Logic interview VRT

David

Ouwe rot
Regelmatig publiceert Apple op hun website interviews met artiesten, componisten en producers over het gebruik van Logic. Op de Amerikaanse site staan enkele mooie interviews met bv Marcus Miller en met Charlie Clouser (Nine Inch Nails).

Op de Belgische Apple-site kwamen oa reeds Gene Thomas, Peter Luts, en Milk Inc vertellen over Logic. Onlangs werden wij geïnterviewd hoe we Logic gebruiken voor de compositie & productie van de tunes & sound design voor de TV-programma's van de VRT. Je kan ons Logic-verhaal nalezen op

http://www.apple.com/benl/pro/audio/vrt/

wauuuww gene thomas en milk inc!!!!! goh ik denk dat ik NU logic ga bestellen :D

maar toch even een vraagje voor jullie. hebben jullie een bepaalde opleiding gedaan? daarmee bedoel ik kunnen jullie één of ander papiertje voorleggen betreffende één of andere opleiding op gebied van muziek? (word daar naar gevraagd bij een job als deze?)
of zijn jullie twee "doodgewone" muziekanten die bij de vrt terecht gekomen zijn? ja ik weet niet hoe zoiets in zijn werk gaat. had ik wel graag wat info over gehad.

isnieZot, VRT verwacht voor dit soort functie inderdaad dat je een (hogere) muziekopleiding hebt gevolgd, dus conservatoriumniveau of tenminste kunsthumaniora, aangevuld met seminaries/masterclasses/opleidingen in compositie, klankproductie e.d. Ook moet je een overtuigende demo/showreel kunnen voorleggen waaruit je muzikale diversiteit blijkt.

Mijn opleiding: conservatorium Antwerpen (klassieke piano/electronische compositie) + muziekpedagogie + School of Sound Londen

Mijn collega : Lemmensinstituut Leuven + audio engineer opleiding Musician's Institute Los Angeles

Overigens is het een boutade dat een papiertje geen enkele garantie biedt; het enige waar het in deze functie op aankomt is wat je in de praktijk aankunt.

laat weten als jullie opdrachten uitbesteden/sessiedrummers kunnen gebruiken, hé?! :D

Back