Vrijmarkt 2006 koopjes

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als ik de WC doortrek hoor ik ook altijd geluid. Dus op zich moet het mogelijk zijn hoor!

En 4 filters ineen is echt mega handig!
-koud water
-warm water
-regenwater
-afvoer

Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Origineel geplaatst door trash
Kwam thuis met een quad filter bank ofzoiets, zag er wel interesant uit.
30 euro koste het, maar sloot deze aan en maakt het geluid kapot, zal wel iets niet goed zijn.
Meteen doorverkocht voor 50 euro

gal_qmf2.jpg

Wohahaha!!! :D

Heb een Tr-727 gescoord voor 40 euro!!! :D Lachuh man!!! ;) Hij is wel in een super verotte staat, maar hij doet het...

Goedendag, allen. :)

Ik heb vandaag voor een habbekrats een archaïsch aandoende Audix microfoon voorversterker gekocht. Handgeschreven type-aanduiding op de achterkant stelt A25. Ik heb er verder nog niets over kunnen vinden. Voorlopig zal ik hem ook nog niet kunnen uitproberen, want er zitten wat onconventionele aansluitingen op. Met name de aansluiting van de stroomkabel, die er overigens niet bij zat, doet mij even op mijn hoofd krabben. Het betreft een aansluiting met een drietal pinnen van een formaat zoals die ook aan een gewone stekker zouden kunnen zitten. Ik zou dus een kabel nodig hebben met aan de ene kant een gewone stekker en aan de andere kant een vrouwelijke connector waar die drie pinnen in kunnen. Aangezien het apparaat volgens het opschrift uit Engeland afkomstig is, vermoed ik dat het zou kunnen gaan om een Engels concept. Hier onder plaats ik wat foto's, heeft iemand enig idee waar ik naar zou moeten zoeken?
Daarnaast vind ik ook de output heel apart. Ik begrijp dat ik met een soort van hoefijzervormige connectortjes of direct draadjes zou kunnen bevestigen. Maar wat moet ik met de vijf aansluitpunten, de E, de 15 ohm, de c/t en de 100v? :confused:

PICT0021.JPG

PICT0023.JPG

Voedingsaansluiting:
PICT0041.JPG

Output:
PICT0047.JPG

Voorts ben ik er ook nog vandoor gegaan met een Akai 1721W reel-to-reel tape-recorder. Als iemand mij wat informatie over dit apparaat aan de hand kan doen zou ik zeer erkentelijk zijn, daar er bar weinig over te vinden schijnt te zijn wat google betreft (te beginnen met het formaat spoelen en het soort tape dat er op zou moeten :D).
In ieder geval kan hij al als een pracht van een noise-generator fungeren.

PICT0024.JPG

PICT0025.JPG

PICT0027.JPG

Laatst gewijzigd:
Ja, kon ook zo'n reel to reel spoelen-ding kopen (Philips) in heel goede staat voor een paar euri....

Ik heb um laten staan... want wat ga ik er in GODSNAAM mee doen???? :confused:

:walker:

Yamaha SHS10 omjenekhangkeybord... mét midi!
Helemaal in nieuwstaat in de doos... €3,-

:mega:

@ Flechdrop: Is dat trouwens niet een lijnversterker? dat ding met die 100 Volt?
Gebruiken ze voor van die systemen in een winkelstraat/grote bedrijven, met allemaal luidsprekertjes op grote afstand van elkaar

Er is op de voor en achterkant sprake van een Mic. 1 en een Mic. 2.
Hij werd ook verkocht als microfoon voorversterker, maar ik had niet het idee dat de verkopers er zelf bijster veel verstand van hadden. Het geval ziet er inderdaad niet uit als iets wat ik in een studio zou verwachten aan te treffen.
Gelukkig heb ik er maar een enkele euro voor op hoeven offeren. 8o)

Voor Flechdrop kijk eens op www.audiosurvivors.nl daar kun je wel wat info vinden over dit type.
Verder kan de recorder maximaal 18cm spoelen aan is gewoon afgeregeld op ferro-tape (bruine tape voor recorders) dus geen prof-tape zoals Ampex456/478,Basf/Afga911 deze zijn een stuk dikker.
Hij is snaar aangedreven dus checken of ie niet gescheurd of uitgedroogd is........op de foto's zie ik dat de rubberen aandrukrol bruin is v/d tape(dus afgeregeld op ferrotape) dus reinigen met alcohol/spiritus.
Bandrecorders klinken zowiezo beter dan cassettedecks je ziet op MP regelmatig ruisonderdrukkings kastjes bv dbx dat is de moeite waard dan worden die tapedecks toch behoorlijk stil van en de dynamiek gaat omhoog.8D

Dank! Interessante site (ik zie overigens mijn model er niet tussen staan?)! Het formaat spoel en soort band heb ik ondertussen (gedeeltelijk) al uitgevonden (op http://www.tonbandhobby.de staat ook het één en ander over een veelvoud aan types). Heeft iemand anders nog een idee over wat die Audix zou moeten voorstellen?

Hier in Haarlem ook niet echt wat gezien. Een aantal kinder keyboardjes, en een iets groter keyboard (Wel fullsize keys, maar erg cheap zo te zien).. Verder stond er nog een verouderd type Numark dubbele Cdspeler (Pitch, Cue alleen :D )

ik was gewoon te laat :( (schoonmoeders die op 29 april jarig zijn: :r )
Pas na de eerste hagelbui was ik in de stad. De meeste verkopers waren al vertrokken en hadden de straten bezaaid met hun onverkochte troep achtergelaten. Ergens lag nog een zielig, onherkenbaar keyboardje dat totaal verregend was en er waren nog wat trommeltjes, maar niet bepaald iets wat iets toevoegd aan m'n verzameling.

Ook niets gevonden. Ik denk dat elke jan boerelul met een internet aansluiting inmiddels wel weet wat sommige dingen waard zijn....

R

Origineel geplaatst door Arv
Ook niets gevonden. Ik denk dat elke jan boerelul met een internet aansluiting inmiddels wel weet wat sommige dingen waard zijn....

R
helaas ja

Ik heb een TR-505 gescoord voor 2 euro. Hij ziet er niet al te best uit, en hij lijkt het niet te doen. Maar goed, er is niks wat een soldeerbout niet kan fixen. :)

Ik heb een "antonelli concerto I" orgel gescoord voor 5 euro en daarna een hernia door het apparaat door de mensen massa naar de auto te tillen. Verder nog een bmw e31 schaalmodel en wat interessante boeken en vinyl :)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Slechts één Farfisa keyboardje, in originele doos met handleiding en adapter, duidelijk weinig gebruikt. Wordt op zeker gebend!
Nou, op zeker wordt'ie niet gebend, maar gaat'ie linea recta naar het museum, omdat ik heb ontdekt dat in de doos een schoollesprogramma zit voor keyboard spelen in de brugklas! Met brieven over de aanschaf, briefje met 'beste brugklasser' en wat liedjes. Namen van docenten erbij, dus misschien kan het geheel een leuk hoofdstukje worden in m'n onderzoek naar muziek-onderwijs aangaande instrumentale muziek vanaf de Tweede Wereldoorlog.

Toch een leuke treffer!

Wout

Ik heb um laten staan... want wat ga ik er in GODSNAAM mee doen????

Mee opnemen? Tracks masteren? Reel tape klinkt nog altijd beter dan wat dan ook.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back