Reason en de RM1x

Sticky Green

Ingeburgerd
Ik gebruik Reason en wil nu mn rm1x gaan gebruiken om verschillende apparaten aan te sturen. Mijn bedoeling is om bestaande songs op de rm1x met Reason samples af te spelen (bijvoorbeeld een drumsequence op de rm1x afspelen via reason, zodat ik in reason met samples kan spelen)

ik heb alleen geen idee of (- en hoe) dat kan, en hier zitten vast mensen die mij dat kunnen vertellen ;)

Ik zie wel topics die bij benadering dit onderwerp behandelen, maar kan nergens specifieke info vinden...

vast bedankt!

ja dat kan..de midi output van de rm1x aan de midi input van je computer koppelen, en zorgen dat reason de midi ontvangt en naar het juiste device stuurt.

alternatief: save de rm1x midi sequences op een floppy, en laadt deze in je computer in reason in...

Olaf

Ik heb ooit 1x de rm1x met reason gekoppeld en dit ging redelijk simpel.
De tracks had ik per stuk als SMF gesaved op een floppy en ingeladen inreason op het huiste midikanaal met toewijzing van reason instrument.
Als reason op MIDI staat luistert hij perfect naar het startcommando van je RM1X.
nog ff de latency bijstellen en klaar.

succes

Als ik me niet vergis kun je de latency instellen via: edit -> preferences -> audio -> en bij je audio driver kun je met een slider de buffer size instellen, waardoor je latency kan droppen (als je de buffersize kleiner zet) of je latency handmatig instellen met de up en down pijltjes iets verder naar onderen in hetzelfde scherm..

[offtopic]Dit is mijn 200e post....[/offtopic]

Als ik me niet vergis kun je de latency instellen via: edit -> preferences -> audio -> en bij je audio driver kun je met een slider de buffer size instellen, waardoor je latency kan droppen (als je de buffersize kleiner zet) of je latency handmatig instellen met de up en down pijltjes iets verder naar onderen in hetzelfde scherm..

dat lijkt inderdaad te werken, tnx :biertje:

relaxed!

nou aan de slag dan maar!

[offtopic]lord_fornax, gefeliciteerd met je 200ste post :P [/offtopic]

Back