3d effect in geluid

Google'n op binaural microfoons. Ik heb zoiets van Soundman ofzo geloof ik.

Yep daar zijn ze
http://www.google.nl/search?q=soundman+binaural

Net alsof je gewoon je walkmanmuziekjes luistert.. al zien de dopjes er uit alsof je ze verkeerd om in hebt.

Wel gevoelig voor wind (niet mee gaan fietsen) en gefreutel aan de kabeltjes; als je loopt ofzo zijn er wel 's kabeltje-freutelt-rond-bij-zijn-aansluiting-aan-de-microfoon geluidjes.

Origineel geplaatst door dob
Google'n op binaural microfoons. Ik heb zoiets van Soundman ofzo geloof ik.

Maar het is dus gewoon simpel mogelijk om dat geluidsvoorbeeld van de luciferdoosjes met in-ear-mics na te maken? dus zonder de genoemde filter/pitch technieken?

ik hoor ook gewoon het eerder genoemde voorbeeldje/idee

draai maar eens je hoofd rond voor een monitor dan hoor je toch ook naast dat het van je linker oor naar je rechter oor gaat echt een fase achtig effectje meegaan, dus naar mijn idee gewoon kwestie van phasertje mee late lopen met de pan dat als je hem naar het midde draait dat het door het phasertje ietsje verder weg lijkt en als je het links of rechs draait de bron dichter bij je oren lijkt te staan

Origineel geplaatst door anoniempje

draai maar eens je hoofd rond voor een monitor dan hoor je toch ook naast dat het van je linker oor naar je rechter oor gaat echt een fase achtig effectje meegaan, dus naar mijn idee gewoon kwestie van phasertje mee late lopen met de pan dat als je hem naar het midde draait dat het door het phasertje ietsje verder weg lijkt en als je het links of rechs draait de bron dichter bij je oren lijkt te staan
En knik nu een met je hoofd daarbij,lukt dat ook met een phasertjel? :)

Origineel geplaatst door MrM
Veel OKM opnamen, gemaakt in NL, door mezelf :)

http://members.home.nl/mistermouse/nl-fieldrec.htm

Opnamen 1 t/m 5 zijn fraaie voorbeelden. Enne, sommigen zijn al lopende gemaakt, zoals opname 2, 3 en 4 bijvoorbeeld.
Mooie opnames! Vooral die trein, heel realistisch :)

Ik zag dat je die opgenomen hebt met de SP-TFB-2, heb je daar goeie ervaringen mee?
Heb interesse om die te kopen, of kan ik beter een andere halen?

Origineel geplaatst door anoniempje

ja doe het maar eens. de praktijk is wel net ietjes anders hoor.

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Mooie opnames! Vooral die trein, heel realistisch :)

Ik zag dat je die opgenomen hebt met de SP-TFB-2, heb je daar goeie ervaringen mee?
Heb interesse om die te kopen, of kan ik beter een andere halen?

De SP-TFB-2 in he tkort:
Positief: de SP-TFB-2 heeft een lekkere hoge output, waardoor deze een goede signaal ruis verhouding heeft.
Negatief: het draagcomfort is matig, de kans dat de mic uit je oren 'valt' tijdens een opname is 'boven gemiddeld'

Wel zijn het leuke mics om met tape vast te maken aan bijvoorbeeld je auto (onder de motorkap), in de kattenbak (ja ja, die mic is shit, echt waar, hij ruikt er zelfs naar) en zo.

Ik heb twee exemplaren gehad die niet echt matched pairs waren, dat zijn de OKM's wel.
De OKM's zijn echter veel prijziger en hebben een slechtere signaal ruis verhouding.

Als je af en toe opnamen wilt maken, dan kan ik je de SP-TFB-2 wel aanraden, omdat ze goedkoop zijn.

Tip: maak een test opname van een mono signaal, door de mics allebei vlak bij een speaker te houden, en controleer zo hun onderlinge nivo's.

hmm, ik heb 't lucifer-doosje nu gehoord met gesloten koptelefoon.. vind het echt stoer!

ik denk toch niet dat je dat ff met wat phasers en comb filtertjes lukt :erm: als ik de opname op 1 kant van de koptelefoon luister hoor ik wel iets phase-achtigs, maar ik kan er niet veel van maken.

mooie opnames ook MRM :okdan:

Kon het toch niet laten om een zelfbouw mic te maken, had nog filterdopjes op maat over en voldoet prima! :D

En klinkt idd heerlijk 3d!

Thanks voor alle info er gaat een wereld voor me open :) :)

Attachments

• in_ear_binaural.jpg
    in_ear_binaural.jpg
    17,1 KB · Bekeken: 99
Back