EDP Wasp Demootjes

grappig ding zeg. :confused:
ik was vamiddag bij de bart smit maar heb hem niet kunnen vinden.

;)

WASP zaagtand 2x

WASP zaagtand 2x

Omdat ik nu al een tijdje met mijn WASP aan het freaken en aanklooien ben en omdat de linkjes die Mono Poly destijds geplaatst heeft inmiddels dood zijn, heb ik hierbij een geluidsfragmentje geplaatst in het kader van: hoe klinkt nou een echte WASP anno 2009 :D

Je hoort dus een WASP met een dubbele zaagtand (dus beide DCO's open). Om het geluid wat meer ruimtelijker te maken, heb ik m door een DRS78 gehaald..

Attachments

• WASP_Sawtooth2x.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 107
Laatst gewijzigd:
WASP square 2x

WASP square 2x

En hierbij een lofi (op sommige momenten overstuurde) dubbele square uit de WASP.

Attachments

• WASP_Square2x.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 112
WASP Arpeggio

WASP Arpeggio

Korte arpeggio aangestuurd door mijn MFB64.

Attachments

• WASP_Arpeggio.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 100
Ik denk dat ik m binnenkort eens even helemaal laat nakijken. Hij brengt een soort hoge ruisende toon voort en bij het draaien aan bijv. de Q knop kraakt ie een beetje. Is misschien wel nuttig denk ik.

Yesss, mijn OSCar is vandaag gearriveerd. Mijn god wat een brute sounds 8D

Komend weekend zal ik in dit draadje eens wat korte fragmentjes posten..

Ik begin nu bijna jaloers te worden hoor CDK.....EDP, OSCar nu ophouden hoor......;)

Een GNAT komt er ook aan, dan is mijn lust naar Chris Hugget' synths denk ik wel over ;)

Uiteraard zal ik van die GNAT ook wat fragmentjes posten..

Hierbij mn eerste knoppendraai gepruts uit de OSCar. Een simpel baslijntje geprogrammeerd op mn MFB64 en een beetje reverb door de DRS78..

Attachments

• OSCar_Bassline.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 118
Ja I know, een GNAT is in feite maar een halve WASP. Maar de collectie is zo wel bijna compleet, alleen de Caterpillar nog. Die laatste is volgens mij nog schaarser volgens mij..

Maar de WASP gaat binnenkort op de operatietafel, dus dan kan die Gnat dat plekje even opvullen :D

In ieder geval erg leuke bakjes :luv:

En nog wat lofi dubbele square en sawtooth door de echo-delay van de DRS78 met wat getweak aan de filters :dj:

Attachments

• OSCar_Square2x.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 109
  • OSCar_Sawtooth2x.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 107
De Caterpiler is een masterkeyboard waarmee je meerdere Waspen polyfoon kan bespelen.
en zal ook aanzienlijk fijner spelen aangezien het een normaal toetsenbord heeft...
tenminste, die Wasp en Gnat zien er niet echt full size uit en ook erg plat...

hoe klinkt nou een echte WASP anno 2009
was alleen leuker geweest als je alle FX ff op standje 0 had gelaten...

en zal ook aanzienlijk fijner spelen aangezien het een normaal toetsenbord heeft...
tenminste, die Wasp en Gnat zien er niet echt full size uit en ook erg plat...

Die Caterpillar is niet echt noodzakelijk. Ik heb een Kenton Kadi box met WASP poort, dus nootjes inspelen op mn D5 of MFB64 gaat ook prima. Maar dat toetsenbord stelt idd weinig voor.

was alleen leuker geweest als je alle FX ff op standje 0 had gelaten...

De reden dat ik m door FX gehaald heb, is om de beestjes wat meer te laten 'leven':D

Maar wel een goed idee om alles ook eens droog te laten klinken. Dus wordt vervolgd..

Laatst gewijzigd:
Back