MiniMoog op MP

geen ambtenaar meer, in ieder geval

polymoog nooit meer dan 1000, 1100 als ie écht helemaal perfect is en met pedaal en zo.
maar een polymoog kopen is in 99% van de gevallen veel ellende in huis halen. hij gaat kapot onder je handen.
ik droom nog wel eens van de polymoogs. ik zou er zelf nooit meer dan 7,800 voor betalen, maar als ik zeker wist dat ik een perfecte kocht, die perfect zou blijven, betaalde ik graag 1500 euro. (bij wijze van spreken dan).
het is een geweldige synth.

Tja...ellende...weet je ik heb al veel synths gehad waar algemeen bekend van was dat ze "rot" zijn..of snel kapot of instabiel..Nog nooit ergens last van gehad...Gek he...Is het niet zo dat het verhaal ooit aan een synth is blijven plakken en er nooit meer van af is gegaan...Nu staat een Polymoog er bekend om maar is dat ook echt zo...
Wat doe je dan als je geen ambtenaar meer bent....

ik heb hier 2 polymoog synths en 1 keyboard gehad. 1 synth was uiteindelijk helemaal in orde, totdat er ineens weer een divider chip mee stopte en alles overhoop gooide. op het laatst zeek ik haast in mijn broek als ik weer wat geks hoorde.
de schrik zat er goed in.

ik zaL nog eens deftig nadenken over de Polymoog....of ik hem wel koop...

Ik geloof dat de polymoog 300 engineering change orders in z'n produktieperiode heeft gekend. Zie er maar er eens te vinden die ze alle 300 heeft :confused:

Origineel geplaatst door wouw
Ik geloof dat de polymoog 300 engineering change orders in z'n produktieperiode heeft gekend. Zie er maar er eens te vinden die ze alle 300 heeft :confused:

Zijn dat verbeteringen????....weet jij welk serie nummer de meeste "enginering changes" heeft???

Ik heb een Polymoog synth is winkelnieuwstaat liggen.......met meerdere problemen :)

Wat vooor problemen????...losse contacten?..defecten???...laat me eens weten...ik geloof in ieder geval dat ik meerdere negatieve aankoop adviezen op zak heb....

Paar functies (sliders) werken niet meer, iets met het filter, heb hem al denk ik twee jaar niet aangehad, moet hem een keer laten maken, maar weinig monteurs durven het aan, dat zegt wel iets.....

Verwacht trouwens geen Minimoog sound want daar lijkt het in de absoluut niet op, veel dunner.

Origineel geplaatst door Wiseguy
Verwacht trouwens geen Minimoog sound want daar lijkt het in de absoluut niet op, veel dunner.

ja duh, instant Gary Numan, dat krijg je. de resonator is geweldig, heerlijke scherpe pads en leads.
als je toevallig op die ene in drenthe aast, die is volgens mij wel goed. (maar duur.)

Ik aas niet op Polymoogs Leo :)

Ik durf dat niet aan, veel te link, op zeker een problemenbak
Ik zal de mijne nog eens aansluiten van de week, ik was
destijds niet onder de indruk van de sound, misschien is er
wel meer dan ik weet defect aan die van mij, zoals gezegd
klonk ie niet bijster goed.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
ik geloof in ieder geval dat ik meerdere negatieve aankoop adviezen op zak heb....

nou ja, negatief koopadvies...

ik heb uiteindelijk (het is al weer een paar jaar terug) 1 van de polymoogs helemaal uit elkaar gesloopt en in onderdelen verkocht. divider bordje, front met schakelaars, 3 main borden, losse kaartjes etc etc.
dat ging bijna allemaal naar japan en ik geloof dat ik zo nog redelijk quitte speelde ;)

hoop gedoe, maar het is toch een bijzondere synth, eentje om eens gehoord te hebben. lekker ranzig, maar ook soms zweverig. soort poly evolver key. (aanrader hè?!)

Dit las ik zojuist over de Poly, ook niet echt positief.

The biggest shock, however, came when you actually sat down and played the PolyMoog....
it has to be said that it was a thoroughly underwhelming experience!

Denk er maar beter nog maar even over voordat je zo'n ding koopt :)

The PolyMoog's biggest problem, however, was reliability. Basically, it didn't have any!! It is reputed to be perhaps music history's most unreliable synthesiser and most of them spent more time in service centres than studios!! It's not surprising considering that inside were (literally) thousands of components and miles of wire and cable - don't forget that these were the days before very large scale integrated chips and DSP and all the components would have been discrete transistors and so on. In short, the design was too ambitious and the technology of the day was not up to it.

Origineel geplaatst door Leo
nou ja, negatief koopadvies...

ik heb uiteindelijk (het is al weer een paar jaar terug) 1 van de polymoogs helemaal uit elkaar gesloopt en in onderdelen verkocht. divider bordje, front met schakelaars, 3 main borden, losse kaartjes etc etc.
dat ging bijna allemaal naar japan en ik geloof dat ik zo nog redelijk quitte speelde ;)

Is een optie maar ik ben geen keurslager....Ik vind het toch een beetje bruut om ze uit elkaar te raggen voor onderdelen...Ik heb net een Juno in elkaar getrapt voor de losse onderdelen en dat was toch een beetje vreemd...

deze thread moet een vervolg hebben.

een paar weken na het laatste bericht zet wiseguy een polymoog (niet helemaal in orde) te koop en koop ik hem (ook niet helemaal in orde dus).
maar het kan nog gekker. ik herken de niet-originele parkers waarmee de motorkap op zijn plaats wordt gehouden als de mijne van een paar jaar terug en ja hoor het blijkt de polymoog te zijn, die ik als een ware dokter frankenstein had samengesteld uit 3 polymoogs, die aanvankelijk perfect was, waarna er toch weer iets kapot ging (divider chip dacht ik??) waarna ik hem as-is heb verkocht aan iemand in het achterland, die me later nog eens vertelde dat hij de polymoog had laten nakijken en repareren, waarna er toch weer iets kapot was gegaan, en nog iets, waarna ook hij het zat was en m had doorverkocht, as-is. en nu heb ik m dus terug. as-is, maar volgens mij niet as-was.

ik hoop zo dat hij het blijft doen, zoals hij het nu doet, want het is echt een lekkere synth. help het me hopen!!

(deze is zo lekker dat ik de neiging krijg alles weg te doen en een moog source en tr808 of sci tom aan te schaffen.)

hahaha....mooie verhaal..zo heb ik er ook een paar tussen...van die situaties...Je weet waar je een Source kan vinden...8o)..

Back