Hi Boba, ik ben heel enthousiast over GigaStudio 3.1 : de inlaadtijd/snelheid, de polyfonie, het snel en gericht opzoeken van banken & sounds, de ingebouwde mixer, de velocity layers, de gebruiksvriendelijkheid : het is allemaal echt top. Ik heb zelf jaren gezworen bij Emu-4, maar na een jaartje GS3 bleek ik de Emu's niet meer te gebruiken, dus die is verkocht.
Er zouden nog wel heel wat dingen kunnen verbeteren in GS3, bv meer & betere filters, meer LFO waveforms. Op dit punt staat Kontakt en EmuX echt wel flink voor op GS3, maar dit kan misschien nog ten goede veranderen in GS4.
Uitermate belangrijk is dat je hele GS3 workflow staat of valt met de aanmaak van een degelijk georganiseerde library in gig-formaat. Om Akai /Emu CD's te converteren naar gig-files, kan je best de Translator software gebruiken van ChickenSys. Vooral bij Emu CD's blijkt dit wel een aantal corrupte .gig-files op te leveren, maar als je die er eenmaal hebt kunnen uitvissen, en als je eenmaal een duidelijke folderstructuur hebt in je gig-library, dan is het echt super!
Het is wel best dat je voor GS3 een aparte, stoere PC voorziet, met een audio kaart met GSIF2 drivers (bv RME) en een aparte snelle HD voor je .gig-files. Je stuurt GS3 via MIDI aan vanuit Logic, en de audio van GS3 kan je via ADAT naar je Logic mixer routen om die daar verder te bewerken met plug-ins.