Prijsvraag over Keyboard stand 2 lagen

Duke of Savage

Nieuwkomer
Hallo allemaal.

Ik ben opzoek naar advies. Nu mijn bureau vol ligt met hardware wil ik een keyboard statief kopen met 2 lagen.

Mijn idee is om de zwaardere Yamaha CS6x op de onderste laag te leggen en mijn lichte midi-keyboard op de bovenste.

Op Bax Music zie ik deze stands met een prijs range €150-€350 (niet verder gekeken naar de gene die Tijdelijk niet leverbaar zijn).
Is dit een goede prijs range of zijn er andere aanbieders die goedkoper zijn?

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Ik weet niet welke stands je hebt gezien, maar ik zou ook kijken naar het merk Jaspers (o.a. bij Thomann en Musicstore verkrijgbaar).

voor deze prijs range moet je zeker een goeie stand kunnen vinden, goedkoper kan ook maar de vraag is wil je dit met een zwaar/duur instrument er op. vaak wordt er dan op de scharnier punten in kosten bespaard door deze van plastic ipv metaal te maken bij de goedkopere stands

de meeste mensen hier hebben volgens mij jasper of K&M, zelf ben ik erg tevreden over K&M staat als een huis en je kan het zelf uitbreiden met extra opties als een 2e/3e verdieping naar gelieven of bv een laptop stand

Met een cs6x en een lichter midi keyboard is het totale gewicht nog geen 20kg. Dat kan iedere huismerk x standaard prima aan. Bij musicstore heb je voor minder dan €50 al verschillende opties.

De K&M omega van hierboven is inderdaad heel fijn, uitbreidbaar en op allerlei manieren in te stellen. Een X standaard van K&M (of bijvoorbeeld Quiklok) is eenvoudiger, maar kost ook veel minder en is evengoed onverwoestbaar.

De combinatie van K&M 18800/18810/18820 serie met stackers voor de 2e/3e laag is fantastisch inderdaad! Gebouwd als een tank en flexibel in gebruik. Misschien wat overkill voor je huidige setup, maar mocht je ooit iets upgraden dan weet je dat je qua statief sowieso goed zit. Voor die K&M serie bestaan ook diverse platen, waar je bijvoorbeeld losse desktop modules of drumcomputers op kunt zetten.

Als je iets lichters/goedkopers zoekt zou je ook de K&M 18826 Equipment stand kunnen overwegen. Die is zeer flexibel qua breedte en hoogte en heeft ook de mogelijkheid voor één laag er bovenop. Ik gebruik 'm zelf voor mij Linnstrument, omdat de stand lekker mobiel en compact opbouwbaar is voor transport.

De Jaspers stands zie ik ook vaak voorbij komen, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

2e hands jaspers is onklopbaar prijs kwaliteit. O BTW: die op marktplaats staat met dat breed kruis is geen Jaspers. Laat je niet vangen. Jaspers heeft geen grote kruizen buis in hun arsenaal.

Laatst gewijzigd:
Met 1 of meer synths in huis zijn we toch allemaal winnaars?

Flauw he.......
Oei, niet beter ineens een Jaspers met 4 lagenn aanschaffen, komt er toch wel van 8D

Laat je niet gek maken, Jaspers is leuk voor thuis alleen tijdens live gigs is het onhandig.

Reden: materiaal reageert op luchtvochtigheid op podium > de liggers hebben neiging naarvoren te hellen als het plastic beetje vochtig wordt waar gewicht op staat (dus continu op toetsen kletteren tijdens langdurige gigs)

Als je gaat giggen, zorg voor iets stabiels met niet teveel bewegende onderdelen K&M Omega staat als een huis (Omega Pro heeft opklapbare poten) of een K&M Spider Pro.
Een Quiklok stand tevens oerdegelijk.

Sorry dat ik de Jaspers afraad, het is een fantastische stand met opties maar bij intensief gebruik is het instabieler dan de hierboven genoemde merken.

Ik heb die k&m omega stand ook met alle extenties. Ik vind t maar kwakkele hap, die bovenste vooral. Hoeveel bezoekers in de studio die ik al had die hun adem inhielden toen de bovenste dragers cm’s achter en vervolgens voorover bewegen. K&m echt onwaardig. Ik dacht dat ik m fout had gemonteerd maar die “scharnieren “ hebben zoveel speling, ridicuul

Als je de ruimte hebt, ik denk dat een 120 makkelijker verkoopt als je later toe bent aan wat anders. En van een brede kan je altijd een smalle maken met n ijzerzaag. Deed ik al vaker. Als,je een bredere hebt dan je gear is t hangen van n stofhoes makkelijker, mocht je dat willen.

Back