Ribbon controller (& DotCom modular system)

THM

Book of MOOG Revelations
Hoi ik had graag nog een ribbon controller gehad (met als eerste doel: grote maar precieze pitch overgangen) voor mijn DotCom systeem; op de DotCom forums zelf werden al enkele suggesties gegeven, maar ik vond nog niet echt wat ik zocht:
* Kurzweil ExpressionMate: geen VC (alles gaat via MIDI, waardoor geen echt zachte pitch overgangen)
* Doepfer ribbon controllers: blijkt ook niet 100% zachte overgangen te geven (iemand ervaring ermee ?)
* Eowave ribbon controller ( http://www.eowave.com/page_produit.php?prod=22 ); mij onbekend en naast de goedkope controller zelf (EUR 50 of 60) heb je - als ik het tenminte goed begrijp - een baisstation nodig dat al 400 EUR kost --- klopt dat ?

Ik blijf dus openstaan voor andere suggesties; kan iemand me helpen ?
Weet iemand ook of de goeie ouwe MOOG 1150 Ribbon Controller perfect zou werken met DotCom, of zijn er kleine voltage verschillen ? En - als ik nog zo'n MOOG 1150 zou vinden - hoeveel die ongeveer mag kosten ?

Heiiiii idd lijkt me op zijn minst interessant !
Zeg Mono, weet je soms of Paia op dit ogenblik nog levert (hun oprichter/frontman is toch onlangs gestorven, niet ?) ?

Hmm... jammer genoeg een kleine rechtzetting: ik ben een absolute dummie wat betreft electronica, dus dit zelf in elkaar zetten lijkt me quasi onmogelijk. ;{
Zou iets geljkaardigs mss. elders als assembled pakket kunnen gekocht worden ?

Of heeft iemand voor mij een 100% functionerende (ready-to-use) ribbon controller die hij niet meer gebruikt ?

Back