Poly Evolver Keyboard versus Waldorf microWave I

MSDOS

Ouwe rot
Hoewel ik zeer gehecht ben aan mijn 2 Waldorf microWaves met programmer zit ik te denken om ze weg te doen, om dan plaats te maken voor een Poly Evolver Keyboard.

Is dat verstandig ja of nee?

Of kan ik ze maar beter houden en dan door sparen tot einde dit jaar voor de PEK?

denk dat je dat toch t beste voor jezelf kan uitmaken?

persoonlijk ken ik de microwave amper .... maar wil wel dolgraag een poly evolver .. dus ik zou zeggen DIRECT DOEN!

maar of dat voor jou ook verstandig is? :)

Bij mij is het dus precies andersom ik ken de PEK amper.

Maar ik ga er rustig over nadenken en zie wel waar het schip strand. Ben alleen benieuwd hoe men hierover denkt op het synthforum?

Als ik er stiekum van uit ga dat je het hebt over Microwave I met V2.0 OS hebt, dan zou ik persoonlijk zeggen... doe 1 microwave/programmer set weg, en koop dan 1 PER met een fijne controller / editor erbij. Je hebt al een masterkeyboard, toch?

Niets mis met een evolver, maar een microwave is gewoon een andere bak.
Ligt er ook wel een beetje aan wat voor dingen je doet met de microwave... dwz gebruik je echt wavetable synthese (dus met modulatie van wavetables etc.) of heb je de osc's meestal op saw/square staan? ;)

Als ik jou was zou ik tenminste één Microwave houden; dat zijn toch wel echt unieke bakken en de wavetable synthese van de Microwaves is IMO ongeëvenaard...

Ben het helemaal eens met de andere posters... 2xMW.. zou ik er 1x wegdoen en een PEK kopen... Maar als je voor die MW niet zoveel terugkrijgt (ik schat maximaal 325 euro) dan zou ik ze allebij houden.

ik heb zojuist een mono evolver besteld ....... eens ff kijken hoe die bevalt ..... misschien als ik er echt meer van wil dat ik doorspaar voor een PER .. en dan de mono evolver als controller en/of extra voice gebruik ... misschien is dit ook een tip voor jou? mono evolvertje kost nieuw 444 euro ....

OF doe er 1 weg en koop een nog uit te komen Evolver Keys.

Dat scheelt bijna de helft met de PEK qua (nieuw)prijs, en je hebt toetsen+knoppies!

:{

Attachments

• mek.jpg
    mek.jpg
    53,9 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door Zoidsity
OF doe er 1 weg en koop een nog uit te komen Evolver Keys.

Dat scheelt bijna de helft met de PEK qua (nieuw)prijs, en je hebt toetsen+knoppies!

:{

is alleen wel mono 1 voice... (geen mono geluid trouwens)
als je t geld hebt zou ik dan liever 2 x zoveel uitgeven en dan 4 x de kracht van de MEK in huis halen

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
mono evolvertje kost nieuw 444 euro ....

bij de verkeerde winkel besteld dus.

ik zou d emicroeaves (ben een fan) wegdoen en een poly evolver key kopen, om er dan achter te komen dat die pek wel erg duur is en m weer wegdoen en op zoek gaan naar een microwave. zoiets.

Origineel geplaatst door Leo
bij de verkeerde winkel besteld dus.

ik zou d emicroeaves (ben een fan) wegdoen en een poly evolver key kopen, om er dan achter te komen dat die pek wel erg duur is en m weer wegdoen en op zoek gaan naar een microwave. zoiets.

bedoelde je dat voor mij of voor jou? waar is de mono evolver goedkoper?
weet iig dat ze bij feedback ver over de 500 euro kosten ...

en dat er hier op t forum zelfs 2e handsjes worden verkocht voor de prijs waar je ze in duitsland nieuw voor kan kopen

ouch..... zie net dat ze bij feedback 599 kosten

op www.musicstore.de betaal je er 156 euro minder voor ...

Laatst gewijzigd:
Ziet ernaar uit dat ik mijn geduld op proef ga stellen en die PEK loopt niet weg!

Was alleen bang dat er teveel van de zelfde klankkleur in het geluidsspectrum zou krijgen.

Was alleen bang dat er teveel van de zelfde klankkleur in het geluidsspectrum zou krijgen.
Ik heb een mono evolver, en sinds kort een Microwave, misschien kunnen ze overeen komen qua sound maar ik vind ze beide een eigen sound hebben, ook beide een fijne sound! Hou één Microwave+programmer! en probeer het eens met een mono evolver erbij:okdan:

Ze blijven beide, een zestienstemmige microwave is één groot genot! Volgende maand wat vakantie geld en dan kan er misschien wel een zo'n leuke mono Evolver van af (waar ik dan minder verlies aan heb bij doorverkoop).

Origineel geplaatst door klausito
Ben het helemaal eens met de andere posters... 2xMW.. zou ik er 1x wegdoen en een PEK kopen... Maar als je voor die MW niet zoveel terugkrijgt (ik schat maximaal 325 euro) dan zou ik ze allebij houden.

Back