Mixer nodig bij actieve monitors??

Ferry123

Ingeburgerd
Ik ben van plan, na jaren op pc-boxjes te hebben gewerkt, groots aan te pakken en goede, ACTIEVE monitorboxen te kopen om 's echt goede mixen te maken. Ik werk met pc, M-Audio Delta 1010LT geluidskaart en Logics laatste versie voor pc.

Moet ik naast de actieve boxen OOK een mixer(tje) aanschaffen? Of kan ik nog eventjes zonder (ben ook van plan mixer te kopen)???????????

Als je geluidskaart een analoge volume regelaar heeft kan het zonder problemen!
Als je alleen via software volume kunt regelen is dat niet zo fijn!

Trouwens bij sommige actieve speakers kun je ook achter een bepaald volume inreglen

Succes!

Ik gebruik ook geen mixer ;)

Origineel geplaatst door pal
Als je geluidskaart een analoge volume regelaar heeft kan het zonder problemen!
Als je alleen via software volume kunt regelen is dat niet zo fijn!

Trouwens bij sommige actieve speakers kun je ook achter een bepaald volume inreglen

Succes!

Ik gebruik ook geen mixer ;)

Ik dub tussen de Mackie HR824 en de Dynaudio BM6a. Heb ze bij Feedback beluisterd en ze klonken lekker rustig, erg vriendelijk. Maar of ze aan de achterzijde de mogelijkheid hebben... Wie weet dit?????

Wie heeft er nog meer actieve boxen, maar GEEN mixer?

Groet,
Ferry

DAW volumeregeling

DAW volumeregeling

Hi Ferry,

Zoals hierboven al wordt opgemerkt, is het lastig om je volume softwarematig te regelen, als je in je software domweg je master zachter zet, doe je dit binnen het digitale domein, met andere woorden je gaat je resolutie (16-24 bit) verlagen, wat invloed heeft op je signaal wat je in de volle relolutie wil afluisteren....

Een externe volumeregeling is dan ook aan te bevelen, een mixer is mogelijk, maar nog beter een "control room" controller, varierend van een enkele volumeknop die je signaal niet kleurd (doen de meeste mixers) of een uitgebreidere versie waarbij je verschillende monitors kunt aansturen, en apparte koptelefoonmixen kan maken voor opname.

Kijk eens naar:

NHT PVC volume regelaar

Op zoek naar een neutrale volumeregelaar die niets weghaalt of toevoegt van het geluid? De Passive Volume Controle biedt een betaalbare oplossing voor iedereen die snel en eenvoudig het volume wil kunnen aanpassen zonder aantasting van het geluid. Kan zowel gebalanceerd als ongebalanceerd gebruikt worden.

Samson C control
of de Big Knob van Mackie

Succes, John

DAW volumeregeling

DAW volumeregeling

Big Knob is geweldig, zeker als je over wat meer mogelijkheden wilt beschikken.

Als je veel dance doet ben je waarschijnlijk beter af met de Mackies, ik gebruikt zelf de BM6 in combinatie met de goede oude NS10''s monitors.Voor mij een hele fijne combinatie, de BM6-jes geven erg gedetaileerde informatie, en levelen doe ik op de NS10's

john

Re: DAW volumeregeling

Re: DAW volumeregeling

Origineel geplaatst door johnaudio
als je in je software domweg je master zachter zet, doe je dit binnen het digitale domein, met andere woorden je gaat je resolutie (16-24 bit) verlagen
Begrijp ik je nou goed dat je zegt lager volume = lagere bitrate :confused: Onderbouw eens?

DAW Volumeregeling

DAW Volumeregeling

Inderdaad, vaak wordt er vanuit gegaan dat je met een digitaal opnamemedium Cubase, Logic, Pro Tools etc. het opname-niveau niet belangrijk is, je krijgt toch relatief weinig extra ruis, wat hierbij wordt vergeten dat je met een resolutie te maken hebt binnen de digitale opname techniek, afhankelijk van je project zal dit normaal gesproken 16 of 24 bit zijn. Op een cd komt uiteindelijk 16 bit 44.1kHz te staan, dit is de standaard voor de consumenten cd. Oal je dus zachter opneemt en acheraf normalize gebruikt of een plugin of gain changer om dit niveau weer op te krikken, heb je dus niet de volledige bit-rate gebruikt. Dit is ook het geval als je de master van je DAW zachter zet (bijv.50%), je zit dan eigenlijk te luisteren naar een 8 bit signaal, niet erg objectief dus. Volume regelen dus altijd achter de DA converter van je geluidskaart doen ;-)

John

Dan heb je het dus wel over de input, ik neem aan dat te topicstarter het hier over de uitgang naar zijn speakers heeft. Lijkt me sterk dat je hiermee de kwaliteit van je opname beinvloed.

Ik heb het inderdaad over de uitgang naar de speakers.

Als Samson C control of de Big Knob geen kleuring geeft, overweeg ik de aanschaf. Enige twijfel zit 'm erin dat ik niet alle mogelijkheden hoef te benutten (ik hoef bijv. niet (per se) te schakelen tussen meerdere monitors, beschik niet over hardware e.d.). Maar bedankt voor de aanbevelingen?

Nog andere suggesties, eerlijke mixer die geen geluidskleuring geeft bijv.?

als je audio interface ( waar je actieve monitors inpluggen ) ook nog een paar inputs heeft, en je hebt 1 hardware instrument dan is t "nog niet nodig". maar vanaf meerdere hardware instrumenten is t wel goed een mixer te hebben ( en dan nog... je kunt nog steeds uw interne routing ook gebruiken, wat dan wel wat vervelender werken is natuurlijk.... )
ot :: nee die heb je niet nodig

;)

greets

Origineel geplaatst door Ferry123
Nog andere suggesties, eerlijke mixer die geen geluidskleuring geeft bijv.?

Soundcraft compact serie!

Is in feite ontwikkeld om te gebruiken in combinatie met een geluidskaart. Verschilt niet heel veel van een 'normale' mixer, maar heeft toch wel een paar handige opties die je op een ander klein mixertje niet hebt. Ik heb al allerlei mixers en werkwjize's gehad, en de Compact bevalt hier super goed, geluidskwaliteit is 100% (geen kleuring), en een workflow/controle waar weinig anders tegen op kan, vooral als je naast software ook wat hardware hebt staan. Een aanrader, en kost ook maar iets van 100 euro voor de Compact 4.

Origineel geplaatst door Flesje
Soundcraft compact serie!

Is in feite ontwikkeld om te gebruiken in combinatie met een geluidskaart. Verschilt niet heel veel van een 'normale' mixer, maar heeft toch wel een paar handige opties die je op een ander klein mixertje niet hebt. Ik heb al allerlei mixers en werkwjize's gehad, en de Compact bevalt hier super goed, geluidskwaliteit is 100% (geen kleuring), en een workflow/controle waar weinig anders tegen op kan, vooral als je naast software ook wat hardware hebt staan. Een aanrader, en kost ook maar iets van 100 euro voor de Compact 4.

Thanx! Ik ben verkocht. Dit is wat ik voorlopig even nodig heb. Compacte mengtafel met als specialiteit het opnemen van stem en muziek op de computer las ik bij de produktbeschrijving van de Compact 4.

Ideaal.

Origineel geplaatst door Ferry123
Thanx! Ik ben verkocht. Dit is wat ik voorlopig even nodig heb. Compacte mengtafel met als specialiteit het opnemen van stem en muziek op de computer las ik bij de produktbeschrijving van de Compact 4.

Ideaal.

heb je m al?!? dit is ook precies wat ik nodig heb.. wat is je indruk?!?

Origineel geplaatst door pfoffer
heb je m al?!? dit is ook precies wat ik nodig heb.. wat is je indruk?!?

Als alles goed is kan ik 'm morgen testen. Laat je nog weten hoe ie bevalt (heb er een lange reis naar Apeldoorn voor moeten afleggen, maar zo heb ik iig niet meer hoeven wachten op een bestelling).

Back