sounds voor de Roland W30

Deets

Nieuwkomer
Ik heb sinds kort een Roland W30 overgenomen, maar enkel met system disk.
Dus heb ik niet genoeg geluiden om me goed W30 te verkennen.
Ik heb op internet wat sites kunnen vinden.
En ik heb op verschillende manieren geprobeerd iets op de diskette te zetten.
Verschillende type diskettes gebruikt, pc opgestart in dos enz, maar het lukt me niet.
Zou iemand me kunnen helpen met wat kopies op diskette met wat geluiden voor de W30.
Het kunnen ook diskettes met data zijn die de W30 kan lezen en laden.
Wie kan me hier me helpen.

Groet , DEETS :doei:

het lijkt mij dat je de sounds die je op het net vindt via midi moet inladen in je W30

het zijn waarschijnlijk sysex files die je met een tooltje als Send SX in je W30 kan pompen
als ze op de W30 zitten dan kun je ze via de diskdrive van de W30 opslaan

het lijkt mij dat je de sounds die je op het net vindt via midi moet inladen in je W30

Nee, zo werkte het toen nog niet. Wat je op 't net vindt, zoals hier: http://komputermatrix.com/eim/w30/w30sounds.htm
zijn disk-images. Die bestanden moet je met speciale software (in dit geval het S-Disk dat eronder staat) naar een floppy schrijven. Dat werkt ook nog 's niet op Windows XP, en in het geval van S-Disk inderdaad zelfs alleen maar onder DOS (en dan bedoelen ze echte DOS en niet de DOS-prompt van Windows).

Mijn GEM S heeft hetzelfde "probleem" en dat is dan ook precies de reden dat ik een oude machine achter de hand hou die dit kan.

Oja, en DD-diskettes gebruiken voor de W30, want een Windows-machine kan deze images niet naar een HD-floppy schrijven (of de plakbank-truuk gebruiken om van HD DD te maken).

Ik wil wel wat diskettes voor je maken eventueel, maar ik kom zelf ook niet om in de DD-floppen, dus daar moeten we wat voor regelen dan.

Ik ben bang dat ik het proberen van downloaden van sound data op internet even achter wegen ga laten.
Het zou vriendelijk zijn als iemand die wat diskettes met wat sound data voor de W30, het voor me op floppy zou kunnen zetten.
En inderdaad je kan er mee samplen.....................:gaap: Maar het lijkt me niet echt handig, maar ja het is een optie.
Zal ik als nog synth geluiden moeten hebben.
Ik heb wel wat gesampled maar ik heb er niet veel aan.

WIE KAN HELPEN MET WAT SOUNDS OP FLOPPY????????:okdan:

Heb denk ik nog wel wat disks voor je! Zal wel even kijken double density diskettes heb ik in overvloed van mijn atari periode alleen waar deze zijn? maar goed geef even aan wat voor sounds je wilt! HEt samplen is toch wel een optie je leert er alleen maar van, ook al is het enigzins gebrekkig!

Maar mag ik vragen waarom je dan een w-30 gekocht hebt? Had je dan niet beter een synth kunnen kopen?

Maar goed euhm, laat even weten qua sounds dan kijk ik even voor je! Heb wel wat piano's en strings en orchestral etc. Ook wat industrial dingen, maar geloof dat dat niet echt van deze tijd is ;-)

Groet

p.s. stuur maar een p.b.tje

Even een vraag: heb je naast de systemdisk ook de bijbehorende 3 datadisks? Die kan ik je eventueel wel sturen.

Behalve dat je met de W30 kan samplen, heeft hij ook een ingebouwde ROM-sectie met waves en sounds waarmee je dus net als met een gewone synth sounds kan maken en eventueel kan layeren met zelfgemaakte samples. Een deel van die ROM-sectie is altijd beschikbaar, maar ik geloof dat je met die datadisks tot de andere helft ook toegang kan krijgen. In ieder geval heeft die datadisk ook weer extra sounds enzo.

stuur ook maar PB.

Meld je anders aan op de roland mailing list.. zitten mensen met veel samples op, home-made cd's met s/w serie roland worden voor luttele bedragen verkocht. :) En bovendien zitten daar de huidige experts.. ik heb er iig veel aangehad toen ik kortstondig een w30 had.

Back