Is het niet vreselijk? Al die kostelijke spullen te koop...

Hanz

Anonieme Analogist
Goh, ik kan me niet heugen wanneer er voor de laatste keer zoveel mooie vintage gear te koop stond op ons geliefde forum.
Even uit m'n hoofd wat ik de laatste dagen voorbij heb zien vliegen...

... een Minimoog / ARP 2600 / CS-80 / OB-8 / Jupiter-8 :o:
Kortom, dat is zo ongeveer het complete setje waar ik in geval van lotto-winst m'n studio mee zou behangen!

I say... DAMN! (en natuurlijk zijn momenteel de centjes even op ;))

Het lijkt inderdaad wel of er de laatste tijd sprake was van een "golf" aan mooie (en dure) spullen. Zal wel toeval zijn denk ik, want je moet wel mad zijn om je Moog te verkopen om op vakantie te gaan :stupid

Ik zelf vind van dat rijtje de ARP 2600 het mooist; telkens als ik dat soort advertenties zie slaat mijn hart een klein slagje over. Ook al heb ik geen plannen meer om nog (grote) dingen te kopen.

Antwoord is simpel.
Blauwe enveloppen tijd.

Origineel geplaatst door fuse
Antwoord is simpel.
Blauwe enveloppen tijd.

echt waar? dat zijn toch dingen waar je rekening mee kan houden?

die arp2600 is inderdaad mooi, maar ik heb met oude spullen (ok, ok: vintage) ook al veel ellende meegemaakt.
als ik zo'n plaatje zie van bv de arp2600, krijg ik meteen zo'n beetje muffe, vochtige lucht in mijn neus, van een apparaat dat al 20 jaar in een berging heeft gestaan. het is echt waar! (en gestoord natuurlijk.)

het is vloeken, ik weet het, maar ik heb net nog even zitten spelen nord modular vs polymoog en tjonge, als het geld even niet volop stroomt en als je weinig ruimte hebt en met een kut-interface kan leven, dan is zo'n nord modular toch ook een prima ding. (staan er ook verschillende van te koop op het forum, dus het is best ontopic, deze is trouwens ook enkele weken geleden hier op het forum voorbijgekomen. in nieuwer dan nieuwstaat, voor 450 euro. pff. da's veel synth per euro.)

Origineel geplaatst door bliepbliep
duss ongeveer de gehele "vintage collection" vam arturia software...

of zie ik nou een rare link:confused:

:)

dan i dat he tnatuurlijk! arturia heeft een tijdelijke bundle aanbieding en iedereen springt eropaf!

Origineel geplaatst door Leo
die arp2600 is inderdaad mooi, maar ik heb met oude spullen (ok, ok: vintage) ook al veel ellende meegemaakt.
als ik zo'n plaatje zie van bv de arp2600, krijg ik meteen zo'n beetje muffe, vochtige lucht in mijn neus, van een apparaat dat al 20 jaar in een berging heeft gestaan. het is echt waar! (en gestoord natuurlijk.)

Ben met je eens dat vintage zijn problemen met zich meebrengt; al die halleluja-verhalen zijn zeker niet altijd terecht. Maar aan de andere kant: ik heb aardig wat oude stuff staan en er tot op heden wel geluk mee gehad. Alles werkt en is in goede staat (afkloppen) dus het kan wel. Maar je moet ook wel een beetje mazzel hebben met kopen natuurlijk.

Als ik voor zo'n 2600 zou gaan zou ik hem ook wel goed checken hoor, bij de verkoper. En dat is ook helemaal niet gek lijkt me voor zoveel geld.

Ik denk dat één van de belangrijkste redenen vooral is dat er steeds meer verkopers én kopers hun weg vinden naar synthforum. Een grote vijver van kopers is uiteraard zeer aantrekkelijk voor het aanbieden van spul. :D Bovendien wordt het forum ook internationaal gevolgd voor deze zeldzame stukken, wat het nog interessanter maakt.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ben met je eens dat vintage zijn problemen met zich meebrengt; al die halleluja-verhalen zijn zeker niet altijd terecht. Maar aan de andere kant: ik heb aardig wat oude stuff staan en er tot op heden wel geluk mee gehad. Alles werkt en is in goede staat (afkloppen) dus het kan wel. Maar je moet ook wel een beetje mazzel hebben met kopen natuurlijk.

Als ik voor zo'n 2600 zou gaan zou ik hem ook wel goed checken hoor, bij de verkoper. En dat is ook helemaal niet gek lijkt me voor zoveel geld.

jij hebt gelijk, maar ik ben niet zo'n checker. kwam vaak achter kleine ongemakken. eigen schuld. en inderdaad vaak, meestal, gaat het goed en blijft het goed. net als het gevoel dat je krijgt van echt en oud analoog.

maar voorlopig stel ik me tevreden met te weten dat het er is.

rednoiz: banana. inderdaad, ongelooflijk. een synth waar op de goede plek geadverteerd de mensen over elkaar heen vallen om hem te kopen. het is hier wel een erg verwend zootje aan het worden, op het forum. ;)

..

..

Maar als het werkt klinkt het zo goed..vroeger hadden ze nog tijd om iets goed te laten klinken...Een echte synthesizerfreak zou ook een basiskennis elektronika moeten hebben,anders snap je er toch niets van.Voor een modulaire synth moet je al meer dan de basiskennis bezitten..en elk instrument heeft onderhoud nodig,als jij je instrument goed onderhoudt verleng je de levensduur enorm.En alles kan gerepareerd,maar voorkomen is beter dan genezen.
Know your Instruments inside out....

..

..

een mooie oude werkende synth is als een stradivarius voor een violist....:okdan:
Veel speelplezier als het geluid je streelt op plekken die je niet voor mogelijk had gehouden!
Je ziel (om maar eens wat cliches uit de kast te trekken) heeft ook voedsel nodig,kale kille klanken maken kale kille muziek...Als ik muziek maak wil ik in trance raken van de klanken ,geen pijn aan mijn oren..:maffia:

Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door RednoiZ
vroeger hadden ze nog tijd om iets goed te laten klinken...

romantische donder. de waarheid is natuurlijk dat ze niet beter wisten toen.

Origineel geplaatst door etaoin
Yep. Ik krijg weer geld terug :D
Maar wel uit eigen zak, uiteindelijk.

En deze 'vijver' is nog steeds maar een klein klotenplasje vergeleken bij .de of .fr of .us.

Denk dat je eerder de softies de schuld kan geven van het verloop van de verkoop.

En terwijl we deze thread aan het lezen zijn is er weer een Oberheim 2 voice te koop aangeboden. :)

Misschien dat mensen (wellicht mede door internet) meer synths kunnen en willen proberen.. Zo van.. Ik koop hem wel en verkoop hem desnoods voor ietsje minder (of meer) door mocht ik hem beu zijn. Ik zie op het internet genoeg afzet plaatsen in vergelijking met het bord bij de lokale C1000 of de via via krant... Dat verkopen moet wel lukken dus daarom schaf ik hem aan.. kan ik hem toch mooi proberen. :)

Idd leuk dat er zoveel oude synths worden aangeboden, alleen jammer genoeg zijn de meeste:
- te duur
- te onbetrouwbaar
- te ver weg
- te beperkt qua synthese

Soms kan je voor de helft van het geld bij een winkel bestellen en dan wordt hij nog thuis bezorgt ook.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Soms kan je voor de helft van het geld bij een winkel bestellen en dan wordt hij nog thuis bezorgt ook.
Thuis, of bij de buren, of over twee werkdagen ophalen van een postkantoor, eventueel met deuken / gaten in de dozen.. En bij een winkel is het vaak nieuw spul... met midi enzo.... bah!

p.s. nu staat er weer een yamaha dx-7 mk II te koop voor weinig..

Ik hang liever een ARP 2600 aan een postduif als afgeven aan de TPG..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ik hang liever een ARP 2600 aan een postduif als afgeven aan de TPG..

stoere postduiven hebben jullie daar in eindhoven! ;)

Back