestig je het meer dan je dat jezelf liefhebt.

Heb gewoon een vraag gesteld aan mede forummers omdat ik iets over het hoofd heb gezien bij de installatie. Daarom heb ik het in dit rubriek van de forum gezet. Er zijn op deze forum duizenden vragen gesteld die te idioot zijn voor woorden, maar dat zegt nog niks over hen alleen dat ze de kennis niet hebben die andere wel hebben en daar gaat het om op deze forum om KENNIS DELEN MET ELKAAR ... En met zulke opmerkingen zoals jij dat doet.... kun je beter aan je LOLLIE gaan trekken als je gefrustreerd bent.

Laters. ..:doei:

Back