Hi!

BDeep

lijkt nergens op
Omdat ik nu hier ook sinds kort rondsurf, zal me me ook maar es een beetje voorstellen.
Sinds ik in 1996 begonnen ben met Fasttrackeren, ben ik hier iets op aan het bouwen dat steeds meer op een studiootje gaat lijken. Werk inmiddels met Logic, sinds dit jaar op een mac (nu nog voor OS X...), wat ik toch wel véééél fijner vind dan een pc (maar das persoonlijk natuurlijk :P).
Ik beperk me niet qua stijl (moeilijk, dat kiezen ;) ) maar doe iets in de richting van techno, house, en 2-step, tenminste, dat probeer ik.
Eeeehmm, dat was ut wel, denk ik zo.

See U vanzelf hier around 8o)

Owh ja, mijn ouders noemen me Bram :doei:

He! Thnx :biertje:

Wat voor Mac heb je? Ik zit er namelijk ook over na te denken voor muziekspul over te stappen op Mac. Heb je dan standaard al een goede geluidskaart eigenlijk met lage latency voor softsynths of is het netals bij een PC een soort van brak AC'97 iets?

Welkom trouwens ;)

welkom

Thnx! :biertje:

En Rhy, ik heb een G4 733 (Quicksilver). En daar zit een hele brakke geluidskaart in, veel ruis, en niet eens audio-in. Nou geloof ik wel dat er in de nieuwste generatie G4's een wat beter ding zit, maar ik denk toch dat je een aparte aan moet schaffen.
Ik ben ook niet te lang geleden overgestapt op mijn mac, en het bevalt me prima. Alleen is er één ding, macs worden geleverd (tot 1-1-2003) met mac OS 9.2 en OS X, en lang niet alle software is al geschikt voor OS X, hoewel het wel heel snel beter word. Maar omdat jij het over softsynths hebt, zou ik nog even wachten met het kopen van een mac, totdat je van alle software die je wilt gebruiken zeker weet dat het voor OS X beschikbaar is, zodat je je niet druk hoeft te gaan maken om OS 9. Niet dat dat niet kan, maar ik vind dat je in vergelijking met 9 nog beter even met windoos kunt werken, Os X werkt namelijk echt veel beter, sneller en stabieler dan alles wat ik verder heb meegemaakt.

Bij de weg: latency schijnt onder OS X echt bizar laag te kunnen zijn, ik heb iets gehoord van 1ms voor m-audio kaarten.

Origineel geplaatst door BDeep
Thnx! :biertje:

En Rhy, ik heb een G4 733 (Quicksilver). En daar zit een hele brakke geluidskaart in, veel ruis, en niet eens audio-in.

Wat voor soundcard en midi interface gebruik jij dan? (kan 't niet terug vinden in je gearlist)

Voel me wel welkom ;)

Rhy, ik heb een Audiowerk2 (die nog niet onder OS X werkt), en een Emagic MT-4 midi interface. Overigens gebruik ik geen softsynths of iets dergelijks, en komt het audio pas mijn mac in als al zo goed als een complete track is.

Back