vertel je meest brilliante fout ooit!

djmachiel

Stamgast
Iedereen kent het verhaal van het foutje tijdens afmixen wat juist voor die coole sound zorgde en in de hit lijsten kwam.

Ik ben benieuwd naar jullie foutjes waar je gelukkig ben mee geworden. Ikzelf heb er 3

- Ik heb per ongeluk (uiterraard haha), de master van reason mixer terug laten komen op een kanaal terwijl de send op mijn hoofduitgang stond.... Resultaat: Alle meters in het rood en mijn computer chraste met het bekende blauwe windows scherm. Geen sound maar wel een Vin Diesel gevoel haha! Alles slopen!

- Mijn oude PC liep vast met een tracker programma waardoor het geluid in combinatie met een windows-foutmeldings-geluid steeds bleef loopen. Cassete deck opgenomen en had een brilliante loopje haha!

- De feedback bij een delay in een R&B liedje (in reason 3.0) te ver gezet waardoor het geluid zo'n techno vorm aannam die ik de basline en typische R&B drumkit (beetje 2-step) had verwijderd. Deze vervangen door een snoeiharde Schranz kickdrum dat ik een rete hard techno liedje had. Dat is pas onverwachts hahaha!

waarschijnlijk een bekende.
maar ik had ooit een analoog tafeltje waarvan ik een ingang met een uigang had verbonden.
hels kabaal komt eruit, limiter erachter gezet, en dan met het fadertje schuiven wat wonderbaarlijk de pitch van het geluid beinvloed, toen wat octaafjes naar beneden gehaald, en had een hele mooie smerige bass sound

Re: vertel je meest brilliante fout ooit!

Origineel geplaatst door djmachiel
Resultaat: Alle meters in het rood en mijn computer chraste met het bekende blauwe windows scherm. Geen sound maar wel een Vin Diesel gevoel haha! Alles slopen!!

en dit zorgde voor een meesterlijk resultaat wat goed bruikbaar was in je muziek? 8o)

als je in de hitlijsten wilt komen moet je iig niet je apparatuur slopen, en de kans dat het per ongeluk een gewenst resultaat opleverd is ook vrij minimaal, tenzij je apparatuur klaar was voor de sloop natuurlijk ...

Dat deed ik ook niet opzettelijk. Geloof mij, dit overkomt mij geen 2e keer meer maar gewoon het feit dat je proccessor een oneindige vergelijking op moet lossen.. Dat gaat niet en het waren geeneens ingewikkelde formules maar slechts een paar "kabeltjes" in het verkeerde gaatje stoppen haha. En natuurlijk was het geluid niet bruikbaar want ik had al gezegd dat er uberhaupt geen geluid meer uitkwam!

Ik nam een keer een afrit te vroeg op de snelweg...waardoor ik dus ineens op nr1 stond ! Haha da was pas raar! (maar das eigenlijk nie echt in de studio)

Ik beb op zich niets te melden, maar ik wil wel even mijn theorie spuien
over het feit waarom foutjes zo leuk zijn.

Mensen maken nooit originele muziek naar mijn mening. het is altijd ergens van afgeleid.
Foutjes zijn onbedoeld dus origineel, en interessant. Ram maar eens wat willekeurige noten in
een sequencer. Dit geeft vrijwel altijd een basis waar je potentieel op verder kan borduren.

Nou... heb ik gelijk of niet?! NOU!!!!?

Origineel geplaatst door koekebakker
Ik beb op zich niets te melden, maar ik wil wel even mijn theorie spuien
over het feit waarom foutjes zo leuk zijn.

Mensen maken nooit originele muziek naar mijn mening. het is altijd ergens van afgeleid.
Foutjes zijn onbedoeld dus origineel, en interessant. Ram maar eens wat willekeurige noten in
een sequencer. Dit geeft vrijwel altijd een basis waar je potentieel op verder kan borduren.

Nou... heb ik gelijk of niet?! NOU!!!!?

I Love Randomize.......;)

Randomize werkt ook cool inderdaad. Pak simpel een init sound van een synth, randomize een step sequenser en je bent onmiddelijk de grootste concurrent van Umek en zijn techno vrienden :biertje:

In een ver verleden maakte ik muziek op een commodore 64. Ik denk dat ik 12 was ofzo. Opnemen deed ik als volgt: TV-geluid vol open (waar de c64 op aangesloten was), en dan met de draagbare radio-cassette met ingebouwde mic opnemen (jaja, erg pro ;)). Nu was het nummer bijna afgelopen, toen de TV ineens spontaan op het kanaal "zwart tegen wit" (ruis) sprong, en dus een helse ruiskabaal mijn kamertje vulde. Ik had het natuurlijk opnieuw kunnen nemen, maar in plaats daarvan koos ik ervoor om het nummer "self-destruct" te noemen :D

snachts loei hard muziek luisteren op mn headphone en dan ineens erachter komen dat je speakers en subs ook aanstaan .

ik had vroeger een Korg X5 als werkpaard. ik had een paar akkoorden en zocht daar een goede sound bij, dus ik wat flipperen door mijn soundbank tot ik ineens wat supervets hoorde. Dit was echter eeen onnavolgbare arpeggio achtige melodie. Bleek dit een monofone patch te zijn en als je daar een akkoord naar toe stuurt gaat de X5 daar iets met note prioritizing mee doen ofzo. Maar heb het wel in het nummer gestopt want was erg gaaf!

Origineel geplaatst door mischa
snachts loei hard muziek luisteren op mn headphone en dan ineens erachter komen dat je speakers en subs ook aanstaan .

hahahaha...

Origineel geplaatst door mischa

hahaha ... jepz ... meerdere keren gehad idd 8) 8) en dat terwijl er 5 studente's om mij heen wonen in dit huis ... oeps !

ergens in een draadd enken dat zo'n asb-jekkel analoog was omdat ik er niks van wist

n00b fjoesz

Heb zelf eens een hele 'aparte' sollicitatie gedaan als 3D tekenaar bij Davilex, ik heb me daar 2 weken van voorbereiding voor gegeven om in die 2 weken het 3D tekenen onder de knie te krijgen (ik wist er dus helemaal niks van).

Samen met een maat van mij en een Amiga computer voorzien van Lightwave hebben wij 2 weken dag en nacht zitten stoeien om daar een paar leuke plaatjes uit te toveren.

In de nacht voor de sollicitatie hebben we een turbokaart van iemand weten te lenen zodat de renders in die laaste nacht gemaakt konden worden.

Uiteindelijk 's morgens waren die plaatjes klaar, maar ze bleken te groot te zijn om op een diskette te passen. Dus, uiteindelijk heel de Amiga maar meegenomen op sollicitatie.

Daar eenmaal aangekomen en ontvangen op de Entertainment afdeling lieten wij vol trots onze plaatjes zien, hetgeen een glimlach bij ieder daar op het gezicht opriep. Ze vonden ons leuk en origineel, maar ze konden er verder niets mee. 2 weken werk voor niks...

Dacht ik.. Totdat.. mij gevraagd werd of ik (aangezien ik een Amiga bij me had) toevallig iets van MOD's wist en misschien iemand kende die dat soort dingen maakte..

hehe.. Die kende ik wel, die persoon was ik zelf! Heb toen wat modjes laten horen die ik gemaakt had, en die sloegen aan, het heeft me een contract opgeleverd voor om 3 Mod's te maken voor de game A2 Racer... van het geld wat ik er mee verdiend heb heb ik een clavia nord rack 1 gekocht.

Dat was best grappig allemaal. :)

Eens een paar ingespeelde maten per ongeluk geqauntiseerd op 8 klonk volledig anders maar wel ineens een fantastisch stukje onbedoeld.
Maar dit soort dingen komen zelden voor.
Ik weet meestal van te voren wat ik ga maken.:geslaagd:

Origineel geplaatst door shortwave
De naam van een andere vrouw noemen terwijl je ligt te vrijen met je vriendin! :o:

Had als briljante uitwerking dat je de volgende dag een trio'tje had? Of..? :confused:

Ik vind het iig minder briljant dan de naam van je vrouw noemen als je ligt te vrijen met je vriendin.. ;)

Origineel geplaatst door demian
Heb zelf eens een hele 'aparte' sollicitatie gedaan als 3D tekenaar bij Davilex, ik heb me daar 2 weken van voorbereiding voor gegeven om in die 2 weken het 3D tekenen onder de knie te krijgen (ik wist er dus helemaal niks van).

Samen met een maat van mij en een Amiga computer voorzien van Lightwave hebben wij 2 weken dag en nacht zitten stoeien om daar een paar leuke plaatjes uit te toveren.

In de nacht voor de sollicitatie hebben we een turbokaart van iemand weten te lenen zodat de renders in die laaste nacht gemaakt konden worden.

Uiteindelijk 's morgens waren die plaatjes klaar, maar ze bleken te groot te zijn om op een diskette te passen. Dus, uiteindelijk heel de Amiga maar meegenomen op sollicitatie.

Daar eenmaal aangekomen en ontvangen op de Entertainment afdeling lieten wij vol trots onze plaatjes zien, hetgeen een glimlach bij ieder daar op het gezicht opriep. Ze vonden ons leuk en origineel, maar ze konden er verder niets mee. 2 weken werk voor niks...

Dacht ik.. Totdat.. mij gevraagd werd of ik (aangezien ik een Amiga bij me had) toevallig iets van MOD's wist en misschien iemand kende die dat soort dingen maakte..

hehe.. Die kende ik wel, die persoon was ik zelf! Heb toen wat modjes laten horen die ik gemaakt had, en die sloegen aan, het heeft me een contract opgeleverd voor om 3 Mod's te maken voor de game A2 Racer... van het geld wat ik er mee verdiend heb heb ik een clavia nord rack 1 gekocht.

Dat was best grappig allemaal. :)

Kijk, Dit is nu een prachtig verhaal.
BTW... Lightwave is niet in 2 weken te leren hoor :) Ik ben er nu 2 jaar mee bezig en
pas nu snap ik het paket compleet.

Back