Fizmo

dumdumdadumdum

Scheelt niet veel
deze zie je ook niet erg vaak.... en de prijs lijkt me redelijk.

Re: Fizmo

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
deze zie je ook niet erg vaak.... en de prijs lijkt me redelijk.

Zekers!

wel ff checken of de voeding ok is. Ik heb er ooit eentje gehad, maar kon er niet goed mee uit de voeten. Ondanks de vele knoppen vond ik het een lastig te programmeren synth. Maar voor 300euro is 't de moeite wel waard hoor :)

Gek genoeg schijnt de voeding niet het grootste probleem te zijn bij dit beestje. Er is iets op de printplaten niet in orde. Dit is eenvoudig te verhelpen met een dingetje solderen ofzo... Hier staat hoe en wat. Dus als je een werkend exemplaar in handen kan krijgen, lijkt het me noodzakelijk daar toch eens naar te kijken...

't Is idd niet het deel van de voeding buiten de synth (adapter dus) maar een spanningsregelaar in de fizmo die 't euvel veroorzaakt.

hee leo heb je deze eigenlijk ook al gehad?
of kan ik beter vragen hoe vaak je hem hebt gehad...
;)

aaaargh al binnen een half uurtje verkocht!!!

meteen nog een vraag, heeft de rackversie ook last van dit probleem?

die heeft een ander probleem: zeldzaamheid :) Zijn er veel minder van gemaakt.

Ik heb de rackversie gehad. Geen slechte synth maar hier en daar gewoon onvoldoende uitgewerkt vond ik; jammer dus. Het meest irritante was de af en toe verspringende waarden als je aan het editten was, vooral de tuning van de oscillators had hier last van. Was je een geluid aan het bouwen en verstemde in een keer de hele patch.....pas als je naar een andere patch ging en weer terug dan was het geluid soms weer in orde. Ik vind dat soort mankementen voor een synth gewoon niet kunnen dus heb ik hem maar verkocht.

Daarnaast was het gewoon ook niet helemaal mijn geluid......het filter vond ik ook niet super bijvoorbeeld. De Microwave XT die ik heb is qua oscillators enigszins vergelijkbaar (transwaves / wavetables) maar klinkt vind ik veel beter.

Wel heeft de Fizmo een superuitgebreide arpeggiator, een zeer goede vocoder aan boord en de effectsectie was ook vrij goed. Verder had ik geen voedingsproblemen met die bak.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik heb de rackversie gehad. Geen slechte synth maar hier en daar gewoon onvoldoende uitgewerkt vond ik; jammer dus. Het meest irritante was de af en toe verspringende waarden als je aan het editten was, vooral de tuning van de oscillators had hier last van. Was je een geluid aan het bouwen en verstemde in een keer de hele patch.....pas als je naar een andere patch ging en weer terug dan was het geluid soms weer in orde. Ik vind dat soort mankementen voor een synth gewoon niet kunnen dus heb ik hem maar verkocht.

Daarnaast was het gewoon ook niet helemaal mijn geluid......het filter vond ik ook niet super bijvoorbeeld. De Microwave XT die ik heb is qua oscillators enigszins vergelijkbaar (transwaves / wavetables) maar klinkt vind ik veel beter.

Wel heeft de Fizmo een superuitgebreide arpeggiator, een zeer goede vocoder aan boord en de effectsectie was ook vrij goed. Verder had ik geen voedingsproblemen met die bak.

Ik vind de uitwerking bij Ensoniq vaak tekort schieten. Net als de ASR-x. Er zitten fantastisch functies op die Ensoniqs en toch is er steeds weer iets met die apparaten wat teleurstelt. Ach, ze zijn niet voor niets failliet. Waldorf had dat ook, en ik hoop dat het nieuwe management daar meer zorg aan besteedt.

Origineel geplaatst door René
Ik vind de uitwerking bij Ensoniq vaak tekort schieten. Net als de ASR-x. Er zitten fantastisch functies op die Ensoniqs en toch is er steeds weer iets met die apparaten wat teleurstelt. Ach, ze zijn niet voor niets failliet. Waldorf had dat ook, en ik hoop dat het nieuwe management daar meer zorg aan besteedt.

Toch was Ensoniq echt geen slecht merk vond ik; ze hebben wel een aantal revolutionaire dingen op hun naam staan. Zelf heb ik bijvoorbeeld nog een oude EPS-16+ die ik nog steeds gebruik, met name vanwege de vergaande loop-mogelijkheden die je zelfs in moderne samplers niet eens tegenkomt. En ook apparaten zoals de DP4 worden erg gewaardeerd door veel mensen.

Maar ja, met de Fizmo hebben ze gewoon kansen laten liggen. Het hele concept is een beetje de mist in gegaan.

Origineel geplaatst door chielos
hee leo heb je deze eigenlijk ook al gehad?
of kan ik beter vragen hoe vaak je hem hebt gehad...
;)

nee, ik heb nog even gedacht... 300 is een goede prijs, daar raak je hem ook weer voor kwijt als ie niet bevalt, maar toch maar niet.
ik heb m ooit 1 keer bijna gehadm geruild, maar toen niet gedaan, ik kreeg het idee dat de bijzondere synthese vooral op papier tot zijn recht kwam, in de kritieken.

ik heb hem nooit bespeeld maar ik moet zeggen dat alle sounddemo's die ik ervan gehoord heb me erg aansproken...

ps. wat waar staan die F I Z M O knoppen voor?

Dat zijn 5 generieke controllerknoppen waarmee een toegewezen parameter veranderd kan worden. Het zijn volgens mij ook de 5 enige knoppen die MIDI uitsturen; de rest doet niet echt iets :erm:.

de fizmo lijkt me best een interessante synth om vreemde sounds me te maken ... in elk geval 1 met een heel eigenzinnig karakter ..

Back