MAM MB33 onder het mes

MAM MB33 onder het mes

• erg goed op een TB303

Stemmen: 3 15,8%
  • een beetje op een TB303

Stemmen: 6 31,6%
  • niet echt op een TB303

Stemmen: 4 21,1%
  • Helemaal niet op een TB303

Stemmen: 6 31,6%

• Totaal aantal stemmers
    19
  • Enquete gesloten .

RSB

Whoehahaha
Toen ik deze wilde gaan kopen kwam ik tot de conclusie dat er verekte weinig audio-demos waren van deze kleine tb303 clone..
Dus bijdeze een mini demo van de MAM MB33..
Graag wil ik horen van echte TB303 bezitters waarin die MB33 nou faalt tov de Echte TB303.

Hier is de link en de demo heet dan ook MB33 onder het mes:
http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=792029&t=820

Attachments

• mb33.jpg
    mb33.jpg
    13,3 KB · Bekeken: 131
Alles leuk en aardig, maar als je er zo'n kick onder zet blijft er weinig over van je 303 imitatie.

Ik vind 'm trouwens niet overtuigend. Zo rond 2.20 en verder klinkt het absoluut niet naar een 303.

303

303

klinkt lekker, maar als het gaat om 303 emulatie, ligt een mb33mkII dan niet meer voor de hand ?

:o: Heb je demootje niet beluisterd, maar heb 'm zelf gehad en vond 'm ABSOLUUT niet op een 303 lijken.

Met de filterknoppen helemaal dicht, klinkt 't wel leuk, maar zodra je de filterknoppen gaat gebruiken merk je toch echt 't verschil, vind ik, tov een echte 303.

Hij mist o.a. dat typische gebliep van de echte 303, vind ik.

leuk doosje hoor, voor die prijs. Maar 303? neuh.... Vooral erg grappig dat ze een 24 dB/o filter in een 303 emulatie zetten...

ik vindt t ook nergens op lijken ... dan ben je toch beter af met software clones ...
het klinkt trouwens best leuk hoor, daar niet van..

maar t lijkt meer op een dun softsynthje dat toevallig ook een tb achtig presetje heeft

ik heb effe stukje uit mijn mb33-mkII gehaald en naar mp3 omgezet...
ik ben niet echt een muzikant dus heb hem maar effe vanuit m'n ea-1 aan laten sturen.. (voor degenen die het bekend voor komt)..

overigens is hij helemaal analoog (behalve het midi gedeelte dan) en heeft de mk2 een 18db filter...

hoop dat het lukt zo:

mb33mk2.mp3

Ziijn er nog mensen die een mening hebben over die MB33mkII ???
Is die nu echt zoveel beter als de MB33???

Ik wou dat ik een echte TB had :( maar ja

Geen idee of hij beter is of niet, ook niet hoe ie in verhouding klinkt tot een echte tb-303, maar voor het geld waar ik hem voor heb gekocht kon ik hem niet laten liggen. :)
Tis maar wat je er mee doet. Als hij voor jou goed is, dan is er toch niets aan de hand? Ieder heeft zijn eigen smaak.

ging ooit eens mn MK1 laten modden door een vriend van me die technisch af beter is 8o)

had graag CV/GATE input op de mijne..

nuja, is er niet van gekomen, maar hij wist me wel te vertellen dat de mkI in tegenstelling tot wat gezegd wordt toch een 18dB/oct. filter heeft.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door rvooh
ging ooit eens mn MK1 laten modden door een vriend van me die technisch at beter is 8o)

had graag VC/GATE input op de mijne..

nuja, is er niet van gekomen, maar hij wist me wel te vertellen dat de mkI in tegenstelling tot wat gezegd wordt toch een 18dB/oct. filter heeft.

Lol... terwijl Mam zelf zegt dat er een 24db filter in zit 8o)

Ik heb zelf een MkII en ben er zeer te vreden mee. Leuke sounds, misschien niet 100% 303 (misschien niet eens 50%) maar deze bak gaat gewoon net ff iets verder (pwm/dist/midi) wat het voor de prijs een zeer goede synth maakt.

Ik heb er ook 1.. Van alle spullen die ik heb is dit de minst gebruikte. Sterker nog, ik heb hem nog nooit in een track gebruikt. Hij klinkt voor geen meter. zelfs niet voor een bassline.

R

idd Blinx, geloofde het ook eerst niet, tot ik een mooie uitleg over diodeladders enzo kreeg ;)

en Arv, kan me ook vinden in wat je zegt, soms kan hij ontzettend slecht klinken.(verwijfde 303 zeg maar)
maar je kan er (mits goed programmeren) soms echt wel verrassende sounds uit halen

en Arv, kan me ook vinden in wat je zegt, soms kan hij ontzettend slecht klinken.(verwijfde 303 zeg maar)
maar je kan er (mits goed programmeren) soms echt wel verrassende sounds uit halen

Hmm, maar veel parameters heb je niet, dus de sound is niet erg te veranderen..
Hij is ook niet voor niets minder waard dan ~80E

R

Nou nou, zo erg is het toch allemaal niet... of moet ik nu echt een x mijn oren uit laten spuiten:P
Er zal best wel research gedaan zijn voordat ze op hun site gingen zetten "TB303 Clone"

Dus dan wil je ook zeggen dat HarmonyCentral-SonicStage-Vintagesynth-SoundonSound de plank helemaal mis slaan..
Ik snap wel dat het géén 303 is maar je kan ook wel aangeven op welk punt die dan de mist ingaat ipv "lijkt nergens op"

:peukie: :biertje:

Origineel geplaatst door Arv
Hmm, maar veel parameters heb je niet, dus de sound is niet erg te veranderen..

had het eerder over sequencen, niet de stand van de knoppen

snap nog steeds niet waarom zoveel 303 clones bestaan zonder sequencer :stupid

persoon die het circuit nagekeken heeft voor me was iig onder de indruk van de kwaliteit, dus rommel is het zeker niet!

er is een TB-303 site, waar ze een hoop clonen hebben vergeleken.. kan zo gauw niet op de url komen, heb al wat zitten zoeken, zal zo ff verder zoeken.... maar ook daar kwam de mam nogal slecht uit de test ..

en vergeet niet dat veel reviews van magazines vaak eerder kijken naar de prijs kwaliteit verhouding ...

de mam zal best een leuk bakkie zijn, daar twijfel ik niet aan, en ook voor t geld zal je geen miskoop doen...
ook lijkt het best op het TB geluid... maar overtuigend.. nee

wat me persoonlijk erg opvalt in de stukjes die ik gehoord heb, hier en op t web. is dat ie erg dun klinkt, en vooral als je de filters open draait, valt ie gelijk door de mand ....het klinkt gewoon niet.

en dan heb ik t nog niet eens over de accents en de slides gehad.... lijkt ook helemaal nergens op ...
maar goed, dit is bijna bij elke clone.... heb de xoxbox nog niet geprobeerd... maar zelfs mn teebee zuigt daarin terwijl die de reputatie als best clone heeft .... in mijn ogen zijn er gewoon geen (90% of hoger) overtuigende clonen ..
en ik heb heel wat afgezocht en geprobeerd.. daarom ben ik op t moment aan t sparen voor een echte, omdat er gewoon geen alternatieven zijn die ik persoonlijk goed genoeg vind

Laatst gewijzigd:
had het eerder over sequencen, niet de stand van de knoppen

snap nog steeds niet waarom zoveel 303 clones bestaan zonder sequencer :stupid

persoon die het circuit nagekeken heeft voor me was iig onder de indruk van de kwaliteit, dus rommel is het zeker niet!

er zijn best wel wat clones met sequencer hoor :)
maar ook met sequencer hoef je nog geen overtuigende emulatie te hebben ....
in t origineel zat geloof ik een soort van bug wat er juist voor zorgt dat de tb zo uniek klinkt en lastig is na te maken
volgens mij zat m dit juist in de slide ..

Back