FASTRACKER 2 Rules!!

JAAAA! Dat is natuurlijk een wereldprogramma, daarmee ben ik zowat begonnen, hoewel eerst nog fast tracker 1 gehad.
Vette shit ik moet mn oude xms ook maar eens opzoeken dat is prachtig nu.

Tjah net een thread voor gestart dude "Het Tracker Thread".... posten die handel...

was ook mijn eerste muziekprogrammatje...maar jammer genoeg heb ik niks meer van wat ik daarmee gemaakt heb. :(

FT2 :halleluja

Ik heb nog wat XM-etjes ergens liggen (helaas zijn er ook een hoop kwijt)... En idd, hier ben ik ook mee begonnen, ergens in 95/96... Met een SB16 in mn 386 met 4MB Ram 8) ...

Was er niet een beta versie van FT2 die onder Windows draait? Zou wel lachen zijn...

Origineel geplaatst door MokuM

Was er niet een beta versie van FT2 die onder Windows draait? Zou wel lachen zijn... [/B]

ModTracker was dat volgens mij.

Origineel geplaatst door 6 trak
ModPlugtracker dan toch misschien?
...het .IT formaat is toch wel de meest interessante voor een beetje serieus modmuzikant

Nee, ik weet zeker dat t FT2 was, ik draaide m onder Win2000 en niet als VST maar gewoon in de DOS prompt... T zou zelfs nog XP geweest kunnen zijn... Hmmmm, ik ga straks eens mijn oude CDRetjes doorspitten kijken of ik m kan vinden...

Re: FASTRACKER 2 Rules!!

Origineel geplaatst door Kasparov
Vandaag eens al mn oude xm files omgezet naar mp3 (xm-wav-mp3) Ik vond ongeveer 20 van deze. gemaakt toen ik net begon met muziek maken op de computer. FASTTRACKER 2!!!!!

Echt te grappig voor woorden, Je had alleen sampletjes die je wat kon loopen.
http://beta.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=1F0A5A69501E4E8B

Fantastisch trackie! Wanneer is dit gemaakt? Had een hitje kunnen worden toendertijd

Word vrolijk van jouw melodieen. :halleluja

Re: Re: FASTRACKER 2 Rules!!

Re: Re: FASTRACKER 2 Rules!!

Origineel geplaatst door Catalunya
Fantastisch trackie! Wanneer is dit gemaakt? Had een hitje kunnen worden toendertijd
destijds wel idd... ook leuk gebruikt gemaakt van effects.
voor een mod is dit wel redelijk boven gemiddeld van wat er toen gemaakt werd iig...

Dit moet gemaakt zijn rond 1995/1996 ofzo. Maakte toen net muziek en was totaal in de ban van de d-trance albums. met name deel 2t/m9.

Een vriend van mij had al die xmtjes bewaard. Na hem 8 jaar niet meer gesproken te hebben bleek die ze nog te hebben.

Hier nog zon een. (ps. effecten had je toen nog niet. geen reverb, geen filters niks.) een delay moest je ook echt invoeren en pannen) Je kon daarnaast enkel mono samples laden.

http://beta.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=B08BE0275B894115

Hier nog zon een. (ps. effecten had je toen nog niet. geen reverb, geen filters niks.) een delay moest je ook echt invoeren en pannen) Je kon daarnaast enkel mono samples laden.

Idd, ik weet het nog al te goed. FT2 (.XM) had dan tenminste nog Instruments, een 'omhullende' voor samples, dat had Protracker (.MOD) zelfs niet eens dus dat was NOG kunstiger. enige wat een MOD kon waren pitch en volume gerelateerde bewerkingen in 1 van de 4 tracks zelf :)

Origineel geplaatst door 6 trak
Idd, ik weet het nog al te goed. FT2 (.XM) had dan tenminste nog Instruments, een 'omhullende' voor samples, dat had Protracker (.MOD) zelfs niet eens dus dat was NOG kunstiger. enige wat een MOD kon waren pitch en volume gerelateerde bewerkingen in 1 van de 4 tracks zelf :)

/me ook :) al bezig sinds '92

panning was ook typisch een feature (qua 'effect') van Fasttracker, kon Protracker dus ook niet... tenzij je 2 kanalen opofferde die ansich al 'hard-panned' waren... tsja 2x links/2x rechts, meer had je niet those days (on the Amiga) :)

Hier nog 2 ware kunstwerkies. In de eerste file zelfs zelf een flanger gemaakt door 2 samples tegelijk te laten lopen en de een paar mmsec anders te pitchen.
heerlijk idd die creatieviteit, vindingrijk moest je idd wel wezen :)

Back