"New York style" compression?

Mikula

Soulman
Bij de recent changes van de MjCompressor hebben ze het over "Added some extra convenience parameters that allow for easy "New York style" compression".

http://www.kvraudio.com/index.php?s=main#news5196

Ik vraag me nu dus af wat New York Compression precies is :)

Laatst gewijzigd:
Heb het antwoord al gevonden:

----------------------------------------------

one technique is commonly referred to as "new york compression".

it involves sending all your breaks to a bus, and compressing the hell out of them. try a low threshold, 10-20ms attack, long release (~500ms?) and a high ratio... something like 8:1. basically you want to smash the drums on the bus so they have little in the of dynamics but the tails are super long.

you then mix this bus back in with the uncompressed drums. this maintains the punch of the original drums while compressing and filling out the tail of the hits.

---------------------------------------------

BRON:

http://66.249.93.104/search?q=cache...ew+york+compression"&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=7

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Da's gewoon de Motown truc, toch?

Geen idee, ik heb nog nooit gehoord van deze benamingen. Waar ik inmiddels al wel achter ben is dat er wel degelijk verschil moet zijn tussen NY- en motown compressie.

hier wat benamingen die ik telkens terug zie komen op sites;

Submix Compression
NYC Compression
Motown compression
Detroit compression
Parallel compression
Low level compression
Upward compression

Zou leuk zijn als we defenities kunnen vinden van verschillende compressie stijlen.

geeft dat geen fase moeilijkheden?

Fase verschil is zo minimaal dat het geen probleem is.

Origineel geplaatst door Tactic
Fase verschil is zo minimaal dat het geen probleem is.

Ok das beter ... ik heb al vaker over deze methode gehoord ... ik moet het maar eens een x gaan uitproberen !

Heb jij er al ervaringen mee ?

Klinkt als brickwall compressie waar een andere naam voor verzonnen is.
Ik ben wel benieuwd, als je die info van het kvr forum haalt, hoe dat zal klinken door een software comp :D
Ik zie hier motown voorbij komen, dat waren toch wel andere doosjes

Ik heb ook nooit eerder gehoord van "new york style compression".

De beschrijving is hetzelfde als de motown truck:duivels: en parallel compressie.

Ik heb overigens nooit last gehad van faseproblemen, maar ik heb dit dan ook nog nooit met software geprobeerd...enkel met hardware op een analoge tafel.

Origineel geplaatst door trash
Klinkt als brickwall compressie waar een andere naam voor verzonnen is.
Ik ben wel benieuwd, als je die info van het kvr forum haalt, hoe dat zal klinken door een software comp :D
Ik zie hier motown voorbij komen, dat waren toch wel andere doosjes

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik heb ook nooit eerder gehoord van "new york style compression".

De beschrijving is hetzelfde als de motown truck:duivels: en parallel compressie.

Ik heb overigens nooit last gehad van faseproblemen, maar ik heb dit dan ook nog nooit met software geprobeerd...enkel met hardware op een analoge tafel.

:D :D :D

Volgens mij maakt het niet uit voor fase of iets digitaal of analoog is !

Origineel geplaatst door glennplumber
:D :D :D

Volgens mij maakt het niet uit voor fase of iets digitaal of analoog is !

Ik heb in een stukkie gelezen dat je met die NY style geen fase-problemen tegen komt als je dit met analoge gear doet. Geen idee of dat waar is.

fase vershillen heb je altijd...met hardware alleen wat minder snel als software schakel maar een zooi hardware compressors aan elkaar en mix het droge geluid maar weer terug...fase...

gewoon compenseren die shit met die gratis voxengo plug. anders krijg je van die muddy(papperige) attacks vooral op je snare.

maar eeh wat is nu degelijk het vershil tussen ny compressie en motown compressie. want die drums van motown zijn nogsteeds vetje.

Bericht door een moderator:
ik heb wat flauwekul weggesplitst, houd een nuttige thread a.u.b. nuttig

Faseverschillen krijg je altijd als je een bron gaat splitsen en weer samenvoegen waarbij de afzonderlijke bewerkingen een onevenredig tijdsverschil veroorzaken (die kleiner is dan de hoogst gebruikte frequentie).

In software is daar waarschijnlijk compensatie voor en in hardware zal een compressor snel genoeg zijn om die faseverschuiving niet op te merken. (Wellicht dat je wat aan transienten verliest).

die truc is leuk ja...ook met bijv. distortion werkt dat goed...

maar als je in software je dry/wet verhouding kunt regelen krijg je toch hetzelfde effect ?

psies, gewoon de compressor op een send channel zetten ipv een insert is het zelfde.

Met hardware deed ik al die new york truuk (zonder dat ik wist dat daar een naam voor was overigens) en dan is het toch fijn als je de kanalen een beetje kan equen. Dit effect mis je wel als je de compressie over een insert doet.

De fase verschillen tussen droog en gecompressed signaal zijn heel klein, maar ze zijn er wel. Zowel bij analoge hardware (héél minimaal) als bij digitaal (DA/AD conversie kost ook een paar samples tijd) Bij de hele hoge frequenties kan dan wel makkelijker phase cancellation optreden. Dit is eventueel op te lossen door (dit doe ik tenminste):

1) Het gecompresste signaal realtime op te nemen op een nieuwe track in je sequencer, zoom heel ver in op sampleniveau en vervolgens nudge (verschuif) je deze nieuwe track een paar samples terug totdat de waveforms van de originele en gecompresste signaal zoveel mogelijk synchroon in tijd lopen, dus tegelijk naar positief en negatief.

2) Je originele signaal vertragen met een delay plugin die tot in sampleresolutie kan vertragen (als je tenminste zo'n plugin hebt), om de vertraging van je gecompresste signaal te compenseren. Dit moet wel op gehoor afgesteld worden omdat je de waveform van de tracks niet zichtbaar naast elkaar kan zien.

Ik ben ook wel benieuwd wat die andere compressie stijlen precies inhouden.. (o.a. motown)

Back