Rode Nt1000 Probleempje

mena

Nieuwkomer
Sup mensen,

Ben nieuw hier dus meteen een vraag.
Ik heb een Rode NT1000 aangeschaft met een M-audio Firewire solo.
Allemaal heel mooi... maargoed wanneer ik op wil nemen krijg ik maar aan een kant geluid binnen.
Alleen links.... iemand ideeen hoe dit kan komen (kabels ijn splinternieuw daar zou het niet aan moeten liggen).

Nou....

Nou....

....in ieder geval niet aan die RØde, want die is gewoon mono, toch?

Ik wist dus niet dat de mic mono is, maar het is dus normaal dat ik maar aan een kant door mijn speakers het geluid te horen krijg? en dat ik in de mixer van de firewire solo alleen links een signaal krijg dat hij binnenkomt?
De fantoom voeding heb ik gewoon aanstaan...

Even in analoge termen...

Even in analoge termen...

...In je mixer komt het signaal mono binnen. Vervolgens is het aan jou om met je mixer het signaal over links en rechts te verdelen (pannen).

Dit zijn lekentermen, ik weet het. Maar het mooie van lekentermen is dat ze vaak universeel zijn: ze gelden voor hardware/software, analoog/digitaal, ± € 100,-/> € 10.000,-, etc....

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt.

Groeten,
Pjeut.

Leuke...

Leuke...

Origineel geplaatst door MPCman
Oh ik las niet goed... dacht dat er helemaal geen geluid binnen kwam :)

...avatar heb jij [MODERATOR-PEST-MODE UIT].

zoals al word gezegt. Je hebt je mic op je interface aangesloten waarschijnlijk en dan bij voorkeur op kanaal 1 die automatisch naar speaker 1 (als het goed is links) gaat. Dus vandaar links geluid. Aan te raden deze in je mixingstrip op center te zetten in je DAW oid.

Back