ff voorstellen en een vraag

B

Bertie

Guest
Hallo ik ben Bert en inmiddels 47 jaar en kom uit de omgeving van Amsterdam.

Ik heb eindelijk de stap genomen om een niet langer alleen naar muziek te luisteren maar ook proberen zelf muziek te gaan spelen. Ik heb nog maar net de eerste schreden op het toetsenbord gezet. Wel het valt niet mee, maar ik weet inmiddels al een paar noten van de notenbalk over te brengen op de toetsen.

Mijn vraag. Ik ben dus een beginner, omdat het maar de vraag of er een talent in mij aanwezig is, wilde ik nog niet veel investeren. Ik heb heel goedkoop een Yamaha synthesiser (SY55) over kunnen nemen. Omdat ik maar een beginner ben is een synt. wellicht niet zo'n goede keus en had ik misschien beter een keyboard kunnen kopen. Maar deze was erg goedkoop en dus....
Op een keyboard zit de mogelijkheid om op het linkergedeelte zgn begeleidingsritmes te spelen (zijn dit styles?).
Ik zou dit ook op mijn synth. willen doen. Vogens mij moet dit mogelijk zijn. Zijn hier prog's voor en hoe krijg ik dit aan de gang. Graag advies hierover of moet ik toch een keyb. kopen?

Bert

Laatst gewijzigd:
Welkom :biertje:

Wat je nodig heb om ritmes af te spelen is een seqeuncer( is een apparaat die de door jouw ingespeelde muziek weer afspeelt) en drumgeluiden die dan in het keyboard zit.
Ik weet niet of dat in jouw Yamaha zit, anders zou je er een losse drumcomputer bij kunnen nemen, maar je kan ook een softseqeuncer voor je PC nemen en daarmee via MIDI drummodules oid besturen.
Voor begeleiding geld hetzelfde, hiervoor heb je ook een seqeuncer nodig, dus eigenlijk hetzelfde verhaal als voor de drums.
Zo te zien heb je al een PC, en er zijn genoeg gratis softseqeuncers te vinden (op de voorpagina van het forum staat er ook 1), en om MIDI nog ff te vermijden, zoek iets wat ook VST kan draaien, dat zijn virtuele synth/drum/FX/Whatever plug ins, dan hoef je nog geen synth's op je PC aan te sluiten, en kan je direct muziek maken.

suc6