Help!! advies nodig!!

Marrone

Stamgast
Ok mijn huidige setup is momenteel:

-Zeer krachtige PC + 2 19" breedbeeld TFT's
-Genelec monitoren 8040a
-EMU 1820m Emulator Studio Geluidskaart
-Behringer BCF 2000 Midi Controller
-Rode Condensor Microfoon
-Super veel VSTi en VST
-Midi Controller (Klavier)

Ik doe op dit moment dus eigenlijk alles digitaal maar ik mis toch iets... Ik denk dat ik te veel met mijn muis en computer bezig ben en daardoor een nieuw stuk hardware wil om mijn creativiteit/studio een nieuw impuls te geven. Dit heeft mij al geld gekost doordat ik een workstation gekocht heb die ik uiteindelijk alleen als midi controller gebruikte en dus uiteindelijk weer verkocht heb. Ik heb al gedacht aan een digitale mixer, maar weet niet of dit verstandig is aangezien ik veel met software/Midi werk. De behringer bcf 2000 vind ik nog steeds te passief werken. Ik gebruik hem momenteel alleen om de fader levels automatisch aan te sturen. Wat ik eigenlijk ook wil is meer hands on en snel effecten en filters kunnen toepassen op midi/audio. Kan iemand mij hier advies over geven?? Alles suggesties zijn welkom.Thanks!.

Groeten Bruno;)

Je gebruikt al veel VST's. Welke instrumenten gebruik je het meest en wat doe je het liefst? Als je daar achter komt, kun je die dingen eventueel vervangen door hardware. Met alleen een mixer kom je niet zo ver. Misschien eerst een synth, sampler (MPC?) of groovebox?

Misschien een ander klavier met veel knoppen?

Maar een goeie tips is om gewoon een 2e hands synthje te kopen waar je snel en leuk sounds kan bakken. Bevalt het niet dan verkoop je hem door voor dezelfde prijs.

Dat dacht ik eerst ook en toen heb ik een Roland Fantom gekocht waar ik de geluiden wel voor gebruikte maar dat ging niet echt lekker in combinatie met cubase voornamelijk de effecten onboard zeer onhandig om te gebruiken. In mijn geval creativiteit remmend. Ik dacht op een gegeven moment aan een triton rack maar toen dacht ik waarom nog meer geluiden als ik al veel vsti's heb. Uiteindelijk gebruikte ik het alleen maar als Midi controller en dat vond ik een beetje zonde dus heb ik het verkocht. Nog meer tips?? Iets met dikke vette geluiden en geen troep aan boord die je toch niet gebruikt?? Is er ook een triton met veel geluiden maar zonder sequencer en dat soort dingen?

Origineel geplaatst door Marrone
Dat dacht ik eerst ook en toen heb ik een Roland Fantom gekocht waar ik de geluiden wel voor gebruikte maar dat ging niet echt lekker in combinatie met cubase voornamelijk de effecten onboard zeer onhandig om te gebruiken. In mijn geval creativiteit remmend. Ik dacht op een gegeven moment aan een triton rack maar toen dacht ik waarom nog meer geluiden als ik al veel vsti's heb. Uiteindelijk gebruikte ik het alleen maar als Midi controller en dat vond ik een beetje zonde dus heb ik het verkocht. Nog meer tips?? Iets met dikke vette geluiden en geen troep aan boord die je toch niet gebruikt?? Is er ook een triton met veel geluiden maar zonder sequencer en dat soort dingen?

ja, een triton rack....

Het lijkt mij dat je de sounds wel in huis hebt. Je komt echt al in de duurdere categorieën hardware synths terecht als je de huidige generatie VSTi's wilt overtreffen. Apparaten als de Supernova II en de Virus TI bieden dan heel wat, maar of die nu echt heel veel beter zijn dan goede VST's........ Enfin, daar zijn al heel wat draadjes mee gevuld.

Ik zou zeggen. Schaf een goede midicontroller-keyboard aan, met veel knoppen en eventueel met gewogen toetsen. Dan kun je je helemaal op het uitbouwen van je VSTi's storten. Mocht je in je sound nog wat missen aan warmte, diepte, e.d. dan zou ik de oplossing eerder zoeken in een hardware compressor, filterbak of effectenbak. Die zijn vaak lekker hands-on en je kunt je sounds meer warmte en/of kleuring geven.

Meer sounds is niet altijd de oplossing.

Overigens heb je al een BCF2000. Als je je VST's meer hands-on wilt aansturen is de BCR2000 wellicht een optie. Veeeeeel draaiknoppen....

Succes

Goede tip!!Bedankt OJS. Ik kan inderdaad een hele goede midi controller kopen met veel en goede knoppen erop. Wat denken jullie de M-audio Keystation pro 88 met gewogen klavier of de nieuwe Axiom 61 met drumpads erop?

Back