N1 en mac

Mrrraauw

miaow
Ik weet niet of er veel mac gebruikers zijn op dit forum (ben nieuw hier). Ik heb een midisport 1x1 aangesloten tussen mijn korg N1 en mijn eMac. Maar de mac zegt dat er niets is aangesloten, terwijl ik naar mijn idee wel de goede drivers heb geinstalleerd. Waar kan het aan liggen? Misschien kan iemand me helpen die bekend is met deze set up?

Draai je OS X of OS 9? (niet dat ik een Mac heb maar 't kan van belang zijn). Welke sequencer gebruik je? (DP, Logic, etc.). Als je alleen de Midisport inplugt, komt er dan een melding? Heb je al andere poorten geprobeerd?

Je weet dat de Midisport midi out in de N1 MIDI in moet en vice-versa? ;).

OSX Ik heb de stekkers verwisseld, maar nog steeds niks

Sequencer? Wat is dat :confused: Volgens mij bedoel je garageband? Ik heb ook Reason maar die gebruik ik niet want uhm... die snap ik nog niet helemaal........

Garageband kan alleen MIDI-signalen accepteren (MIDI out is niet mogelijk volgens de Wikipedia entry). Je N1 kan dus alleen als controller functioneren.

Sequencer: het stuk software (of hardware) die je MIDI-signalen opneemt en weer afspeelt :).

Wat staat er bij de MIDI-instellingen van Garageband? Zie je daar je Midisport ergens tussenstaan?

Ik zou niet weten waarvoor ik midi out zou willen, maar kan reason wel midi out verzenden dan (pure interesse)?

Garageband zegt "midi status: 1 midi invoer apparaat aangetroffen"

Maar ik hoor nog steeds niets...

stekker van Korg N1 midi out naar Emac midi in. Dan moet het werken. Misschien moet je van Garageband eens naar Logic Express 7 gaan. Kun je veel meer mee.

Ik vind je songs heel goed.

Op een emac zit geen midi in, daarvoor moest ik dus die midisport hebben. En ook al is alles ingeplugged, toch werkt het niet.

Maar jij hebt dat probleem duidelijk niet, jij zit al lekker muziek te maken, beetje crossover Vangelis, Jean Michel Jarre, echt mooi!!! :dj:

Wat gebruik je allemaal voor instrumenten, wat is je setup? Als dat te offtopic is, mag je me pmen als je wil

De mensen van het macforum hebben me verder geholpen, ik moest nog even het juiste spoor selecteren in garageband. Thanks iig voor zover : )

Back